عمومی

همیشه خسته بودم، فکر می کردم استرس است. معلوم شد، این بود آپنه خواب

همیشه خسته بودم، فکر می کردم استرس است. معلوم شد، این بود
آپنه خواب

من سال‌ها را سپری کردم که کاملاً خسته بودم و با مصرف کافئین و گربه‌خواری زنده ماندم. در مورد اینکه چرا خسته شده بودم، فرضیات زیادی مطرح کردم:

  • استرس داشتم. مدیریت کسب و کار خودم، از طریق طلاق، و داشتن کودکان پیچیده پزشکی برابر با استرس است. جای تعجب نیست که خسته هستم!
  • چاق بودم. من کاملاً مطمئن نیستم که چرا فکر کردم این دلیلی برای خستگی است، اما به نظر می رسد اضافه وزناغلب علت هر گونه مشکل سلامتی است.
  • من SSRI برای افسردگی، که می تواند باعث خستگی شود.

<. div class="standardText" readability="34">

بنابراین، من همین الان وارد عمل شدم. شکایت از چیزی که نمی‌توان آن را اصلاح کرد، فایده‌ای ندارد، درست است؟

در نهایت، در یک معاینه فیزیکی معمول، به پزشکم گفتم چقدر خسته بودم در حالی که او قبول کرد که سطح استرس من زیاد است، می خواست آن را به طور کامل بررسی کند و مرا به کلینیک خواب فرستاد.

بعد از اینکه یک شب روی تخت بیمارستان خوابیدم و سیم کشی کردم، علت واقعی خستگی ام را کشف کردم: آپنه خواب. آپنه خواب زمانی است که در طول خواب برای مدت کوتاهی نفس خود را متوقف می کنید. بسیاری از ما این کار را انجام می‌دهیم – در واقع، طبیعی است تا چهار بار در ساعت من میانگین ۲۳ گرفتم.

بنابراین، متخصص ریه یک دستگاه فشار مثبت مداوم راه هوایی (CPAP) را تجویز کرد که شما آن را قرار می دهید. روی دهان و بینی شما (یا گاهی اوقات فقط روی بینی) که تمام شب هنگام خواب هوا را به صورت شما می دمد. آنقدرها هم که به نظر می رسد آزاردهنده نیست.

CPAP با حفظ مسیرهای هوایی، از اپیزودهای آپنه جلوگیری می کند – یا حداقل آنها را کاهش می دهد. باز کنید تا نفستان قطع نشود. من هنوز به طور میانگین در حدود پنج قسمت آپنه در ساعت هستم، اما این میزان نسبت به ۲۳ قسمتی که یک سال پیش داشتم کاهش بسیار زیادی دارد.

نتیجه؟ من برای عملکرد به خواب بسیار کمتر و کافئین بسیار کمتری نیاز دارم. اگر خسته هستید، در اینجا چیزهایی وجود دارد که باید روی آنها بخوابید.

خسته بودن نشانه شخصیت اخلاقی نیست.

شما سخت کار می کنید، کسب و کارتان پر استرس است و می خواهید در کنار خانواده خود نیز باشید! البته خسته شدی! اما، خسته بودن شما را بهتر نمی کند. می تواند شما را به مراتب بدتر کند. کمبود خواب با کیفیت می تواند منجر به شود:

  • مشکلات حافظه
  • افزایش وزن
  • خطر بیماری قلبی
  • مشکلات با تفکر و تمرکز

و بسیاری دیگر. آیا زمانی که با مشکلات فکری و حافظه مشکل دارید، کسب و کار شما در بهترین حالت خود قرار دارد؟ البته نه.

اگر ساعات کافی را در رختخواب می گذرانید اما هنوز خسته هستید، وقت آن است که با پزشک خود مشورت کنید. اگر ساعات کافی را در رختخواب نمی گذرانید، سعی کنید آن را افزایش دهید.

آیا آپنه خواب دارید؟

یک مقاله خبری نمی تواند شما را تشخیص دهد، اما این حقایق مربوط به آپنه خواب:

  • به طور کلی، ۳-۷ درصد از مردان و ۲-۵ درصد از زنان مبتلا به آپنه خواب هستند.
  • این تعداد به ۱۷ درصد از مردان و ۹ درصد از زنان در این منطقه افزایش می یابد. محدوده سنی ۵۰ تا ۷۰ سال
  • چاقی در ۶۰ درصد موارد با آپنه مرتبط است
  • ۸۳ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع دوم از آپنه خواب تشخیص داده نشده رنج می برند.

Mayo Cli nic می گوید که اگر این علائم را دارید، باید به پزشک مراجعه کنید:

  • خروپف با صدای بلند
  • قسمت هایی که در آن هنگام خواب نفس خود را متوقف می کنید — که توسط شخص دیگری گزارش می شود
  • نفس نفس در هنگام خواب
  • بیدار شدن با دهان خشک
  • سردرد صبحگاهی
  • مشکل در خواب ماندن (بی خوابی)
  • خواب آلودگی بیش از حد در طول روز (هیپرخوابی)
  • مشکل در توجه در هنگام بیداری

کسب و کار شما به شما نیاز دارد.

من نیز مانند بسیاری از صاحبان کسب و کار، عادت دارم که مسئولیت همه چیز در کسب و کار خود را بر عهده بگیرم، بنابراین مصمم بودم مشکلات سلامتی خود را نیز حل کنم. برنامه ریزی کردم که وزن کم کنم و ببینم هنوز خسته ام یا نه! احمقانه.

کاری که من به‌جای استفاده از انرژی انجام دادم کاهش بهره‌وری بود. تحت درمان قرار گرفتن به من این امکان را داد که بیشتر کار کنم، زمان بیشتری را با خانواده‌ام بگذرانم، و تمام آن زمان مفیدتر بود.

شما باید مایل به پذیرش کمک باشید وقتی از متخصص ریه پرسیدم که آیا آپنه ام به خاطر وزنم است، او شانه هایش را بالا انداخت و گفت مهم نیست: الان نیاز به درمان داشتم. مطمئناً، اگر وزن کم کنم بهتر می شود، اما احمقانه است که درمان پزشکی را با این تصور که روزی وزنم کم می شود به تعویق بیاندازیم.

مطالعات خواب ممکن است پرهزینه باشد، اما بیمه شما ممکن است آنها را پوشش دهد. (مال من ۱۰۰ درصد آن را پوشش داد، اما مسلماً من در سوئیس زندگی می کنم.) حتی اگر بیمه شما آن را پوشش نمی دهد، اگر بتوانید استراحت خوبی داشته باشید و مغز روشن تری داشته باشید، خرج کردن پول به نفع شما و کسب و کارتان خواهد بود. برای اینکه بفهمید آیا یک اختلال خواب دارید که طب مدرن می تواند آن را درمان کند یا خیر.

استراحت خوب می تواند به شما در موفقیت در همه موارد کمک کند. مناطق زندگی شما نگذارید خستگی شما را متوقف کند.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی