عمومی

وقتی شروع به گفتن این 3 چیز به خود می کنید، وقت آن است برای یک تغییر

وقتی شروع به گفتن این ۳ چیز به خود می کنید، وقت آن است
برای یک تغییر

وقتی کار و زندگی از تعادل خارج شده‌اند، ممکن است در ذهن خود مکالمه‌ای داشته باشید که صدایی شبیه به این داشته باشد:

من عاشق کارم هستم، اما این دردناک است که وقت ارزشمندی را با بچه هایم از دست می دهم، زمانی که می دانم هرگز به آن باز نمی گردم. من مجبور می شوم گهگاه زودتر بروم تا بتوانم زمان بیشتری برای آنها داشته باشم. وقتی خیلی دیر به خانه می‌رسم، می‌دانم که چیز بسیار خاصی را از دست داده‌ام. و من دوست ندارم با احساس گناه به رختخواب بروم.

از بردن شغلم با خودم به خانه خسته شده ام. من نیاز به تعطیلات آخر هفته از سر کار دارم، بدون وقفه. من می‌خواهم بتوانم کاری را که می‌خواهم انجام دهم: کتاب بخوانم، موسیقی گوش کنم، در باغم کار کنم، بخوابم. دلم برای این قسمت از خودم تنگ شده و دارم آن را پس می گیرم.

مخزن معنوی من خالی است. وقت گذاشتن برای ارتباط با طبیعت برای من مهم است، و من به سختی زمانی برای مدیتیشن یا قدردانی از طلوع یا غروب خورشید مانند گذشته دارم. حدس میزنم تازه گرفتار شدم بله، من موفق هستم، اما احساس رضایت نمی کنم. باید آن قسمت مقدس خودم را به خودم برگردانم. من سزاوار شاد بودن در همه سطوح هستم.

آشنا به نظر می رسد؟

شکی نیست که ما در دنیایی به سرعت زندگی می کنیم که گم شدن و جا انداختن احساسات و ارزش‌هایمان آسان است.

یک ارزش می‌تواند چیزی ملموس یا نامشهود باشد که برای ما ارزش قائل هستیم – مانند خانواده، آزادی، معنویت، سلامتی، خوبی، بازیگوشی، خودکفایی، زمانی که می‌خواهیم صرف کنیم و غیره.

زندگی شخصی و حرفه ای شما بخش های جداگانه ای هستند که با هم کل شما را می سازند. اگر بیشتر وقت و انرژی خود را صرف یکی از آن ها کنید، در خطر باقی ماندن دیگری قرار می گیرید.

بنابراین وقتی مشاغل ما را از بین می برند، روح ما پول می دهد قیمت. البته مهم این است که کاری را که برای امرار معاش انجام می دهیم دوست داشته باشیم. ضروری است که ما زمان با کیفیت را به کار خود اختصاص دهیم و کار خود را با عالی انجام دهیم. مشکل زمانی به وجود می‌آید که کاری که برای امرار معاش انجام می‌دهیم با دیگر ارزش‌های اصلی گرانبهای ما تداخل داشته باشد.

این ارزش‌های گرامی بخش‌های مقدس ما هستند که باید تجربه و بیان شده. به ما عزت نفس می دهند. اگر آنها را برای مدت طولانی نادیده بگیریم، بدون توجه به اینکه حرفه شما چقدر معتبر است، چقدر پول در می آورید یا چقدر فکر می کنید موفق هستید، منجر به ناراحتی می شود.

وقتی چنین مکالماتی در ذهن دارید، نشانه این است که چیزها باید تغییر کنند—و این به شما بستگی دارد که آنها را تغییر دهید.

وقتی در نهایت متوجه شدید که شغل شما با سایر بخش‌های مهم خودتان تداخل دارد، می‌توانید به جستجوی راه‌هایی برای بپردازید. تعادل بیشتری در زندگی خود ایجاد کنید.

نتیجه زندگی در همسویی با همه ارزش‌های شما، شادی خالص و ساده است —افزایش آرامش ذهن، احترام به خود و احساس رضایت. اکنون این چیزی است که من آن را تغذیه روح شما می نامم!

این مقاله در آگوست ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Jacob Lund/Shutterstock

Steve Rizzo 150x150 - وقتی شروع به گفتن این 3 چیز به خود می کنید، وقت آن است
برای یک تغییر

استیو ریزو تنظیم کننده نگرش است. شما نمی توانید در یکی از سخنرانی های اصلی او شرکت کنید و با همان نگرش آنجا را ترک کنید. او یک متخصص توسعه شخصی، کمدین، سخنران انگیزشی و نویسنده پرفروش است. جای تعجب نیست که او به تالار مشاهیر سخنرانان معرفی شده است، افتخاری که از سال ۱۹۷۷ به کمتر از ۲۵۰ سخنران در سراسر جهان اعطا شده است. می توانید در اطلاعات بیشتری کسب کنید. www.steverizzo.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی