عمومی

درمان جسورانه مارک کوبان برای داروهای گران قیمت

درمان جسورانه مارک کوبان برای داروهای گران قیمت

MARK CUBAN GRINS. “من خوش شانس ترین مرد جهان هستم.” اواسط ماه مارس است و او با موسس فناوری Falon فاطمی از پلتفرم سرگرمی صوتی-تصویری جدید Fireside که در مورد همه چیز صحبت می کند: چرا همه باید یک کیف پول رمزنگاری، چگونه متافوره رسانه ها را تغییر می دهد، معنای TikTok برای ورزش های حرفه ای. و برای هر کسی که او را در Tank کوسه تماشا کرده یا در توییتر با او برخورد کرده است، تعجب آور نیست، کوبان افکار خوبی در مورد هر کدام دارد.

کوبان از زمانی که در سال ۱۹۹۹ استارت آپ Broadcast.com خود را به قیمت ۵٫۷ میلیارد دلار به یاهو فروخت و بلافاصله تبدیل به میلیاردر شد، کنجکاوی خود را در زمینه های مختلف، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا فین تک تا رسانه ها دنبال کرد. ، محصولات مصرفی و البته ورزش. جایی که دیگران ممکن است به عنوان یک مالک/پلی‌بوی NBA وارد یک زندگی راحت شده باشند، او به نوعی ابر کارآفرین تبدیل شد، نه تنها در مجموعه‌ای از استارت‌آپ‌های متنوع سرمایه‌گذاری کرد، بلکه عمیقاً در برخی از استارت‌آپ‌ها درگیر شد، حتی چند بنیانگذار. .

کوبانی فرآیند خود را به عنوان “آماده، آتش، هدف” توصیف می کند. او در کل بازی فقط یک بچه خوش شانس از پیتسبورگ است. اما برای هر کسی که از نزدیک با کوبایی کار می کند، او بیشتر شبیه یک بچه مصمم اهل پیتسبورگ است که هنوز هم با ریشه های یقه آبی خود همذات پنداری می کند. همکاران از این که چقدر سخت کار می کند، چقدر عمیقاً دوست دارد سیستم های پیچیده را تحقیق و درک کند شگفت زده می شوند. فاطمی، که اپلیکیشن جدیدش برای سازندگان کوبان با همکاری او پس از سرمایه گذاری در آخرین شرکتش، یک A.I، با او راه اندازی شد، می گوید: «مردم متوجه نمی شوند که او چقدر فنی است. استارت آپی به نام Node.

اما در حالی که همکارانش آنچه را که فاطمی “سوگیری نسبت به اقدام” می نامد تحسین می کنند، او به سختی کورکورانه شلیک می کند. او می‌گوید: «هنوز در مورد اینکه چه اقداماتی انجام می‌دهید، چه پولی خرج می‌کنید و کجا شلیک می‌کنید، واقعاً هوشمندانه است. نمونه بارز آن درست روی صحنه با کوبان در SXSW، با حروف بلوک نارنجی در جلوی تی شرت آبی او بود: MARK CUBAN COST PLUS DRUG COMPANY. این نام استارتاپی است که نشان دهنده بزرگ ترین نوسان کارآفرینی است که او از زمان Broadcast.com انجام داده است. روزی روزگاری، کوبان در تشخیص اینکه استریمینگ سرگرمی‌های زنده را متحول می‌کند، پیش‌بینی می‌کرد، اما چند دهه است که او رویکردی تغییر‌دهنده مشابه داشته است. و این یک شبه اتفاق نیفتاد. حدود سه سال پیش، کوبان ایمیلی از یک رادیولوژیست ۳۳ ساله به نام الکس اوشمیانسکی با موضوع “زمین سرد” دریافت کرد. این یکی از مواردی بود که روزانه دریافت می کرد. (کوبا به دلیل پاسخ دادن به ایمیل های سرد معروف است؛ به «چگونه مراجعه کنید. برای جلب توجه مارک کوبان.”) اوشمیانسکی از کوبان می خواست که در داروخانه ای سرمایه گذاری کند که او شروع به ساخت داروهای ژنریک سفارشی کرده بود و از میان عمده فروشان واسطه و به اصطلاح مدیران سود داروخانه که معمولاً مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند بگذرد. نشانه‌گذاری‌ها.

اوشمیانسکی به یاد می‌آورد: “مارک یک مشکل اجتماعی بزرگ را با یک راه‌حل کاملاً مستقیم دید: فقط داروها را با قیمت کمتر بسازید و بفروشید.” امروز از پایگاه خانگی خود در دالاس. غریزه کوبا این بود که ببیند آیا ایده اوشمیانسکی می تواند بزرگتر باشد یا خیر. او به ایمیل پاسخ داد و اوشمیانسکی را با سوالاتی پر کرد. اگر پول چیزی نبود چه می توانست بکند؟ به جای داروهای سفارشی برای بیماران خاص، خرید یا ساخت تعداد زیادی دارو در مقیاس چه چیزی لازم است؟ چه نوع منابع حرفه ای مهم خواهد بود؟ چه نوع روابطی؟ در چه جدول زمانی؟ اوشمیانسکی می‌گوید: «گاهی اوقات، او مستقیماً ایده‌هایی برای انجام کارهای بیشتر، مانند ساخت یک کارخانه تولیدی در دالاس، به ذهن می‌آورد.

در زمانی که کوبان روی صحنه نشست. SXSW در اواسط ماه مارس، Cost Plus Drug 110 دارو را برای خرید، مستقیم به مصرف کننده در وب سایت خود، با کسری از قیمت در جاهای دیگر در دسترس داشت – با جاه طلبی برای ارائه هزاران دارو. قیمت‌ها بر اساس چیزی بیش از ۱۵ درصد افزایش قیمت دارو نیست – به علاوه یک دستمزد ثابت برای کار داروخانه ۳ دلار. پس انداز می تواند قابل توجه باشد. ایماتینیب را در نظر بگیرید، یک داروی شیمی درمانی خوراکی که با نام تجاری Gleevec فروخته می شود: طبق گفته GoodRx، ۳۰ قرص ۴۰۰ میلی گرمی در داروخانه های اصلی خرده فروشی، از جمله Costco و Walmart، ۱۲۰ تا ۱۵۰ دلار قیمت دارند – و تقریباً ۸۰۰ دلار در CVS و ۲۴۰۰ دلار در Walgreens. در Cost Plus، همان مقدار دارو کمتر از ۵۰ دلار است. این شرکت معاملات مشابهی در مورد بسیاری از داروهای رایج تر، مانند ژنریک های Celebrex، Cipro، Flomax، Lipitor، Tamiflu، Wellbutrin و Zoloft دارد. او به حضار در آستین گفت: “تقریباً داروهایی که ما داریم، اگر داروی شما را داشته باشیم، هزینه کمتری از دستمزد شما دارد.”

Cost Plus یک راه حل ساده و سرسام آور برای مشکلی ارائه می دهد که سیاستمداران و صاحب نظران سال ها در آن مناسب هستند. هنوز بیمه نمی‌پذیرد – کوبا امید زیادی دارد که بپذیرد – و ممکن است مشکل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را در ریشه حل نکند. اما بخش بزرگی از مشکل را برای بسیاری از مردم حل می‌کند، و با انجام این کار ممکن است صنعت را به سمت راه‌حلی اساسی‌تر سوق دهد. چیزی که ممکن است روزی بزرگ‌ترین موفقیت مالی کوبا باشد، ممکن است بزرگترین تأثیر او را بر جهان بگذارد.

- درمان جسورانه مارک کوبان برای داروهای گران قیمت

در حالی که ماوریکس خود را به سمت پلی آف می برد و داروی Cost Plus که سر و صدای زیادی به پا کرده بود، کوبان در بهار امسال بیش از حد معمول شلوغ بود، اما برای بحث در مورد این موضوع وقت گذاشت. رویکرد شرکت جدید برای باز کردن قفل ارزش — و فرصت — با از بین بردن زنجیره هزینه های پیچیده صنعت.

“همه ما افرادی را می شناسیم که مجبور شده اند نسخه های خود را جیره بندی کنند. این هرگز نباید اتفاق بیفتد.”

بیایید با بازاری که در آن هستید شروع کنیم. ورود با Cost Plus Drug. چرا داروها اینقدر گران هستند؟ آیا می توانید یک ارزیابی بی رحمانه صادقانه به ما بدهید؟

من هنوز در حال یادگیری جزئیات هستم. اما چیزی که برای من جذاب بود این است که تولیدکنندگان آن آدم‌های بدی نیستند که ساخته شده‌اند. و این شامل برخی از تولیدکنندگان انسولین می‌شود.

شرکت‌هایی به نام مدیران مزایای داروخانه وجود دارند که دروازه‌بان تمام نسخه‌هایی هستند که برای آنها پرداخت می‌شود. توسط شرکت های بیمه اگر تولیدکنندگان دارو می‌خواهند داروهایشان تجویز شود، باید بازی را آنطور که مدیران داروخانه می‌خواهند انجام دهند. این به معنای تعیین قیمت‌های خرده‌فروشی مصنوعی بالا، بازپرداخت تخفیف‌ها به PBM‌ها و موارد دیگر برای تأیید ماندن است. در نتیجه PBM ها بیشترین قدرت را در صنعت دارند. نه تولیدکنندگان بدتر از همه، PBM ها در حال حاضر به صورت عمودی در شرکت های بیمه و بزرگترین زنجیره های داروخانه ادغام شده اند. بنابراین آنها می توانند از قدرت اقتصادی خود به قیمت هزینه بیماران استفاده کنند.

می توانید به طور خلاصه توضیح دهید، چگونه شرکت Mark Cuban Cost Plus Drug این کار را متفاوت انجام می دهد؟

هدف ما این است که ارائه دهنده ارزان قیمت برای تمام داروهایی که قادر به فروش آنها هستیم. ما به قیمت تمام شده خود به اضافه ۱۵ درصد می فروشیم. و ما در حال حاضر در حال ساخت کارخانه تولیدی خود در دالاس با هدف کاهش هزینه ها و گسترش موجودی خود به هزاران دارو هستیم.

چرا قبلاً این کار انجام نشده است؟

این برای یک شرکت معمولی نیست که شروع به کار کند؟ با گفتن “ما پول جمع نمی کنیم و سعی نمی کنیم سود را به حداکثر برسانیم” – به ویژه با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کاری مانند این و سه سال به اضافه بدون درآمدی که برای توسعه این کسب و کار طول کشیده است. روابط مورد نیاز.

اگر می‌خواهیم مانند اکثر شرکت‌ها سود را به حداکثر برسانیم، باید با شرکت‌های بیمه و بزرگترین شرکت‌ها کار کنیم. مدیران سود داروخانه قوانین و اقتصاد آنها به ما این امکان را می دهد که بسیار بزرگتر و سودآورتر شویم، اما ما را ملزم می کند که با قیمت های بالاتر بفروشیم. ما ترجیح دادیم با آنها کار نکنیم و به طور مستقل پیش برویم.

به عنوان یک فرد ثروتمند، احتمالاً تجربه ای ندارید. همان ناامیدی از هزینه مراقبت های بهداشتی که بسیاری از آمریکایی ها انجام می دهند، بنابراین من کنجکاو هستم که چگونه این مشکل برای شما مهم است.

اما این ناشی از تجربیات شخصی نیست. همه ما افرادی را می شناسیم که مجبور شده اند نسخه های خود را جیره بندی کنند یا بین غذا یا سرپناه و داروهای خود یکی را انتخاب کنند. این هرگز نباید اتفاق بیفتد. ما امیدواریم که آن را تغییر دهیم.

آیا راهی وجود دارد که این مدل بازار دارویی وسیع‌تری را تغییر دهد – به عنوان مثال، غیر ژنراتورها ?

ما از موجودی فعلی خود به هزاران داروی ژنریک و مارک دار خواهیم رسید. آیا باعث می شود دیگران نحوه انجام کار خود را تغییر دهند؟ فکر می‌کنم چنین است.

محل تولید دالاس که در حال ساخت آن هستید، چه زمانی شروع به کار می‌کند؟/

امیدواریم تا قبل از پایان سال باز باشیم. و تا جایی که بتوانیم دارو خواهیم ساخت. خبر خوب این است که ما در صورت نیاز فضایی برای گسترش داریم.

در نهایت Cost Plus قادر به کار با بیمه؟

بله، امیدواریم. ما یک PBM ایجاد کرده ایم که بدون تخفیف و کم هزینه خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که اگر شرکت های بیمه می خواهند با ما همکاری کنند، با آنها همکاری کنیم. این همچنین به ما امکان می‌دهد با شرکت‌های خودبیمه‌گر و سازمان‌های دیگر مانند اتحادیه‌ها کار کنیم.

بزرگ‌ترین موانع چیست. از زمانی که شما در این مسیر شروع کرده اید؟

زمانی که طول می کشد تا اعتماد ایجاد کنیم که ما واقعی هستیم، تامین مالی خوبی دارد و آنچه را که می گوییم انجام خواهیم داد. ما حدود چهار سال است که این کار را انجام می‌دهیم، اما تا ۱۹ ژانویه سال جاری راه‌اندازی نشد.

چه چیزی است. آیا موانع نظارتی و استراتژی شما برای رفع آنها وجود دارد؟

شرایط مجوز و مقرراتی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنیم. ما از همان قوانینی پیروی می کنیم که همه انجام می دهند. این استارت آپی نیست که سعی کند از مقررات یا الزامات مجوز اجتناب کند. درست برعکس. ما مطمئن می شویم که هر i را نقطه گذاری می کنیم و از هر t

عبور می کنیم. بعد از اینکه اوشمیانسکی به شما ایمیل زد، قبل از اینکه درگیر شوید، می‌خواهید درباره این ایده و او چه چیزی بدانید؟

می‌خواستم بدانم آیا می‌توانیم صنعت را مختل کنیم و ارائه‌دهنده ارزان‌قیمتی در مقیاس باشیم. همانطور که او الزامات و هزینه ها و جدول زمانی را طی کرد، من بیشتر علاقه مند شدم. بخشی از این فرآیند، شرکت Cost Plus Drug بود. با کمک مالی و راهنمایی من، به الکس این امکان را داد که بیرون برود و معاملات و تعهداتی را انجام دهد که باعث اعتماد شد. بعلاوه، الکس فوق العاده باهوش و جزئیات گرا است. او مجموعه مهارت و پیشینه دقیقی برای کار روی این موضوع دارد. او دقیقاً شریک مناسب برای این شرکت است.

از دیدگاه کارآفرینی، داستان Cost Plus الهام‌بخش است. زیرا با یک مشکل به ظاهر حل نشدنی مقابله می کند. در مورد روند دیدن راه حل های کارآفرینانه برای این نوع مشکلات صحبت کنید.

بیشتر اوقات، این تلاش ها انجام نمی شود. کار شما در مقابل مدیران فعلی فشار می آورید و در نقطه ای متوجه می شوید که یا به یک مانع غیرقابل عبور برخورد کرده اید یا باید بتوانید صدها میلیون یا میلیاردها دلار جمع آوری کنید – و این باعث مرگ شرکت می شود. زیبایی این است که ما سرمایه و صبر و تمایل داشتیم که کارهای کوچک را شروع کنیم و بیشتر از سود برای تأثیرگذاری تلاش کنیم. اکثر شرکت ها آن تجملات را ندارند.

آیا مشکلات به ظاهر غیرقابل حل دیگری وجود دارد که فکر می کنید برای چنین نوع مشکلاتی آماده هستند. رویکرد بیمار-سرمایه؟

من فکر می کنم این رویکرد می تواند در بیمارستان ها نیز گسترش یابد. علاوه بر ضایعات، اهداف اقتصادی با اهداف حفظ سلامت بیماران همخوانی ندارد. شفافیت در مورد هزینه ها و حتی قیمت گذاری ها صفر است. ناهماهنگی بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه برای بهینه‌سازی برای سود به جای سلامتی، آماده اختلال است. [یک شرکت بیمارستانی] به دلیل الزامات آجر و ملات نمی تواند به سرعت داروی Cost Plus Drug مقیاس بندی کند. اما زمان آن فرا رسیده است که این اتفاق بیفتد.

چه مقدار از زمان و انرژی شما امروز به Cost Plus اختصاص دارد؟

کمی. اما خبر بهتر این است که الکس و [معاون مورد اعتماد کوبایی] رایان کلاین تیم شگفت انگیزی را گرد هم آورده اند. آنها تمام کارهای روزمره را انجام می دهند. من روی عناصر استراتژی و مالی کار می‌کنم.

Cost Plus برای شما نوعی پروژه قدیمی به نظر می‌رسد. چقدر مایلید برای آن هزینه کنید؟

از شماره مه/ژوئن ۲۰۲۲ مجله Inc.

>

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی