5 گام برای احیای رشد شرکت شما
۵ گام برای احیای رشد شرکت شما
یکی از مهمترین مشاغل درس که سعی می کنم تدریس کنم نیز یکی از گیج کننده ترین موارد است: موفقیت می تواند باعث ایجاد
پاسخ بسیار ساده است — موفقیت ذهن بنیانگذار را شکل می دهد. به روشی قدرتمند و در عین حال خود ویرانگر. موفقیت باعث سوگیری تایید — گرایش می شود نادیده گرفتن اطلاعاتی که با آنچه شما معتقد هستید در تضاد است — زیرا در استراتژی موفقیت اولیه موسس قفل می کند.
هنگامی که با آن مواجه می شوید. تغییرات اساسی در بازار، سوگیری تایید باعث می شود که بنیانگذاران شواهد تغییر را نادیده بگیرند. نمونهای در این زمینه ویدیوی پرفروش است. — زنجیره ای از فروشگاه های خرده فروشی که دستگاه های ویدئویی و DVD را اجاره می کردند. وقتی نتفلیکس کسب و کار DVD-by-mail خود را توسعه داد، Blockbuster موفقیت آن را نادیده گرفت.
در واقع، Netflix — که در سال ۲۰۰۰ بود. پول نقد کوتاه — پیشنهاد فروش خود را به قیمت ۵۰ میلیون دلار به Blockbuster داد، اما شرکت این پیشنهاد را کنار گذاشت. بلاک باستر تهدیدی را که نتفلیکس برای کسب و کار اجاره فیلم در فروشگاههای خردهفروشی نشان میدهد، مشاهده نکرد. در نهایت، تجارت پخش آنلاین نتفلیکس از DVD-by-mail پیشی گرفت و Blockbuster در سال ۲۰۱۰ اعلام ورشکستگی کرد.
فقط به این دلیل که شما موفق هستید، این بدان معنا نیست که شما محکوم به تبدیل شدن به قربانی سوگیری تایید خود هستید. همانطور که در تحقیق درباره کتابم یاد گرفتم، استراتژیهای رشد منظم، کلید حفظ رشد شرکت شما حفظ فروتنی فکری است.
این بدان معناست که شما باید به شرکت خود از دیدگاه کسانی که خارج از شرکت شما هستند نگاه کنید که همیشه از خود میپرسند آیا باید به این کار ادامه دهم؟ با شرکت خود تجارت کنید یا به رقیبی بروید که ارزش بیشتری برای من فراهم کند؟
یکی از شرکتهایی که این کار را به خوبی انجام داد آمازون بود. صنعت خدمات ابری را با مشاهده اینکه شرکتها با برون سپاری بیشتر محاسبات خود به خدمات وب آمازون.
شرکتهایی که چنین طرز فکری دارند با انجام این پنج مرحله با تعصب تأیید خود مبارزه میکنند.
۱٫ بادهای مخالف و دم در آینده را شناسایی کنید.
رهبران باید تیمی از متخصصان را تشکیل دهند — از جمله فروشندگان، بازاریابان و توسعه دهندگان محصول — با توصیه بهترین بازارهای رشدی که می توان روی آینده شرکت شرط بندی کرد.
این تیم باید در مورد قوی ترین تغییرات تحقیق کند – – استفاده از چارچوبهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری، زیستمحیطی و حقوقی (PESTEL) — که خارج از کنترل شرکت است.
تیم باید بادهای مخالف و دنباله بادها را تجزیه و تحلیل کند و آنهایی را که به احتمال زیاد به آن دچار می شوند، مشخص کند. بزرگترین تهدیدها و فرصتها را برای شرکت نشان میدهد.
سپس تیم باید کارشناسان خارجی را شناسایی کرده و با آنها مصاحبه کند – مانند اساتید، امور مالی تحلیلگران، کارشناسان صنعت، بنیانگذاران استارتآپ، و مشتریان با نفوذ – بر روی این نیروهای خارجی. تیم باید از کارشناسان سؤالاتی مانند:
- آیا این نیرو در پنج سال آینده تقویت یا تضعیف خواهد شد؟ چرا؟
- بزرگترین خطرات برای پیش بینی شما چیست؟
- کدام صنایع از این نیرو سود خواهند برد و کدام آسیب خواهند دید؟
- چه قابلیت هایی برای برنده شدن لازم است در صنایعی که بیشترین سود را دارد؟
۳٫ گزینههای طوفان فکری برای منابع جدید رشد.
در مرحله بعد، تیم شما باید گزینههای منابع جدید رشد را با استفاده از این قوانین اساسی طوفان فکری کند. :
- گزینههای قاب را به عنوان مشکلات بزرگی که باید حل شوند — مانند جابجایی افرادی که به دلیل تغییرات آب و هوایی آواره شدهاند، در نظر بگیرید
- به جای قضاوت یا حذف ایدهها، آنها را بر اساس ایدهها بسازید
۴٫ گزینهها را برای تناسب با ارزشها و مأموریت شرکتتان بررسی کنید.
طوفان فکری باید منجر به ۱۰ تا ۲۰ مشکل بزرگ احتمالی شود. فرصتهای رشد جدید برای شرکت شما.
ایدههایی را که با ارزشها و ماموریتهای شما سازگار نیستند حذف کنید، زیرا حتی اگر فرصت بزرگ، افراد شما با ایده ای که با هدف پایدار شرکت شما در تضاد باشد، درگیر نخواهند شد. Pمشکلات بزرگی را که بیشتر با ارزشهای شرکت شما مطابقت دارند را انتخاب کنید و سایر موارد را کنار بگذارید.
۵٫ گزینه ای را انتخاب کنید که دارای بزرگترین بازار بالقوه است و بهترین تناسب را با نقاط قوت خود دارد.
چگونه باید تصمیم بگیرید که در کدام یک از گزینه ها سرمایه گذاری کنید. ? تیم باید گزینههای باقیمانده را با بررسی سؤالات زیر رتبهبندی کند:
- بازار بالقوه برای شرکتهایی که مشکل را حل میکنند چقدر بزرگ است؟
- چقدر بادهای دنباله دار تقاضا برای آن راه حل را افزایش می دهند؟
- چه قابلیت هایی برای به دست آوردن سهم قابل توجهی از آن فرصت مورد نیاز است؟
- آیا شرکت ما در این موارد برتر است؟ قابلیتها؟
به این ترتیب، میتوانید با سرمایهگذاری در گزینهها، موفقیت را از محدود کردن رشد آینده شرکت خود دور کنید. با بزرگترین بازارهای بالقوه که در آن نقاط قوت شما به شما کمک می کند تا سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورید.
دلایل