تجارت

5 کلید برای مشارکت های تجاری موفق

۵ کلید برای مشارکت های تجاری موفق

اگر  رشد شرکت شما با کاهش سرعت، راه حل ممکن است کسب و کار باشد   شرکت — که در آن به مشتریان، قابلیت ها، یا سایر منابع حیاتی.

پیتر سیمونز، آمار نرخ شکست اتحاد در سراسر جهان است. نقشه — بین ۲۰ تا ۸۰ درصد. پس از انجام چهار مطالعه درباره موفقیت اتحاد، مطالعه ASAP State of Alliance Management در سال ۲۰۱۲ میانگین نرخ شکست اتحاد را ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۲ گزارش کرد.
رهبران فناوری، دلایل بسیاری را ذکر می‌کنم:
  • فرهنگ‌های ناسازگار.
  • اهداف و معیارهای عملکرد نادقیق یا متفاوت.
  • سطوح متفاوت تعهد به شراکت؛
  • عدم ایجاد ارزش برای مشتریان و کارکنان؛
  • تقسیم نامشخص فعالیت ها — مانند طراحی محصول، خرید ، تولید و فروش — بین شرکا؛ و
  • عدم توافق در مورد نحوه تقسیم سرمایه‌گذاری‌ها، درآمدها و هزینه‌های عملیاتی.

در حالی که رهبران کارهای زیادی می توانند انجام دهند تا شانس موفقیت یک شراکت تجاری را افزایش دهند، من دریافتم که مهمترین کلید برای یک مشارکت موفق این است که هر دو شرکت برای به دست آوردن فرصت رشد قابل توجهی به نقاط قوت یکدیگر نیاز دارند.

چطور؟ در دهه ۱۹۹۰، زمانی که تقاضا برای تجهیزات شبکه به بیش از ۴۰ درصد در سال افزایش یافت، سیسکو سیستمز حدود ۶۰ استارت آپ را در سال خریداری کرد. سیسکو متوجه شد که مشتریانش به جای محصولاتی که سیسکو می فروشد، برای محصولات استارت آپ ها پول خرج می کنند. در همین حال، این استارتاپ فاقد نیروی فروش پیشرو در صنعت سیسکو بود. وقتی سیسکو یکی از آن استارت‌آپ‌ها را خریداری کرد، درآمد محصول به سرعت به میلیاردها رسید.

در اینجا پنج کاری وجود دارد که رهبران کسب‌وکار باید انجام دهند. برای به دست آوردن چنین مزایای مشارکتی.

۱٫ شریکی بیابید که فرهنگ و اهداف شما را به اشتراک بگذارد.

بگذارید فرض کنیم تصمیم می گیرید که شراکت با یک شرکت پیشرو، مانند اپل، پاسخی برای مشکلات رشد شما خواهد بود. چگونه از آن چشم انداز به یک مشارکت موفق می رسید؟

تحلیلگری را به تیم خود اضافه کنید که از نظر احساسی تحت تأثیر دیدگاه شما قرار نگیرد و در جمع آوری و ارزیابی شواهد برای رسیدن به یک واقعیت عالی باشد- نتیجه گیری بر اساس.

این شخص می تواند شما را از اتلاف وقت برای شراکت احتمالی با شرکتی که ارزش های شما یا شما را به اشتراک نمی گذارد، باز دارد. اهداف تجاری. برای جلوگیری از این سرنوشت، حتی قبل از اینکه به اپل در مورد شراکت نزدیک شوید، باید آن تحلیلگر را موظف کنید که به سوالاتی مانند:

  • شرکت شما چیست؟ ارزش ها و آیا آنها با ارزش های شریک بالقوه سازگار هستند؟
  • اهداف مشخص و قابل اندازه گیری شما برای مشارکت چیست و آیا شریک بالقوه در این اهداف سهیم است؟

مگر اینکه پاسخ هر دو سوال مثبت باشد، باید به جستجوی شرکا ادامه دهید. سعی نکنید تحلیلگر را تحت فشار قرار دهید تا داده‌هایی را بیابد که پاسخ‌ها را به آنچه می‌خواهید بشنوید تبدیل می‌کند.

۲٫ فرصت رشدی را که می‌خواهید به دست آورید، شناسایی کنید.

اگر شریک بالقوه شما در اولین آزمون موفق شد، باید ببینید آیا می‌توانید به توافق برسید یا خیر. در مورد فرصت رشدی که می خواهید بگیرید.

همکاری بین Ulta Beauty و لوازم آرایشی Kylie’s Kylie Jenner را در نظر بگیرید. طبق Forbes.

هر دو شرکت فرصت رشد را دیدند. برای Ulta، این واقعیت بود که محبوبیت کایلی – او بیش از ۱۱۰ میلیون دنبال کننده جوان در اینستاگرام داشت – بازار آن را فراتر از ۴۵ سال به بالا که معمولاً از Ulta خرید می‌کردند، گسترش داد و فروش آن در فروشگاه و آنلاین را افزایش داد. . برای کایلی، این جایزه، سود حاصل از فروش لوازم آرایشی او در ۱۱۲۴ فروشگاه Ulta در طول فصل تعطیلات ۲۰۱۸ بود.

اگر می توانید’ اگر چنین فرصت رشد قابل توجهی را ببینید، به جستجو ادامه دهید.

۳٫ مشخص کنید چه کسی چه کاری انجام خواهد داد.

بعد، تصمیم بگیرید که چه کسی چه کاری انجام دهد. این به معنای توافق بر سر بهترین روش تقسیم فعالیت‌های کلیدی مانند:

  • طراحی محصول؛
  • تولید؛
  • توزیع؛
  • فروش و بازاریابی؛
  • خدمات مشتری. و
  • مدیریت مالی.

۴٫ نحوه تقسیم سرمایه‌گذاری‌ها، درآمدها و هزینه‌های عملیاتی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، وکلا و تحلیلگران مالی شما باید به شما کمک کنند در مورد سرمایه‌گذاری‌ها، درآمدها و هزینه‌های عملیاتی که انتظار دارید متحمل شوید و نحوه تقسیم آنها با شریک تجاری خود توافق کنید.

۵٫ در مورد معیارهای موفقیت و شرایط طلاق خود توافق کنید.

در نهایت، باید در مورد نحوه اندازه گیری موفقیت (یا شکست) شراکت خود به توافق برسید — به خصوص زمانی که شراکت انجام شد در حال اجرا است.

به خاطر داشته باشید که شراکت ها برای همیشه دوام نمی آورند — به عنوان مثال، پس از فروش بخشی از سهام به Coty Cosmetics و یک سال کاهش شدید فروش در طول همه‌گیری، کایلی تعطیل شد و در جولای ۲۰۲۱ دوباره راه اندازی شد. در همین حال، Ulta Beauty اکنون خیلی خوب انجام می دهد — با راه اندازی مفاهیم خرید جدید و خطوط جدید مراقبت از پوست و همکاری با Target.

اگرچه این دو هنوز با هم هستند، مسیرهای متفاوت آنها نشان می دهد که چرا مهم است که از قبل در مورد نحوه برخورد خود فکر کنید. طلاق کاری.

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا