بازاریابی و فروش

5 روش کلیدی برای افزایش فروش در کسب و کار از طریق اینستاگرام

در این مقاله از بخش ترجمه آبرند ۵ روش کلیدی برای افزایش فروش کسب و کار از طریق اینستاگرام را معرفی می کنیم.

همگی ما می دانیم که اینستاگرام یکی از مرسوم ترین شبکه های اجتماعی و یک پلت فرم بازاریابی برجسته است. اینستاگرام معدن طلای مشتریان بالقوه برای هر کسب و کار است. آیا می خواهید محصولات و برند خود را به مشتریان بیشتری نشان دهید؟ آیا به دنبال ترویج کسب و کار و فروش خود از طریق پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستید؟ اگر چنین است اینستاگرام چوب جادویی شما است. با این حال اینستاگرام اسب تک شاخ و پروانه نیست. اگر با دنیای اینستاگرام تازه وارد هستید نگران نباشید. ۵ نکته کلیدی زیر به شما کمک می کند که پیله خود را باز کنید و به پروانه تبدیل شوید.

پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود را بهینه سازی کنید 

پروفایل اینستاگرام کسب و کار شما در حقیقت اولین نقطه تماس مشتری با برند و کسب و کار شما است. بنابراین اطمینان کنید که اثرگذاری آنرا تا حد ممکن بالا ببرید. یک بیو جذاب و حرفه ای بنویسید. برای جلوه بیشتر بیو سعی کنید اطلاعات خود را در خطوط مختلف بنویسید و یک دست و بی روح ننویسید. می‌توانید لینک وبسایت خود را در قسمت بیو وارد کنید. همچنین از تخفیف ها و طرح های مربوط به فروشگاه یا آخرین اخبار مربوط به آن در بیو استفاده کنید. استفاده از ایموجی ها و هشتگ را فراموش نکنید. همواره به یاد داشته باشید متنی بنویسید که فارغ از موارد بی ربط کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند و به نوبه خود منحصر به فرد باشد.

هدف از انجام این کار ایجاد هویت است. برای اینستاگرام خود نامی انتخاب کنید که مرتبط با نام کسب و کار شما در بقیه پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد. افزایش تعداد فالوور و لایک نیز در فروش موثر است. آیا تاکنون به افزایش لایک و فالوور های خود در اینستاگرام اندیشیده اید؟ ادامه مطلب را با ما بخوانید.

 جهت ترویج کسب و کار و تبلیغ محصولات خود از عکس های خلاقانه و کپشن استفاده کنید تا بدین صورت دارای صدای منحصر به فرد باشید

لازم به گفتن نیست که اینستاگرام تماماً در مورد عکس است. به یاد داشته باشید که تصویر قابل درک از برند شما اولین تجربه مشتری با آن است. بنابراین، لازم است که از هر نظر عالی باشد. از تصاویر و عکس های جذاب منحصر به فرد، پر هویت و حرفه ای استفاده کنید. جنبه های زیباشناختی برند خود را نشان دهید. از عکس های با کیفیت استفاده کنید. از ایموجی استفاده کنید تا برند شما دوستانه و صمیمی به نظر می رسد و همیشه آن را فعال و دعوت کننده نگه دارید.

ترویج ها و اطلاعیه های اختصاصی به فالوور های خود پیشنهاد دهید

خریداران عاشق خرید بهتر و یا ترویج هستند. برای افزایش جذابیت اینستاگرام مسابقه به راه بیندازید. مسابقه بهترین شیوه برای افزایش فروش است. فکر کنید چه چیزی هدیه دهید و اطمینان یابید که آن را جذاب و مرتبط با برند کسب و کار خود انتخاب کنید. تصویر دلپذیر و جذاب از آن پاداش بارگذاری کنید و اطلاعات و جزئیات مسابقه را در کپشن اضافه کنید. سبد مخاطبان خود را با انواع تشویق ها و تخفیف ها، جوایز و اطلاعیه ها پر کنید. با این روش آگاهی از برند خود را افزایش می دهید و همچنان که مشتریان پیشنهاد شما را با دیگر دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، به مشتریان وفادار بیشتری دست یابید.

از هشتگ استفاده کنید و در تبلیغات اینستاگرام سرمایه گذاری کنید

جلب توجه مشتری کلید کار است. فید اینستاگرام (اولین صفحه ای که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن رو به رو می شوید و می توانید جدیدترین استوری ها و پست ها را مشاهده کنید) به سرعت تغییر می‌کند و محتوای شما در کسری از ثانیه ناپدید می شود. برای افزایش قابلیت دید و رونق بخشیدن به فروش بر هنر هشتگ تسلط یابید. هشتگ ها متحد کننده جمعیت هستند، اما در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. از مجموعه هشتگ های خلاق و مرتبط با برند خود استفاده کنید. در این صورت مشتریان با جستجوی این هشتگ ها شما را راحت تر پیدا می کنند. همیشه از هشتگ های مرتبط با نیچ (Niche) خود استفاده کنید و همینطور از هشتگ های برند استفاده کنید.

زمانی که تاکتیک های نوشتن محتوای اینستاگرام را تدوین کردید، قصد دارید توسط تبلیغات اینستاگرام محصولات خود را ترویج کنید. با اینکه می توانید خریداران را به صورت طبیعی به خود جذب کنید، اما بگذارید واقع بین باشیم. شما باید برای بازی کردن هزینه بپردازید. در همین جاست که سرمایه گذاری واقعاً مطرح می شود، به ویژه اگر برند و یا کسب و کار شما تقریباً جدید باشد. ضروری است که پیام های خود را ساده نگه دارید به طوری که کاربران را از هدف اصلی پست خود دور نکنید.

فالووینگ خود را واقعی و مشارکت پذیر سازید و با افراد تاثیرگذار طرح دوستی بریزید

این نکته کاملا واضح است، اما اجازه ندهید تعاملات یک طرفه باشد. پاسخ دادن به کامنت ها، تشکر از طرفداران بخاطر لایک هایشان و دنبال کردن فعالانه و لایک کردن محتوای دیگران یک راه کاملا اثبات شده برای دریافت مشارکت بیشتر از سوی افراد است. همچنین لازم است خیلی سریع پاسخ دهید. به این صورت می توانید با مشتریان ارزشمند پیوند برقرار کنید. تاکتیک بازاریابی ارتباط با افراد تاثیرگذار اینستاگرام نیز می توانند باعث افزایش ترافیک و مشارکت شود که به نوبه خود نرخ بازگشت و تبدیل را افزایش می دهد.

نکته پایانی

پروسه افزایش فروش در کسب و کار توسط اینستاگرام به کمی مهارت و تمرین نیاز دارد. بنابراین، بررسی کنید کدام روش برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند. زمانی که نسبت به آن تبحر و مهارت پیدا کردید به مسابقه راه پیدا می کنید. به یاد داشته باشید که ماهیت اجتماعی اینستاگرام، تقویت جنبه های نامحسوس بازاریابی و فروش مانند وفاداری خریدار، ارزش برند و ارزش کاربر مادام العمر است.

در هنگام ساخت فروشگاه اینستاگرام خود برای افزایش فروش و کسب و کار به فرمول سریع زیر توجه کنید:

محتوای خوب + اعتماد + روش سریع خرید = فروش در کسب و کار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا