3 درس برای رهبران از Stitch Fix’s Strategic ثابت
۳ درس برای رهبران از Stitch Fix’s Strategic
ثابت
بسیاری از شرکتهایی که از رونق تقاضا در طول همه گیری به طور ناگهانی به حالت معکوس تغییر کرده است. محصولات و خدماتی که افراد در زمان در خانه به آنها نیاز داشتند دیگر تقاضای زیادی ندارند.
به عنوان مردم به دفتر بازگردید، به سینما بروید و در غیر این صورت برای جبران زمان از دست رفته تقلا کنید، شرکت هایی مانند Zoom، Peloton، Netflix، Wayfair، DoorDash و بسیاری دیگر دچار تغییرات شدیدی شده اند.
رهبران چنین شرکت هایی باید برای بازگرداندن رشد خود اقدام کنند. اگر این کار را نکنند، ممکن است خود را در یک حلقه نابودی کاهش هزینه ها، سوزاندن پول نقد و از دست دادن مشتریان بیابند که در نهایت آنها را به محل استراحت نهایی خود می فرستد.
مورد Stitch Fix، سرویس استایل شخصی آنلاین مستقر در سانفرانسیسکو را در نظر بگیرید، که سهام آن از زمان اوج گرفتن در ژانویه ۲۰۲۱، ۹۳ درصد ارزش خود را از دست داده است. برای سه ماهه منتهی به آوریل ۲۰۲۲، درآمد استیچ فیکس هشت درصد کاهش یافت. زیان خالص ۷۸ میلیون دلاری را گزارش کرد. و طبق CNBC.
کاهش رشد و ضررهای بزرگ در آینده Stitch Fix بیشتر خواهد بود. این پیش بینی کرد که درآمد برای سه ماهه منتهی به ژوئیه ۲۰۲۲ تا ۱۵ درصد کاهش یابد — در محدوده ۴۸۵ میلیون دلار تا ۴۹۵ میلیون دلار. بنابراین در ۹ ژوئن اعلام کرد که ۱۵ درصد از افراد خود را کاهش می دهد — حدود ۳۳۰ مورد از آنها — که هزینه ها را حدود ۵۰ میلیون دلار کاهش می دهد و منجر به هزینه های یکباره حدود ۱۸ میلیون دلار می شود.
مدیر عامل شرکت الیزابت اسپالدینگ – که به CNBC گفت “ما هنوز کار داریم” – پیشینه چشمگیری به عنوان مشاور دارد، بنابراین او باید بتواند مشکلات استراتژیک استیچ فیکس را حل کند. متأسفانه، سهام این شرکت در ۱۱ ماه گذشته از زمانی که او به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب شد، در حال فرو رفتن بوده است.
شما چه می خواهید. اگر جای او بودید انجام دهید؟ در اینجا سه چیز وجود دارد که من توصیه می کنم (و من فکر می کنم هر رهبر تجاری باید این مراحل را در نظر بگیرد – به خصوص اگر شرکت آنها در موقعیت مشابهی باشد).
۱٫ مشکل درست را شناسایی کنید.
وقتی صحبت از مشکلات استراتژیک به میان میآید، رهبران کسبوکار باید تعداد کمی از مهمترینها را از بسیاری بیاهمیت جدا کنند. برای این منظور، آنها باید از مفهوم پنج چرا تویوتا استفاده کنند – به این معنی که باید بپرسند چرا آن مشکل اولیه رخ می دهد، یک پاسخ مبتنی بر واقعیت دریافت کنند، و سپس آن پاسخ را در یک سوال جدید که بررسی می کنند، ارائه دهند.
من تجزیه و تحلیل پنج چرای Stitch Fix را به صورت زیر شروع می کنم:
اگرچه نتوانستم به اندازه کافی پیدا کنم. اطلاعات عمومی در دسترس برای تکمیل این تجزیه و تحلیل، رهبران کسب و کار می توانند از این رویکرد پنج چرا برای شناسایی چند مشکل مهم استفاده کنند.
۲٫ بررسی کنید که چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است.
نتیجه تجزیه و تحلیل پنج چرا باید به رهبران کسب و کار کمک کند تا دامنه مشکلاتی را که باید محدود کنند. حل. برای بررسی علت آنها، رهبران باید مصاحبه با مشتری و تجزیه و تحلیل رقبا انجام دهند.
به نظر من Stich Fix باید از مشتریان خود – از جمله برخی از آنها سوال کند. از ۲۰۰۰۰۰ نفری که در سال گذشته ترک کردهاند — سوالاتی مانند:
- آیا هزینههای خود را برای لباس افزایش میدهید یا کاهش میدهید؟ چرا؟
- آیا افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی باعث میشود که بودجه لباس خود را کاهش دهید؟
- آیا میزان هزینهای را که برای لباس در Stitch Fix خرج میکنید، افزایش میدهید یا کاهش میدهید؟
- چگونه Stich Fix می تواند بیشتر از بودجه لباس شما را به دست آورد؟
برای پیدا کردن Stitch Fix با رشد جدید، باید سوالات مشابهی را از مشتریانی بپرسد که این روزها بیشتر خرید میکنند.
۳٫ راه حل رشدی ابداع کنید که افزایش درآمد را بازگرداند — یا به دنبال خریدار باشید.
چنین تحقیقاتی باید به رهبران کسب و کار کمک کند تا استراتژی ابداع کنند. رشد شرکت را بازیابی کنید.
Spaulding اشاره کرد که Stitch Fix ممکن است چنین راه حلی داشته باشد — بهبود تجربه مشتری خود با سرمایه گذاری در فناوری، عملکردهای محصول، ترکیب محصول جدید Freestyle خود — که از هوش مصنوعی برای ارائه توصیه های محصول استفاده می کند — و افزودن کانال های بازاریابی بیشتر.
آیا این استراتژی درآمد را افزایش می دهد یا صرفاً میزان کاهش درآمد Stitch Fix را محدود می کند؟ فشار بر اسپولدینگ و دیگر رهبران کسب و کار است تا پاسخهای درست را اجرا کنند.