عمومی

15 سال پیش، اپل اولین آیفون را معرفی کرد. اما شرکت در پیش‌بینی 5 روشی که آیفون می‌تواند آن را تغییر دهد، شکست خورد جهان

۱۵ سال پیش، اپل اولین آیفون را معرفی کرد. اما
شرکت در پیش‌بینی ۵ روشی که آیفون می‌تواند آن را تغییر دهد، شکست خورد
جهان

تصور کنید که اوایل تابستان ۲۰۰۷ است و در یک اتاق کنفرانس اپل در حال بازی با آیفون نمونه اولیه iPhone چند هفته دیگر برای عموم عرضه خواهد شد. دستگاه جالبی است، اما شما — و هر کس دیگری که در اتاق هستید، به جز استیو جابز — یک نگرانی عمده دارد.

هیچ صفحه کلید فیزیکی وجود ندارد. برخلاف بلک بری، کاربران باید مستقیماً روی صفحه تایپ کنند.

طبق مستند جدید آیفون در ۱۵: نگاهی از درون به اینکه اپل چگونه یک نسل را متحول کرد، مدیران اپل نیز نگران بودند که دستگاه خراب شود.

(در پنج نظر برتر تاریخ که سن خوبی نداشتند، استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت در گذشته درباره اولین واکنش او به آیفون، “۵۰۰ دلار؟ با یک برنامه؟ اگر این گران ترین گوشی جهان نیست. و برای افراد تجاری جذاب نیست زیرا اینطور نیست. یک صفحه کلید داشته باشد. این باعث می شود که یک ایمیل خیلی خوب نباشد.”)

سپس مدیران اپل متوجه شدند که این دستگاه چقدر “چسبنده” است. pho nes بودند. آزمایش کنندگان نتوانستند آنها را زمین بگذارند. روی صفحه تایپ می کنید؟ چیز مهمی نیست؛ به‌علاوه، کمبود صفحه‌کلید فیزیکی صفحه‌کلید بیشتری را برای مشاهده عکس‌ها، ویدیوها، و غیره به ارمغان می‌آورد. واضح است که آیفون یک «ماشین ایمیل» بسیار خوب است.

پس شاید، اگر در آن اتاق کنفرانس بودید در سال ۲۰۰۷، شاهد موفقیت آیفون بودید.

اما در اینجا چند چیز وجود دارد که مستند نشان می‌دهد مدیران اپل آن را انجام نداده‌اند. آینده را نمیمی بینید.

محبوبیت اپ استور

iPhone 3G در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد. فروشگاه App نیز همینطور بود، که به توسعه دهندگان خارجی اجازه داد – از استارت آپ های تک نفره گرفته تا شرکت های بزرگ – به کاربران و مشتریان دسترسی پیدا کنند. با نگاهی به گذشته موفقیت آن آشکار به نظر می رسد، اما در آن زمان مدیران اپل احساس کردند که دریافت ۵۰ ارسال ارسالی “یک شروع کوچک خوب” خواهد بود.

تا آوریل ۲۰۰۹، هر هفته ۲۵۰۰۰ برنامه برای تأیید ارسال می‌شد. همانطور که یکی از توسعه‌دهنده قدیمی می‌گوید، “اپ استور تبدیل به غنی‌ترین، متنوع‌ترین و در دسترس‌ترین اکوسیستم نرم‌افزاری شده است که جهان تاکنون دیده است.”

کمی بالاتر از آن ? شاید. مگر اینکه تک‌شاخ‌هایی مانند Instagram، Waze، Uber، Snapchat را در نظر بگیرید که همگی به‌عنوان برنامه‌های آیفون شروع شده‌اند.

نیاز به “قانون Mylie”

یک روز، فیلیپ شومیکر، مدیر بازبینی اپ استور، هزینه ۴۵۰ دلاری را روی صورتحساب کارت اعتباری خود دید. دریافت کننده پرداخت؟ اپل.

معلوم شد که دخترش مایلی در حین بازی “دهکده اسمورف ها” Smurfberries را در بازی خریداری کرده است.

کفش تنها فرد مورد نظر نبود. اپل تعدادی از شکایات مشتریان را در مورد خریدهای درون برنامه ای پنهان یا بیش از حد بدون درز دریافت کرد. نتیجه قانون Mylie بود، یک به‌روزرسانی iOS که برای هر خریدی که هنگام استفاده از یک برنامه انجام می‌شود، به رمز عبور نیاز دارد.

محبوبیت دوربین دوم

عکاسی همیشه نقطه تمرکز اصلی بود. در واقع، اپل در نظر داشت دوربین های خود را بسازد، زیرا قبلاً تقریباً از هر شرکت دیگری در جهان در مورد سخت افزار و نرم افزار عکاسی بیشتر می دانست. اما سپس مدیران متوجه شدند که هیچ‌کس نمی‌خواهد دو دستگاه را حمل کند.

“چرا باید دوربین دوم را حمل کنید.” از بازاریابی جهانی گرگ جوسویاک، “اگر تلفن شما دستگاهی است که همیشه با خود حمل می کنید؟”

پس اپل تمرکز کرده است. در مورد دوربین و توسعه مداوم نرم افزار.

که شامل افزودن دوربین جلو به تلفن بعدی، iPhone 4G، تا حد زیادی برای تسهیل FaceTime جاستین سانتاماریا، مدیر مهندسی اپل، می‌گوید: «ما در حال تلاش برای کشف کردن هستیم، «شما با دوربین جلو چه کار می‌کنید؟

معلوم شد: زیاد. دوربین جلو، دوران سلفی را آغاز کرد. و برنامه‌هایی که از دوربین جلو استفاده می‌کردند، مانند Snapchat.

و در مورد FaceTime، این یکی از اولین برنامه‌هایی بود که از صداهای اعلان فشاری و پاپ آپ های اپل استفاده کنید. در آن زمان، مدیران فکر می‌کردند اعلان‌ها تجربه آیفون را ساده‌تر می‌کنند.

خیر: اعلان‌ها توجه بیشتر را می‌طلبند، نه کمتر.

تقاضای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

برای سال‌ها، اپل احساس کرد اندازه صفحه نمایش باید ثابت بماند.

سپس، در سال ۲۰۱۴، اندازه صفحه نمایش اندروید به ۵ تا ۶ اینچ افزایش یافت. اپل با موفقیت از سامسونگ به دلیل نقض حق اختراع — غیر مرتبط با اندازه صفحه نمایش — و برنده ۵۳۰ میلیون دلار قضاوت شد.

اما در این فرآیند، مدیران اپل متوجه شدند که صفحه نمایش آنها باید بزرگتر باشد. اپل ۶ و ۶ پلاس دارای صفحه نمایش های بزرگ تری بودند و به برخی از پرفروش ترین دستگاه های اپل تبدیل شدند.

کاربران واقعاً با گوشی‌های خود چه می‌کنند

اندی وارهول زمانی گفت ، “به ساختن هنر فکر نکنید، فقط آن را انجام دهید. بگذارید بقیه تصمیم بگیرند که خوب است یا بد، چه آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. در حالی که تصمیم می گیرند، حتی بیشتر هنر کنید.”

استیو جابز — و به طور گسترده، افراد اپل — رویکرد مشابهی را در پیش گرفتند.

من یک سازنده ابزار هستم. من اینطوری در مورد خودم فکر می کنم. من می خواهم ابزارهای واقعاً خوبی بسازم که می دانم در قلبم و قلبم ارزشمند هستند. و بعد هر اتفاقی بیفتد این است که … شما نمی توانید دقیقاً پیش بینی کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما می توانید مسیری را که ما در حال رفتن هستیم احساس کنید. و این تقریباً تا جایی که می توانید نزدیک شوید است.

سپس شما فقط عقب می ایستید و راه را کنار می گذارید، و این چیزها زندگی خودشان را می گیرند.

یا به عنوان مستندساز جوآنا استرن می‌گوید، “تفکری که این افراد در آیفون وارد کردند، بیشتر در مورد این بود که آن را به بهترین دستگاه ممکن تبدیل کنند، نه تاثیری که در جهان ایجاد می‌کرد.”

این تنها کاری است که می توانید انجام دهید. بهترین محصولاتی را که می توانید ایجاد کنید. بهترین خدماتی را که می توانید ارائه دهید.

مشتریان شما تصمیم خواهند گرفت که آیا — و چگونه — آنچه ارائه می کنید نیازهای آنها را برآورده می کند. مشکلات آنها را حل می کند. زندگی آنها را بهتر می کند.

و در این فرآیند، ممکن است کاربردهایی پیدا کنند که شما هرگز پیش بینی نکرده اید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا