عمومیمقالات

استفاده از چک لیست برنامه ریزی مالی می تواند به شما کمک کند تا خود را ملاقات کنید اهداف

استفاده از چک لیست برنامه ریزی مالی می تواند به شما کمک کند تا خود را ملاقات کنید
اهداف

استفاده از چک لیست برنامه ریزی مالی می تواند نظارت بر پول شما و انجام برخی امور مالی را آسان تر کند. اگرچه راه‌های متعددی برای تنظیم کردن پول خود وجود دارد، فهرستی که به صورت ماهانه یا ماهانه به آن باز می‌گردید فصلی به شما امکان می دهد هر بار مناطق خاصی را ردیابی کنید و داده های بهتری به شما می دهد. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، داده های بیشتری برای مقایسه موقعیت های گذشته و حال خود دارید.

اگرچه ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما اختصاص زمان کمی به بررسی صورت‌حساب‌های بانکی‌تان، تأیید اینکه به اندازه کافی برای بازنشستگی پس‌انداز کرده‌اید و بررسی اهداف مالی از ابتدای سال می‌تواند به شما کمک کند در مسیر درستی هستید. همچنین به شما زمان می دهد تا در صورت نیاز اصلاحات را انجام دهید.

از عناوین زیر استفاده کنید تا به شما کمک کند چک لیست برنامه ریزی مالی خود را شروع کنید و از پول خود نهایت استفاده را ببرید.

صورت‌حساب‌های بانک و کارت اعتباری خود را مرور کنید

حتی اگر روزانه حساب‌های بانکی خود را چک می‌کنید، بیرون کشیدن صورت‌حساب‌های بانکی و کارت اعتباری‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید که سه ماهه اول سال چگونه گذشته است. دانستن آنچه خرج می‌کنید به شما امکان می‌دهد تصویر واضحی از الگوهای گذشته خود داشته باشید و به شما کمک کند برنامه‌ای برای حرکت رو به جلو ایجاد کنید.

اگر دوست دارید نسخه‌های چاپی اطلاعات را در مقابل خود داشته باشید، بیانیه‌های سه ماهه آخر را چاپ کنید و از برجسته‌کننده‌ها یا کدهای رنگی دیگر برای مرتب‌سازی هزینه‌های خود در گروه‌های مختلف استفاده کنید. برای کمک به محاسبه سریع هزینه‌ها در هر دسته، یک آمار در حال اجرا یا صفحه گسترده نگه دارید تا بتوانید آنها را در سه ماه گذشته مقایسه کنید.

یک بودجه باید در چک لیست برنامه ریزی مالی شما زیاد باشد

برای آشنایی با فناوری، سعی کنید صورت‌حساب‌های بانکی و کارت اعتباری خود را در صفحه‌گسترده وارد کنید و قوانین یا عملکردهایی را تنظیم کنید تا به شما در دسته‌بندی هر هزینه کمک کند. الگوها یا دستورالعمل‌هایی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند، اما در مورد آنچه دانلود می‌کنید محتاط باشید زیرا ویروس‌ها یا بدافزارها اغلب در کمین بارگیری‌های اینترنتی هستند.

با استفاده از یک برنامه مالی شخصی مانند Mint یا You Need a Budget (YNAB)، اغلب می توانید مرور کنید هزینه های خود را بر اساس تاریخ و نمودارها و نمودارهایی را که در چندین دسته هزینه کرده اید مشاهده کنید. برنامه‌ها می‌توانند یک راه عالی برای مشاهده یک دوره ثابت در یک نگاه باشند، به شرطی که با دسته‌بندی و برچسب‌گذاری تراکنش‌ها در طول مسیر همراه باشید، نه اینکه سعی کنید به یکباره به سه ماه برسید.

ببینید که چگونه مخارج شما تجزیه می شود و تعیین کنید که کجا (یا اگر) باید بودجه خود را تنظیم کنید. پیشی گرفتن از مشکلات کاهش بودجه می تواند در زمان و ناامیدی شما در اواخر سال که رفع آنها سخت تر است، صرفه جویی کند.

این زمان بسیار خوبی است برای بررسی خدمات اشتراک خود و اگر می خواهید به پرداخت هزینه آنها ادامه دهید. اگرچه هر اشتراک ممکن است فقط چند دلار در ماه هزینه داشته باشد، طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ که توسط C+R Research انجام شد، مصرف‌کننده متوسط ​​ماهانه ۲۱۹ دلار برای اشتراک هزینه می‌کند، که می‌تواند مانع رسیدن شما به برخی از اهداف سالانه‌تان شود.

جریان نقدی خود را بررسی کنید 

محاسبه آنچه که هر ماه وارد و خارج می شود راهی عالی برای کمک به تعیین وضعیت مالی فعلی شما است. مرور دوره‌ای تغییرات جریان نقدی شما باید در چک لیست برنامه ریزی مالی شما باشد. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا پول شما به طور کلی در مسیر درستی قرار دارد یا زمان آن رسیده است که تغییراتی ایجاد کنید.

با نگاه کردن به درآمد خالص ماهانه خود (یعنی پولی که پس از کسر مالیات به خانه می برید) شروع کنید. مطمئن شوید که همه اشکال درآمد، از جمله هر گونه نفقه یا نفقه فرزند، پرداخت های شغل دوم یا کار آزاد، و سود سهام یا سودی که ممکن است از سرمایه گذاری دریافت کنید را شامل شود.

سپس، تمام هزینه‌های ماهانه خود را جمع‌آوری کنید و تا حد امکان دقیق باشید، از جمله:

  • هزینه‌های ثابت مانند اجاره یا رهن، بیمه و خدمات آب و برق
  • مصرف اختیاری مانند سرگرمی، اشتراک و صرف غذا
  • بازپرداخت بدهی‌ها مانند وام دانشجویی یا خودرو و هر کارت اعتباری موجودی ممکن است داشته باشید
  • پس انداز در یک صندوق اضطراری، حساب سرمایه گذاری یا حساب بازنشستگی که از حقوق خالص شما می آید، مانند یک شرکت Roth IRA یا کارگزاری. توجه داشته باشید که هر کمکی به IRA 401(k) یا سنتی معمولاً از پول قبل از مالیات است، بنابراین نباید در اینجا گنجانده شود.

درآمد خالص خود را از مخارج خالص خود کم کنید. اگر عدد منفی دارید، جریان نقدی منفی دارید، یعنی بیشتر از چیزی که آورده اید خرج کرده اید. اگر عدد مثبت باشد، جریان نقدی مثبت دارید و باید در پایان ماه پول باقی بماند.

در حالی که جریان نقدی می تواند به دلایل مختلف در نوسان باشد، روند کلی می تواند به شما در درک وضعیت مالی بزرگ خود کمک کند. اگر در سه ماه گذشته جریان نقدی منفی دیدید، ناامید نشوید. اگر عدد منفی با گذشت زمان کاهش یابد، احتمالاً در مسیر درستی قرار دارید.

افزایش پس انداز بازنشستگی

هنگامی که امروز تلاش می‌کنید، پس‌انداز برای آینده دشوار باشد. در حالی که تورم از دستمزد همه افراد ضربه می زند، اگر وضعیت جریان نقدی مثبتی دارید، پس انداز بازنشستگی قبل از مالیات خود را افزایش دهید.

برای آسان‌تر کردن پس‌انداز برای بازنشستگی، تشدید خودکار را روشن کنید که افزایش مشارکت خودکار نیز نامیده می‌شود، در شما حساب های بازنشستگی برای کمک به شما در پس انداز بیشتر. هنگامی که از طریق کارفرمای خود برای برنامه بازنشستگی خود ثبت نام می کنید، نرخ پس انداز اولیه را بر اساس آنچه می توانید بپردازید انتخاب کنید و به اندازه کافی برای دریافت وجوه متناسب با کارفرما کمک کنید.

سپس، ویژگی تشدید خودکار را انتخاب کنید، که پس‌انداز شما را هر سال چند دلار از هر چک افزایش می‌دهد، که احتمالاً از دست نمی‌دهید.

با فعال کردن تشدید خودکار، سهم شما تا زمانی که به حداکثر آستانه دست یابید، سالیانه درصد معینی (معمولاً ۱٪) افزایش می‌یابد و به شما امکان می‌دهد حتی بدون فکر کردن به آن، بیشتر پس‌انداز کنید.

اهداف مالی خود را در چک لیست برنامه ریزی خود تقسیم کنید

هدف‌های مالی را که در ابتدای سال تعیین کرده‌اید و هر پیشرفتی که در تکمیل آنها داشته‌اید، مرور کنید. برای اینکه به شما کمک کند در مسیر خود بمانید، گام‌های کوچک‌تری را به چک لیست برنامه‌ریزی مالی خود اضافه کنید تا اطمینان حاصل کنید که به یک هدف بلندمدت مهم‌تر می‌رسید.

به عنوان مثال، اگر هدف بزرگ شما این است که تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ۵۰۰۰ دلار پس انداز کنید، هشت ماه فرصت دارید تا آن را محقق کنید. فرض کنید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ۵۰۰ دلار پس انداز کرده اید و ۴۵۰۰ دلار باقی مانده است. برای رسیدن به هدف خود باید ماهانه ۵۶۲ دلار تا پایان سال پس انداز کنید (۴۵۰۰ دلار تقسیم بر هشت).

اگر دو بار در ماه حقوق می گیرید، از هر چک حقوقی ۲۵۰ دلار می شود. یک هدف خرد یعنی پس انداز ۲۵۰ دلاری از هر چک حقوقی را به لیست خود اضافه کنید و سپس برای تحقق آن یک طرح پس انداز خودکار با بانک خود تنظیم کنید. حتی بهتر؟ برای این پول یک حساب پس انداز با بازده بالا باز کنید. همچنین می‌توانید اهداف کوچک‌تری را تعیین کنید و مقدار دلار را به مقادیر هفتگی یا روزانه تقسیم کنید.

اگر برای پس انداز کافی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید، هزینه های خود را ارزیابی کنید تا ببینید آیا می توانید بدون محرومیت زیاد کاهش دهید. اگر نمی‌توانید هزینه‌های بیشتری را از حذف کنید، در حالی که قطع اشتراک‌های غیر ضروری یا عضویت‌های استفاده نشده می‌تواند به شما در صرفه‌جویی کمک کند. بودجه خود، راه هایی را برای کسب درآمد بیشتر در نظر بگیرید. این ممکن است به معنای اجرای یک کار جانبی، اضافه کاری یا احتمالاً درخواست افزایش حقوق.

به یاد داشته باشید که پیشرفت خطی نیست

در حالی که ممکن است احساس کنید روزانه پیشرفت نمی کنید، نگاه کردن به کارهای خود در سه ماه گذشته می تواند به شما کمک کند پیشرفت هایی را که انجام داده اید ببینید.

مانند هر هدف بلند مدت، پیشرفت مالی شما خط مستقیمی نیست و شما ممکن است برخی از هزینه های غیرمنتظره رخ داده باشد. اگر می‌توانید یک تعمیر اضطراری را از پس‌اندازتان پوشش دهید، برای اینکه می‌توانید با آن چالش روبرو شوید و روی پر کردن و رشد حساب پس‌اندازتان کار کنید، رتبه اول را بگیرید.

اگر مجبور به پرداخت هزینه تعمیر یا هزینه غیرمنتظره روی کارت اعتباری شدید، خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. طرحی برای پرداخت آن بدهی ایجاد کنید، و پس از انجام آن، به آن کمک کنید مبلغ صندوق اضطراری شما< /a> به شما کمک می کند دفعه بعد که اتفاقی می افتد از کارت اعتباری استفاده نکنید.

بررسی چک لیست برنامه ریزی مالی

در حالی که یک چک لیست برنامه ریزی مالی برای همه متفاوت به نظر می رسد، ایجاد لیستی بر اساس نیازها و اهداف شما می تواند به شما در اندازه گیری پیشرفت کمک کند. می‌توانید هر موضوعی را که می‌خواهید وارد کنید، اما بررسی مکرر همان داده‌ها در نقاط مختلف سال می‌تواند به شما در دیدن الگوها کمک کند.

استفاده از چک لیست می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های یکسان را به صورت ماهانه یا فصلی مقایسه کنید تا بدانید در حال پیشرفت هستید و هنوز هم برای ایجاد تغییرات مؤثر زمان دارید. ایجاد سیستم های اعلام حضور برای خودتان به شما کمک می کند به اهداف خود برسید و آینده مالی روشن تری ایجاد کنید.

عکس توسط Andrey_Popov/Shutterstock

5708d3fb3e29a3e9515a6f15db0cef95?s=150&d=mp&r=g - استفاده از چک لیست برنامه ریزی مالی می تواند به شما کمک کند تا خود را ملاقات کنید
اهداف

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی