عمومیمقالات

الگوی تحلیل SWOT چیست و کجا می توانم آن را پیدا کنم بهترین ها به صورت رایگان؟

الگوی تحلیل SWOT چیست و کجا می توانم آن را پیدا کنم
بهترین ها به صورت رایگان؟

تصمیم‌گیری لازم نیست دشوار باشد. اما به عنوان نقطه شروع، کارآفرینان کسب و کارهای کوچک و تیم های شرکتی به طور یکسان باید در برنامه ریزی استراتژیک متفکرانه شرکت کنند. این شامل درک و کسب مزیت نسبت به رقبای بزرگتر از طریق آگاهی از موقعیت شما در چشم انداز رقابتی. اینجا جایی است که انجام تجزیه و تحلیل SWOT می تواند کمک کند. الگوهای تجزیه و تحلیل SWOT به جمع آوری تمام اطلاعات حیاتی که برای حرکت رو به جلو نیاز دارید کمک می کند. بهتر از همه، الگوها و نمودارهای تجزیه و تحلیل SWOT رایگان در Word، PowerPoint و Excel و همچنین برنامه های مختلف آنلاین به طور گسترده در دسترس هستند و استفاده از آنها آسان است.

تحلیل SWOT چیست؟

تحلیل SWOT یک ابزار برنامه ریزی استراتژیک است. کسب‌وکارها، کارآفرینان و تیم‌ها از ماتریس SWOT برای ارزیابی موقعیت کلی خود، چه در بازار یا در رابطه با یک سرمایه‌گذاری یا دستورالعمل خاص استفاده می‌کنند. ماتریس SWOT ممکن است توسط یک فرد یا با بازخورد تیم استفاده شود. در مورد دوم، می‌تواند به عنوان یک تمرین طوفان فکری عالی عمل کند و در عین حال فرصت‌هایی را برای باز هم فراهم کند. بحث و بازخورد به این ترتیب، تجزیه و تحلیل SWOT می‌تواند به برنامه‌ریزی مالی مشترک یا استراتژی‌های رشد کمک کند و به رهبران اجازه می‌دهد تا مسائل خوب و بد را کشف کنند و در عین حال به اعضای تیم دامنه و درک کلی بهتری ارائه دهند.

به‌طور ساده، SWOT مخفف عبارت است. نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها. در تحلیل شما، این اصطلاحات معانی خاصی دارند.

۱٫ نقاط قوت

اینها شامل نقاط قوت خاص و داخلی کسب و کار یا شرکت کوچک شما می شود. در اینجا، شما ویژگی های سازمان یا تیم خود را که مزیت مفیدی نسبت به رقبا یا در بازار ایجاد می کند، در نظر خواهید گرفت. شناسایی نقاط قوت ممکن است شامل دوام مالی و همچنین سرمایه انسانی، محصولات نوآورانه یا سایر ویژگی های مثبت باشد که سازمان یا تیم شما را بادوام می کند.

۲٫ نقاط ضعف

همانطور که سازمان شما دارای نقاط قوت داخلی است، نقاط ضعف داخلی نیز خواهد داشت. محدودیت‌ها یا کمبودها در منابع، قابلیت‌ها یا فرآیندهایی که مانع عملکرد و موقعیت‌یابی رقابتی می‌شوند، در حیطه ضعف‌ها قرار می‌گیرند. برای بسیاری، تشخیص نقاط ضعف ممکن است دشوار باشد، بنابراین در پرداختن به این جنبه از تجزیه و تحلیل SWOT خود و تیمتان صراحت را تشویق کنید.

۳٫ فرصت ها

فرصت ها به موقعیت های خارجی اطلاق می شود که برای بهره برداری توسط یک سازمان یا تیم برای مزیت استراتژیک آماده هستند. اینها ممکن است از یک سو شامل فرصت های جدید در بازار و از سوی دیگر امکانات تازه کشف شده برای هزینه های خرید کمتر باشد. آنها همچنین ممکن است شامل همکاری های بالقوه یا برنامه های آموزشی پیشرفته باشند. در هر مورد، تجزیه و تحلیل شما به شما کمک می کند در آغوش گرفتن فرصت ها برای رشد و پیشرفت.

۴٫ تهدیدها

تهدیدها معمولاً عوامل خارجی هستند که ممکن است مانع موفقیت یا حتی منجر به رشد منفی شوند. آیا رقیب جدیدی ظهور کرد؟ آیا هزینه های تامین، نیروی کار یا انرژی باعث کاهش سود شده است؟ این عوامل محیطی یا عوامل دیگر ممکن است بر اهداف موفقیت شما تأثیر منفی بگذارند. هر تهدید خارجی را که ممکن است فرصت‌های شما را مختل کند به دقت بسنجید و مطمئن شوید که چگونه نقاط قوت شما می‌تواند به کاهش این تهدیدها کمک کند.

با تجزیه و تحلیل این چهار بعد SWOT، افراد، تیم‌ها یا کل سازمان‌ها موقعیت فعلی خود را قبل از تصمیم گیری استراتژیک مهم. به طور معمول، نقاط قوت و ضعف در داخل متمرکز می شوند، در حالی که فرصت ها و تهدیدها به بیرون متمرکز می شوند. در نهایت، هدف سرمایه‌گذاری بر نقاط قوت، اصلاح یا کاهش ضعف‌ها، استفاده از فرصت‌ها و تهیه طرح‌های دفاعی در برابر تهدیدات است.

مزایای یک الگوی تجزیه و تحلیل SWOT چیست؟

تحلیل SWOT در درجه اول به دلیل توانایی آن در ارائه یک دید جامع از یک سازمان برای کاربران مفید است. وضعیت فعلی و استراتژی های بالقوه برای رشد آینده برخی از مزایای خاص عبارتند از:

  • تصمیم گیری آگاهانه
  • اولویت بندی
  • کشف فرصت های ناشناخته
  • کاهش خطر

الگوی تحلیل SWOT این مزایا را بیشتر می‌کند. با یک قالب استاندارد، کاربران می توانند به راحتی و به طور مداوم نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای خود را شناسایی و دسته بندی کنند. این رویکرد ساختاریافته تضمین می کند که هیچ جنبه کلیدی نادیده گرفته نمی شود. علاوه بر این، نمودارهای SWOT به راحتی در صنایع و موقعیت‌های خاص قابل انطباق هستند.

ماهیت بصری الگوهای تجزیه و تحلیل SWOT رایگان به کاربران کمک می‌کند تا کاربران را با سادگی آن‌ها کمک کند و در عین حال فرصت‌هایی را برای گفتگو و همکاری عمیق بین اعضای تیم یا سایر شرکای استراتژیک. در واقع، آنها ماهیت باز یک جلسه طوفان فکری را در نظر می گیرند و راهنمای روشن و سازمان یافته ای را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما در انجام اقدامات استراتژیک بیشتر کمک کند.

بهترین الگوهای تجزیه و تحلیل SWOT کدامند؟

الگوهای تجزیه و تحلیل SWOT در قالب های Word، PowerPoint و Excel به صورت رایگان به صورت آنلاین در دسترس هستند. برخی از نمودارهای SWOT از ابزارهای آنلاین استفاده می کنند که در آن می توانید با دیگران همکاری کنید و فایل های تصویری یا PDF را برای ارائه خود بارگیری کنید.

ما بهترین الگوهای تجزیه و تحلیل SWOT را شناسایی کردیم – که بسیاری از آنها رایگان هستند! – که حداکثر نیاز به ثبت نام ایمیل در اینجا ۱۰ مورد دلخواه ما آمده است.

۱٫ Xtensio

به راحتی شروع کنید و با این الگوی ساده تحلیل SWOT به صورت آنلاین همکاری کنید. دسترسی با ثبت نام رایگان است و می توانید پروژه خود را به صورت فایل تصویری یا PDF دانلود کنید.

۲٫ Canva

کاربران Canva مجموعه وسیع خود را دوست خواهند داشت نمودارهای SWOT رنگارنگ با یک ثبت نام ساده از آنها به صورت آنلاین و رایگان استفاده کنید، با همکاران به اشتراک بگذارید و به عنوان فایل تصویری یا PDF دانلود کنید.

۳٫ ClickUp

ارائه ۱۱ قالب تجزیه و تحلیل SWOT رایگان از ساده تا با خلاقیت رنگارنگ، ClickUp شما را تحت پوشش قرار داده است. تنها چیزی که لازم است ثبت نام کنید تا تجزیه و تحلیل خود را به صورت آنلاین یا با بارگیری برای Word، Excel و PowerPoint شروع کنید.

۴٫ Creately

Creately به شما امکان می‌دهد خلاق با بیش از ۳۰ قالب که می توانید به عنوان مهمان یا با ثبت نام ساده به آن دسترسی داشته باشید. پروژه های تمام شده خود را به صورت فایل های تصویری یا PDF دانلود کنید.

۵٫ Smartsheet

Smartsheet الگوهای تجزیه و تحلیل SWOT متعددی را به صورت رایگان و بدون ثبت نام در رایانه شما دانلود می کند. از بین الگوهایی از جمله:

۶ انتخاب کنید. Superside

با بیش از ۲۵ پاورپوینت < /strong>الگوهای انتخابی، Superside شما را پوشش داده است. نیازی به ثبت نام نیست و می توانید هر یک از آنها را مستقیماً در دستگاه خود بارگیری کنید.

۷٫ Adobe

Adobe شامل ۱۵ الگوی تجزیه و تحلیل SWOT رایگان است با ثبت نام یا از طریق حساب Adobe خود. با دیگران به صورت آنلاین همکاری کنید و پروژه های خود را به صورت تصویر یا PDF دانلود کنید.

۸٫ Visme

تحلیل SWOT خود را با بیش از ۳۰ مورد زنده کنید قالب های رنگارنگی که می توانید به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید و ویرایش کنید. پروژه های خود را به صورت فایل های تصویری یا PDF دانلود کنید.

۹٫ TemplateLab

TemplateLab بسیاری از گزینه های نمودار SWOT را با ۲۶ الگوی طراح ارائه می دهد. نیازی به ثبت نام نیست و می توانید آنها را به صورت رایگان برای Word، Photoshop یا به صورت PDF دانلود کنید.

Photo by G-Stock Studio/Shutterstock. com

Bryan Lindenberger 150x150 - الگوی تحلیل SWOT چیست و کجا می توانم آن را پیدا کنم
بهترین ها به صورت رایگان؟

برایان از فضای دیجیتالی که هنر و فناوری در آن تلاقی می کنند لذت می برد. او به عنوان یک نویسنده در زمینه آموزش، بهداشت و سلامت و تولید کار کرده است. او همچنین به مشاغل کوچکتر در توسعه وب از جمله دسترسی و توسعه محتوا کمک می کند. او در اوقات فراغت خود مسیرهای پیاده روی در مرکز فلوریدا را طی می کند.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی