عمومی

چگونه پرورش گوجه فرنگی را برای سود شروع کنیم

چگونه پرورش گوجه فرنگی را برای سود شروع کنیم

اگر به فکر راه اندازی یک مزرعه گوجه فرنگی هستید، شرکت خوبی خواهید داشت. آنها به‌طور گسترده‌ترین سبزی در آمریکا رشد کرده است.

قبل از اینکه برای اولین برداشت آماده شوید، به کمی متقاعد کردن نیاز دارید؟ پس این واقعیت ۱۱٫۱۹ میلیون تن از این گیاهان در سال ۲۰۱۹ تولید شد؟

برای راهنمای کامل در مورد نحوه شروع پرورش گوجه فرنگی به ادامه مطلب مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که گوجه فرنگی عضوی از خانواده گیاهان شب بو است که شامل فلفل و سیب زمینی است.



آیا کشاورزی گوجه فرنگی سودآور است؟

کاربران گوجه فرنگی می توانند سود خوبی داشته باشند، اما قیمت ها در نوسان است. و هزینه های تولید می تواند بالا باشد. اگرچه این گیاهان چند ساله هستند، اما در زمستان های سرد عملکرد خوبی ندارند. با این حال، اگر در حال رشد محصولات دیگری هستید، گوجه فرنگی یک گیاه همراه عالی است. به عنوان مثال، ممکن است علاوه بر پرورش گوجه فرنگی، نحوه شروع کشاورزی سیب زمینی یا پرورش آفتابگردان را نیز بررسی کنید.

قیمت خرده فروشی گوجه فرنگی Heirloom سه دلار در هر پوند است. یک محصول را به قیمت شش دلار در هر پوند بفروشید، سود ناخالص شما چهار دلار در هر گوجه فرنگی است. برخی تخمین ها می گویند که شما می توانید ۱۵۰۰۰۰ کارتن ۲۵ پوندی گوجه فرنگی در هر هکتار تهیه کنید.

How to Start Tomato Farming - چگونه پرورش گوجه فرنگی را برای سود شروع کنیمبیشتر پرورش دهندگان گیاه گوجه فرنگی را از بذر در داخل خانه پرورش می دهند. تکنیک های کشاورزی تجاری برای رشد گوجه فرنگی نیز شامل آبیاری قطره ای است. و پیوند نهال ها.

اگر آماده هستید تا یاد بگیرید که چگونه مزرعه ای با گوجه فرنگی راه اندازی کنید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند با این گیاهان شروع شد.

۱٫ یک طرح کسب و کار مزرعه ایجاد کنید

طرح تجاری خود را .html”>طرح تجاری مزرعه چارچوبی برای دریافت بودجه و سنجش موفقیت شما است. USDA یک چک لیست عالی برای مرجع.

۲٫ شرایط رشد مناسب را شناسایی کنید

انواع خاک برای گوجه فرنگی در فضای باز تفاوت ایجاد می کند. تجزیه و تحلیل باید به سطوح pH کمی اسیدی ۶٫۲ تا ۶٫۸ اشاره کند. به یاد داشته باشید که این محصول فصل گرم است.

۳٫ گونه مناسب گوجه فرنگی را انتخاب کنید

برخی از پرورش دهندگان گونه های مختلف گوجه فرنگی را ترجیح می دهند. با دمای سردتر، فصل رشد کوتاه‌تر یک عامل است.

عادات رشد نیز اهمیت دارد. برخی از واریته های مشخص تا حدود سه فوت رشد می کنند. انواع دیگر گوجه فرنگی تعیین شده برای مدت طولانی تری میوه می دهند. این عوامل و عوامل دیگر بر زمان کشت گوجه فرنگی تأثیر می گذارند.

۴٫ زمان کاشت نهال گوجه فرنگی را بدانید

اواخر بهار یا اوایل تابستان زمان مناسبی برای کاشت بذر گوجه فرنگی است. نهال های اواسط مارس تا اوایل آوریل باید حدود ۳ تا ۴ اینچ قد داشته باشند.

۵٫ زمین ایده آل محصول گوجه فرنگی را بیابید و توسعه دهید

خاک گرمتر برای رشد ریشه بهترین است. تامین آب ناکافی باعث توقف رشد کل گیاه می شود. عواملی مانند میزان مصرف آب را قبل از کاشت گوجه فرنگی بررسی کنید.

سیستم آبیاری قطره ای یک روش عالی برای آبیاری این گیاهان. این سیستم در دسترس بودن مواد مغذی را نیز افزایش می‌دهد.

۶٫ تحقیق در مورد روش های کنترل آفات و بیماری ها

وقتی صحبت از گوجه فرنگی به میان می آید، این چیزی بیشتر از کنترل علف های هرز است. شرایط آب و هوایی مانند رطوبت بالا می تواند تفاوت ایجاد کند و گوجه فرنگی شما را آلوده کند. در اینجا برخی از بیماری های دیگر گوجه فرنگی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

پوسیدگی انتهایی شکوفه

آبیاری بیش از حد گیاهان می تواند باعث این امر شود. هرس نامناسب در طول کشت گوجه فرنگی دلیل دیگری است.

ویروس موزاییک توتون

بافت گیاهی مقصر است. به طور خاص یک برگ آلوده به برگ سالم ساییده می شود.

بلیت زودرس

بسیاری از محصولات زراعی این مشکل را دارند. فلفل‌ها و سیب‌زمینی‌ها و همچنین گوجه‌فرنگی‌ها دارای برگ‌هایی هستند که قهوه‌ای می‌شوند.

بلیت دیررس

<این موضوع توسط قارچ Phytophthora infestans ایجاد می شود. می تواند با بذرهای گوجه فرنگی آلوده شروع شود.

پژمردگی فوزاریوم

این گیاه در دماهای گرم رشد می کند. گیاهان پژمرده می شوند و برگ ها زرد می شوند.

پژمردگی ورتیسیلیوم

درمان موثری وجود ندارد. شما باید گیاه را تا سیستم ریشه دور بریزید. پرچم‌های قرمز شامل برگ‌های V شکل زرد است.

آمریکای جنوبی (Tuta Absoluta)

یک بیماری نیست، بلکه یک آفت است. این ماده معدنی برگ گوجه فرنگی در آمریکای جنوبی نامیده می شود.

۷٫ خاک خود را آماده کنید

بسیاری از کشاورزان برای کشت خوب گوجه فرنگی با تغییر دادن شرایط خاک در مراحل اولیه برنامه ریزی می کنند. گوجه فرنگی نمی تواند در خاک های شنی رشد کند. گیاهان به خاکی که سرشار از مواد آلی است وابسته هستند. کمپوست یا حتی سر ماهی را در خاکی که توپ ریشه رشد می کند قرار دهید.

۸٫ نهال های خود را بکارید

با گذاشتن فاصله بین نهال ها به رشد آنها کمک می کند. اینها باید ۳۰ تا ۴۸ اینچ از هم فاصله داشته باشند. و ردیف ها باید بین آنها ۴۸ اینچ فاصله داشته باشند.

< span class="ezoic-ad ezoic-at-0 banner-1 banner-1360 adtester-container adtester-container-360" data-ez-name="smallbiztrends_com-banner-1">

۸٫ گیاهان گوجه فرنگی خود را سفت کنید

هنگامی که ایده های تجاری کشاورزی مانند کشاورزی گوجه فرنگی، باید رویه های مربوط به محصولات خاص خود را دنبال کنید. این مرحله را در حدود آخرین تاریخ متوسط ​​سرمازدگی شروع کنید. قرار گرفتن تدریجی در معرض باد و نور ضروری است.

۹٫ نهال های خود را پیوند دهید

عمق خاک اهمیت دارد. زمانی که گوجه فرنگی ها حدود ۳ تا ۴ اینچ قد دارند پیوند بزنید. مراقب دمای خاک باشید سرماخوردگی دیرهنگام می تواند آنها را بکشد. فاصله بوته ها نیز مهم است. ۶ اینچ بین آنها بگذارید.

۱۰٫ محصولات خود را حفظ کنید و آنها را سالم نگه دارید

تنش آبی زمانی رخ می دهد که برگ ها رطوبت کافی دریافت نکنند. لبه ها می میرند. در اینجا چند نکته دیگر برای سالم نگه داشتن گوجه فرنگی آورده شده است. وقتی به ارتفاع معینی رسیدند، به آرامی آنها را به چوب ببندید. این کار باعث می‌شود که میوه‌ها در جای خود قرار بگیرند تا ساقه‌ها را نشکنند. زمانی که ارتفاع آنها ۶ تا ۱۰ اینچ است شروع کنید.

به شاخه های کوچکی که از ساقه جوانه می زنند، مکنده گوجه فرنگی می گویند. یک هرس تیز می‌تواند مکنده‌ها را وقتی کوچک هستند حذف کند.

کنترل علف‌های هرز یکی دیگر از کارهای سخت است. استفاده از پارچه منظره بین ردیف ها کارآمد است.

۱۱٫ سرمایه گذاری در گلخانه، مهد کودک یا خانه تونلی را در نظر بگیرید

این یک راه خوب برای افزایش فصل رشد شما است. نه تنها این، این مهدکودک از گوجه فرنگی ها در برابر باران محافظت می کند که می تواند باعث بیماری های قارچی شود.

آماده سازی مهد کودک ممکن است شامل خنک کردن فضا در طول روز و گرم کردن آن در شب باشد.

۱۲٫ بازار خود را شناسایی کنید

تا آنجا که ایده های کسب و کار کشاورزی ارگانیک، رشد گوجه فرنگی است سودآور است. کل بازار در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۴۳٫۴ میلیون دلار دلار آمریکا بود.

محرکان بازار عبارتند از غذاهای میان وعده، فرآوری مواد غذایی و استفاده خانگی. گوجه فرنگی در بخش مهمان نوازی و غذاخوری استفاده می شود.

فروش در بازارهای کشاورزان یک گزینه است اگر در مقیاس کوچک هستید.

۱۳٫ استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید

بازاریابی گوجه فرنگی می تواند از رویکرد چند کانالی استفاده کند. اگر یک پلتفرم رسانه اجتماعی مانند یک صفحه فیس بوک یا یک وب سایت دارید، از SEO استفاده کنید. بهینه سازی موتور جستجو با کلمه کلیدی مناسب شروع می شود. فراموش نکنید که آنها را به صورت جغرافیایی تگ کنید تا مصرف کنندگان محلی را جذب کنید. بنابراین، کلمه کلیدی مانند «گوجه‌فرنگی در فیلادلفیا» افراد را در آنجا جذب می‌کند.

اگر از طریق یک فروشگاه آجری به فروش می‌رسانید، قفسه‌ها و نمایشگرهای ثانویه مهم هستند. میزهای خشک واقع در خارج از ورودی فروشگاه، گوجه‌فرنگی‌هایی را که برای فروش دارید هل می‌دهند.

تجارت متقاطع روش مؤثر دیگری است. اگر بتوانید با فروشگاهی همکاری کنید که آووکادو را با گوجه‌فرنگی‌هایتان نمایش دهد، خیلی بهتر است.

راهنماها و دستور العمل های پیشنهادی “چگونه” نحوه سرو و پختن گوجه فرنگی مشوق بسیار خوبی است.

۱۴٫ گوجه فرنگی رسیده خود را برداشت کنید

میوه گوجه فرنگی باید تازه مصرف شود. دو مکتب فکری در مورد زمان برداشت میوه وجود دارد. اولین گیاه در مارس یا آوریل است. گیاه دوم می تواند به محض اینکه برگ های گیاه اول شروع به از بین رفتن می کنند شروع شود.

  • بعضی از کارشناسان می گویند باید منتظر بمانید تا رنگی که قرار است به آن برسد، زرد یا نارنجی شود. ، یا قرمز.
  • سایر کشاورزان و باغداران گوجه فرنگی با چیدن میوه در مرحله شکستن سوگند یاد می کنند. این زمانی است که گوجه فرنگی از سبز به نارنجی روشن تبدیل شده است.

برای هر دو استثنا وجود دارد. گوجه فرنگی ها را باید قبل از اینکه دما به کمتر از ۴۵ درجه فارنهایت کاهش دهد، انتخاب کنید.

عیب یابی مشکلات رایج گیاه گوجه فرنگی

دوره های خشک و سایر شرایط محیطی می توانند بر محصول شما تأثیر بگذارند. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید و در مورد هر کدام چه کاری می توانید انجام دهید.

قطره شکوفه

علامت آن این است که گل هایی روی بوته های گوجه فرنگی ظاهر می شوند که بدون اینکه میوه رشد کند می ریزد. نوسانات دما باعث این مشکل می شود. از کود مناسب استفاده کنید.

ترک‌های میوه

گوجه‌فرنگی‌های رسیده وقتی شروع می‌شود ترک خورده به نظر می‌رسند. هوای گرم و مرطوب بارانی این مشکل را ایجاد می کند. راه حل این است که گوجه فرنگی های خود را در حین رشد آبیاری کنید.

Sunscald

گیاهان شروع به ظاهر سالم می کنند اما لکه های زردی ایجاد می کنند. آنها سفید می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، این مشکل زمانی اتفاق می افتد که آفتاب گوجه فرنگی های شما را می سوزاند. قفس های گوجه فرنگی یا نوع دیگری از تکیه گاه سیمی اطراف گیاهان، پشتیبانی شاخه و راه حل را فراهم می کند.

چند گوجه فرنگی می تواند یک گیاه تولید کند. ?

نوع گوجه فرنگی تفاوت ایجاد می کند. اما به طور کلی، شما ۱۸ میوه در هر گیاه دریافت می کنید. با این حال، انواعی مانند گوجه فرنگی روما وجود دارد. آنها در هر بوته ۳۰ میوه می دهند. همه گوجه فرنگی ها حاوی حدود ۲۰ میلی گرم ویتامین C هستند.

بزرگترین تولیدکننده گوجه فرنگی کدام ایالت است؟

در مورد بهترین ایالت برای راه اندازی مزرعه؟ کالیفرنیا را در نظر بگیرید. آنها ۲۱۷٫۳ میلیون cwt (صد وزن) گوجه فرنگی در سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

تصویر: Envato Elements


بیشتر در: کسب و کار کشاورزی، چگونه شروع کنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی