عمومی

چگونه در مصاحبه شغلی متوجه دروغگویی کسی شویم؟

چگونه در مصاحبه شغلی متوجه دروغگویی کسی شویم؟

هنگام مصاحبه با یک نامزد استخدام – چه برای یک نقش در دفتر، کار در خانه، برون سپاری، پاره وقت یا تمام وقت — شما یک کار اصلی دارید. مهمتر از همه، باید بفهمید که در مورد چه چیزی به شما دروغ می گویند.

ممکن است بیش از ۱۰۰۰ کارمند استخدام کرد. من مطمئناً مصاحبه کرده ام صدها نفر، و در حال حاضر، من نزدیک به ۲۰۰ کارگر داخلی و برون سپاری در لیست حقوق و دستمزد یا قراردادم دارم. مدت زیادی طول کشید تا اهمیت نامزدهای دروغگو را یاد بگیرم، شاید ۱۰ سال یا بیشتر.

توصیه‌های رایج استخدام به شما می‌گویند که مرجع نامزد مهم است. با این حال، ارجاعات را می‌توان با یک کارفرمای قبلی مذاکره کرد. توصیه به شما می‌گوید که تجربه‌تان مهم‌ترین است، یا این نگرش مهم‌تر است. می‌تواند ده‌ها چیز را در مورد مصاحبه با نامزدها بگوید، اما اگر با این واقعیتی که می‌خواهم به اشتراک بگذارم مواجه نشوید، توسط مصاحبه‌شونده مورد بازی یا مبهوت قرار می‌گیرید.

بسیاری از مصاحبه شوندگان، مصاحبه شوندگان بهتری نسبت به کارمندان هستند. آنها نحوه بازی در مصاحبه را مطالعه کرده اند و در آن استاد هستند. آنقدر که می تواند شغل تمام وقت آنها باشد. حتی شریک تجاری من بعد از اینکه فهمیدم مصاحبه ها می توانند گمراه کننده باشند، عملاً هیچ اهمیت یا اهمیتی در مصاحبه شغلی ندارند. او احساس می‌کند که آنها اکثراً یک قرعه‌کشی هستند، و شما فقط می‌دانید که آیا کسی کارگر خوبی خواهد بود یا فرهنگ مناسبی دارد که ۶ ماه با شما باشد.

احتمالاً درست می گوید. من چندان به مصاحبه بدبین نیستم، اما تنها کاری که در مصاحبه دارید این است که بفهمید آنها در مورد چه چیزی دروغ می گویند. زیرا حتی “صادق ترین” افرادی که ملاقات می کنید در مصاحبه دروغ می گویند. ۷۸ درصد جویندگان کار در طول فرآیند استخدام دروغ می گویند. به گفته روانشناس دانشگاه ماساچوست رابرت فلدمن، ما ۳ بار در ۱۰ دقیقه حتی به یک غریبه دروغ می گوییم.

افراد شغل می خواهند. مردم به شغل نیاز دارند. آنها می خواهند قبوض خود را بپردازند و خانواده خود را سیر کنند. آنها اغلب تقریباً هر چیزی را می گویند تا بهترین شانس را برای خود ایجاد کنند.

این قبلاً من را ناراحت می کرد، اما اکنون می دانم که طبیعی است. برای غذا دادن به بچه هایتان دروغ می گویید. همه ما این کار را انجام می دهیم. بیایید از اسب بلندمان پیاده شویم و با واقعیت روبرو شویم. اکنون، این ممکن است در برنامه درسی MBA کسب و کار نباشد، اما واقعی است.

فرض کنید آنها همیشه دروغ می گویند، و حفاری کنید تا بفهمید در مورد چه چیزی دروغ می گویند.

آیا CV آنها پف کرده است؟ آیا آنها نحوه ترک آخرین نقش خود را کم اهمیت می دانند؟ آیا آنها متوجه می شوند که کل بخش یا شرکت را رشد داده اند در حالی که آنها به سادگی یک چرخ دنده در جعبه دنده بودند؟ آیا در مهارت های خود اغراق می کنند و نقاط ضعف خود را پنهان می کنند؟ آیا در مورد حقوق قبلی خود دروغ می گویند؟

پاسخ یک یا چند مورد از اینها احتمالاً بله است. و وقتی این را بفهمید، می دانید که قرار است چه نوع فردی پیدا کنید. بنابراین اکنون این سؤال پیش می‌آید که چگونه دروغ را در مصاحبه تشخیص می‌دهید، و چه چیزی به شما می‌گوید؟

خب، کارشناسان می‌گویند؟ آیا فکر می کنید باید به دنبال حرکات چشم، لکنت زبان، بی قراری، ضربدری دست ها یا پاها باشید، پاهای آنها در چه جهتی هستند و غیره، اما این بیشتر برای کتاب های زبان بدن FBI است. پنج نشانه ساده تر و واقعی تر، عبارتند از:

  1. تغییر سریع موضوع سوال و پاسخ دادن به چیز دیگری به جای سوال شما
  2. تعداد بسیار زیادی از “نکات مصاحبه” در گوگل وجود دارد
  3. پس از بررسی متقابل آنها در رزومه کاری آنها در این مورد
  4. تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت (یک حیوان خانگی ناراحتی من)
  5. سرزنش کردن مردم. همکاران و کارفرمایان قبلی آنها

اگر آنچه در مورد آن دروغ گفته اند، یا به آنها منفعت شک و تردید داده اند، یا کم بازی، برای شما یک معامله شکن است، استخدام نکنید. اگر نقاط ضعف یا پوشاندن آن‌ها نقاط ضعفی هستند که می‌توانید در نقش با آنها کنار بیایید، شاید مشکل بزرگی نباشد.

چیزی که شما دارید. واقعاً باید بدانید که نامزد شما به آنچه می‌گوید نیست، بلکه به چیزهایی است که نمی‌گویند. این در چیزی نیست که آنها آشکار می کنند، در چیزی است که آنها پنهان می کنند.

اکنون به شما کارآفرین کارآگاه رسیده است، کشف مبارک. و به یاد داشته باشید، اگر چیزی را ریسک نکنید، همه چیز را به خطر می اندازید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی