عمومی

تصمیم دادگاه عالی در انتظار افزایش علاقه به مجازی است استارت آپ های کلینیک سقط جنین

تصمیم دادگاه عالی در انتظار افزایش علاقه به مجازی است
استارت آپ های کلینیک سقط جنین

هنگامی که گزارش فاش شده نشان داد که دادگاه عالی در حال کار بر روی ابطال Roe v. Wade، Choix، یک استارت آپ بهداشت از راه دور مستقر در سانفرانسیسکو که قرص های پزشکی سقط جنین را تجویز و ارسال می کند، شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت خود بود. رایانامه‌هایی ارسال می‌شد که از آنها پرسیده شد که به کدام ایالات خدمات ارائه می‌کند. بنیانگذاران، ائتلافی از پرستاران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، متوجه شدند که باید به حالت رشد سریع بروند. Choix به طور رسمی روز چهارشنبه اعلام کرد که مبلغ یک میلیون دلار از Elevate Capital، یک سرمایه مخاطره آمیز مستقر در پورتلند، جمع آوری کرده است. شرکتی که سرمایه‌گذاری روی کارآفرینان کم‌خدمت را هدف قرار می‌دهد.

سیندی آدام، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران Choix به Inc. گفت: این شرکت از این بودجه برای گسترش تیم پزشکان خود و توسعه عملیات فراتر از سه ایالتی که در حال حاضر به آن خدمات می‌دهد، کالیفرنیا، کلرادو و ایلینوی استفاده خواهد کرد. Choix که به زبان فرانسوی «انتخاب» است، در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد و این شرکت ۱۰ نفره همچنین به بیماران پیشگیری از بارداری اضطراری، کنترل بارداری، مراقبت از تبخال، و درمان UTI را ارائه می‌کند. بنیان‌گذاران می‌گویند که در ماه‌های آینده به دنبال ۵۰۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون دلار اضافی خواهند بود.

Choix یکی از معدود استارت آپ ها و سازمان های غیرانتفاعی ایالات متحده است که رژیم دو قرصی معروف به “سقط های پزشکی” را برای آمریکایی ها ارائه می دهد. بالای ۱۶ سال از طریق مشاوره آنلاین و نسخه های پستی. تصویب فدرال این روش و نسخه های پستی در سال گذشته در پاسخ به همه گیری همه گیر، این سازمان ها را قادر به راه اندازی کرد. تقاضا برای جایگزین در خانه برای سقط جنین جراحی تنها در پی تگزاس و اوکلاهاما ممنوعیت‌های سقط جنین شدیدتر را وضع می‌کنند. با این حال، تا همین اواخر، این استارت‌آپ‌های داروخانه دیجیتال با چالش‌هایی در جذب سرمایه مواجه بودند: سرمایه‌گذاران تمایلی به حمایت از کسب‌وکاری که محصول اصلی آن هم قطبی است و هم در هر ایالت قانونی نیست، نداشتند. انجام این کار ممکن است مستلزم ایستادن در برابر شرکای محدود آنها یا به طور بالقوه ساخت وسیله نقلیه مخصوص ما باشد.

اکنون، بنیانگذاران می گویند، تصویر بودجه شروع به تغییر کرده است. مشابه Choix، هی جین، که خود را یک کلینیک سقط جنین دیجیتالی توصیف می کند، در حال آماده شدن برای افزایش در بیماران شرکت کاملاً از راه دور ۲۸، که همچنین در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد و در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد، با موفقیت ۳٫۶ میلیون دلار جمع آوری کرد و همچنین به دنبال دور دیگری از بودجه است. انتظار می رود در اواخر بهار بسته شود. هی جین در شش ایالت خدمت می کند و انتظار دارد هجومی را ارائه دهد. بیمارانی که به آن مکان‌ها سفر می‌کنند تا داروها را از طریق پست دریافت کنند.

“در حال حاضر، هی جین افزایش یافته است در بیمارانی که گزارش داده اند که به هی جین می آیند به دلیل طولانی تر از کیکی فریدمن، بنیانگذار و مدیر عامل هی جین، در بیانیه ایمیلی به شرکت گفت: زمان انتظار برای قرار ملاقات، که به ما نشان می‌دهد که ممنوعیت‌ها در مکان‌هایی مانند تگزاس در حال حاضر اثری موج‌دار دارند. “از دست دادن Roe فقط آن را بزرگتر می کند.”

برای Choix، جمع آوری کمک مالی آسان نبود، اما زمانی که Elevate Capital را پیدا کرد، راحت تر شد. ، که ماموریت آن تامین مالی شرکت هایی است که توسط زنان رنگین پوست ساخته شده اند. نیتین رای، موسس و شریک مدیریت Elevete، می‌گوید: «ما از کسب‌وکاری که تا به حال ساخته‌اند و فقط با ضایعات زندگی می‌کردند، بسیار شگفت‌زده شدیم! آنها بسیار متمرکز بودند. و موضوع دکمه داغ صندوق را نترساند: رای می‌گوید: “من طرفدار انتخاب هستم و طرفدار زنان هستم.”

در اوایل سال ۲۰۲۱، سازمان غذا و داروی ایالات متحده الزامات توزیع حضوری میفپریستون را برای مدت زمان همه‌گیری لغو کرد و این تغییر را در دسامبر دائمی کرد. «سقط‌های پزشکی» از سال ۲۰۰۰ در دسترس بوده است، زمانی که mifepristone به عنوان یک قرص سقط جنین تأیید شد. این معمولاً به عنوان یک روش دو قرصی تجویز می شود که اولین قرص، قرص میفپریستون است که به بارداری پایان می دهد. در عرض ۴۸ ساعت، بیمار قرص دوم، میزوپروستول را مصرف می‌کند که باعث ایجاد گرفتگی و خونریزی برای پاکسازی رحم می‌شود. به گفته مؤسسه Guttmacher، یک سازمان تحقیقاتی برای پیشبرد حقوق و سلامت جنسی و باروری، تا سال ۲۰۲۰، سقط‌های پزشکی در خانه بیش از نیمی (۵۴ درصد) از سقط جنین‌ها در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

در ۱۹ ایالت، عمدتاً در جنوب و غرب میانه، ویزیت پزشکی از راه دور برای سقط‌های پزشکی ممنوع است. در حالی که Choix و Hey Jane هر دو از نظر فنی در مناطق جغرافیایی محدودی خدمت می کنند، در عمل نیازی به مدرک اقامت از بیماران ندارند. آنها فقط به یک آدرس پستی در ایالتی نیاز دارند که شرکت به صورت قانونی عمل کند و فرد بتواند از طریق آن دارو را دریافت کند.

“مراقبت از سقط جنین یک مراقبت بهداشتی است، و ما فکر نمی کنیم که بیماران مجبور به پریدن از حلقه ها شوند. مگر اینکه در مواردی که نیاز باشد آدام می‌گوید: «در کشورهایی که ما در آن عمل می‌کنیم، نمی‌توانیم سطح کاری را که بیماران برای دریافت مراقبت باید انجام دهند، بالا ببریم.

آدام خاطرنشان می کند که آمریکایی ها اغلب مراقبت های بهداشتی بین ایالتی را دریافت می کنند. او می‌گوید: “اگر سرما خورده‌اید و به کالیفرنیا سفر می‌کنید، می‌توانید مراقبت‌های لازم را دریافت کنید. هدف ما این است که تا جایی که می‌توانیم به ارائه مراقبت‌های سقط جنین از طریق سلامت از راه دور، به همان شیوه‌ای که همه بهداشت‌های دیگر را انجام می‌دهیم، ادامه دهیم.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی