عمومی

چگونه افراد باهوش عاطفی از قانون سیم کشی مجدد استفاده می کنند برای هک کردن مغز و تغییر عادات آنها

چگونه افراد باهوش عاطفی از قانون سیم کشی مجدد استفاده می کنند
برای هک کردن مغز و تغییر عادات آنها

امیلی یک کارآفرین پرشور است که بسیاری از کارها را درست انجام می دهد…اما او همچنین یک معتاد به کار است.

امیلی قصد دارد روز جمعه مغازه را ببندد و آخر هفته را با خانواده خود بگذراند. اما یک مشتری این شنبه درخواست ملاقات کرد، و او نتوانست نه بگوید. یکشنبه نیز روز تعطیلی نخواهد بود، زیرا او سعی می‌کند برای یک پروژه بزرگ به یک ضرب الاجل برسد.

یک صحنه مشابه تکرار می‌شود. خود هفته به هفته، ماه به ماه.

امیلی همیشه خسته است. او می داند که کار بیش از حد باعث می شود که اینجا به راحتی عصبانی شود. و هر بار که بازی‌های فوتبال پسرش را از دست می‌دهد احساس وحشتناکی می‌کند.

با این وجود، او نمی‌تواند از تجارت خود جدا شود. او گفتن “نه” را غیرممکن می داند .” مهم نیست که چقدر تلاش می کند، به نظر نمی رسد این عادت های بد را ترک کند.

خواه یا اگر با وضعیت مشابهی روبرو نیستید، احتمالاً می‌توانید با مبارزه امیلی ارتباط برقرار کنید. ممکن است احساس کنید قربانی برنامه ریزی عاطفی مغز خود هستید و هیچ کاری نمی توانید برای تغییر آن انجام دهید.

اگر شما مانند امیلی احساس می کنید، ممکن است از تکنیکی که چند سال پیش از یک روانشناس یاد گرفتم بهره مند شوید. این مبتنی بر اصول هوش عاطفی، توانایی درک و مدیریت احساسات است.

<. div class="standardText" readability="32">

من دوست دارم اسمش را بگذارم: قانون سیم کشی مجدد.

قانون سیم‌کشی مجدد چیست و چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا مغز خود را دوباره سیم‌کشی کنید و عادت‌های بد را با عادت‌های بهتر مبادله کنید؟

قبل از ما به این سوال پاسخ دهید، بیایید کمی در مورد نحوه عملکرد عادات بیاموزیم.

(اگر در “قاعده سیم کشی مجدد” ارزشی پیدا کنید، ممکن است به دوره هوش هیجانی من علاقه مند باشید – که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند هوش هیجانی خود را توسعه دهید. این دوره را در اینجا بررسی کنید.)

روش فکری خود را تغییر دهید – با استفاده از علوم اعصاب

این یک تصور غلط رایج است که مغز بزرگسالان ثابت است یا از نظر شکل و عملکرد ثابت است. اما همانطور که دانشمندان در سال‌های اخیر کشف کرده‌اند، مغز دارای خاصیت قابل توجهی به نام نوروپلاستیسیته است.

این انعطاف‌پذیری به این معنی است که شما مقداری دارید. کنترل بر “برنامه نویسی” مغز شما. از طریق ترکیبی از افکار متمرکز و اقدامات هدفمند، می‌توانید مغز خود را “بازسازی” کنید و کنترل بیشتری بر واکنش‌ها و تمایلات احساسی خود اعمال کنید.

برای پیروی از این قانون. از سیم کشی مجدد، این روش سه مرحله ای را دنبال کنید.

انگیزه دادن

اگر شما می خواهید عادتی را تغییر دهید، ابتدا باید به درستی انگیزه داشته باشید. شما باید کاملاً متقاعد شده باشید که این عادت نیاز به تغییر دارد و باید واقعاً می‌خواهید این تغییر را ایجاد کنید.

برای مثال، امیلی می خواهد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند و روابط مهم خود را تقویت کند. خارج از کار او همچنین اگر بتواند استرس را کاهش دهد، بیشتر بخوابد و در واقع آخر هفته ای داشته باشد، از سلامت بهتری برخوردار خواهد بود.

به این کار را انجام دهید، او باید از تعهد بیش از حد دست بردارد و مرزهای روشنی بین کار و بقیه عمرش تعیین کند.

تمرین

برای تسلط بر هر مهارت جدید، باید آن را تمرین کنید بارها و بارها تا زمانی که کاملا درونی شود. و قبل از اینکه بتوانید یک رفتار بد را تغییر دهید، ابتدا باید بفهمید که چرا به شیوه خاصی واکنش نشان می دهید.

این امر مستلزم تأمل در خود است. . پیدا کردن زمان برای آن می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین یک قرار ملاقات در تقویم خود رزرو کنید – یک جلسه با خودتان. سپس به آخرین باری فکر کنید که عادت بدی را ترک کردید یا کاری را گفتید یا انجام دادید که پشیمان شده‌اید.

از خود سؤالاتی بپرسید، مانند اینها:

  • چرا اینگونه واکنش نشان دادم؟
  • آیا واکنش من به من کمک کرد یا به من آسیب رساند؟
  • اگر می توانستم دوباره این کار را انجام دهم چه چیزی را تغییر می دادم؟
  • دفعه بعد چه چیزی می توانم به خودم بگویم که به من کمک کند واضح تر فکر کنم؟

پس از این نوع تفکر، امیلی متوجه می شود که ناتوانی او در “نه” گفتن از ترسی ریشه دار نشات می گیرد. از شکست با این حال، او همچنین می‌داند که گرایش‌های معتاد به کار، پیامدهای منفی بر سلامت او و همچنین شادی خانواده‌اش خواهد داشت.

با این کار در ذهن، او در موقعیتی است که می تواند مرزهای واقع بینانه تعیین کند و به سمت تعادل زندگی سالم تر کار کند. سپس او به صورت ذهنی تمرین می کند – و حتی با صدای بلند تمرین می کند – پاسخ خود را برای دفعه بعدی که مشتری درخواست یک جلسه شنبه می کند یا وسوسه می شود یک یکشنبه زیبا را در دفتر خانه خود بگذراند.

اعمال

اکنون که تکالیف خود را انجام دادید، زمان آزمایش فرا رسیده است — واکنش شما در موقعیت های زندگی واقعی

هر روز فرصتی خواهید داشت تا آنچه را که تمرین کرده اید به کار ببرید. زمانی که نیاز به تعامل با دیگران دارید و همچنین برای پاسخ به صدای انتقاد در ذهن خود از متنی که ایجاد کرده اید استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید: برخی از روزها به خویشتن داری خود افتخار می کنید، در حالی که روزها یک قدم به عقب بر می دارید. اگر این اتفاق افتاد، به سؤالات خود انعکاس فهرست شده در بالا بازگردید. زمانی را برای شناسایی احساس خود، فکر کردن در مورد عواقب آن و شناسایی آنچه می‌توانید برای دفعه بعد تنظیم کنید، اختصاص دهید.

و اینگونه از علوم اعصاب استفاده می‌کنید. برای افزایش هوش عاطفی–و ایجاد احساسات برای شما، به جای اینکه علیه شما باشد.
 

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات آنها از Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی