عمومی

چرا ابتکار یک ویژگی اساسی رهبری است؟

چرا ابتکار یک ویژگی اساسی رهبری است؟

در دومین ردیف هرم موفقیت ابتکار عمل، یک ویژگی شخصیتی ارزشمند برای یک رهبر، و یک ویژگی ضروری برای هر تیمی است، اگر قرار است با بالاترین ظرفیت خود عمل کند.

یک رهبر بزرگ نه تنها ابتکار عمل به عنوان یک ویژگی شخصیتی فردی است، اما همچنین تیم یا سازمان خود را به روشی هدایت می کند که ابتکار را از همه اعضای تیم ایجاد و تشویق می کند.

یک رهبر بزرگ رهبران جدیدی ایجاد می کند.

مربی جان وودن اهمیت دادن به بازیکنانش را برای ابتکار عمل توضیح داد:

«آنها را آنقدر محکم نبندید که ابتکار عمل را از آنها سلب کنید. آنها باید کمی آزادی حرکت داشته باشند، اما باید به ابتکار هم تیمی خود واکنش نشان دهند تا تعادل زمین را حفظ کنند.

“به بازیکنان فرصتی برای دستیابی به بدون ترس از شکست.”

سبک ارتباطی رهبر، ابتکار عمل توسط افرادی را که آنها نظارت می‌کنند، تشویق می‌کند یا از آن جلوگیری می‌کند. در کتاب چگونه مانند مربی چوبی باشیم نوشته پت ویلیامز ، وودن روش خود را شرح داد:

“من هرگز نخواستم از طریق ترس، تنبیه یا ارعاب تدریس کنم. غرور انگیزه بهتری از ترس است.

“ترس ممکن است در کوتاه مدت برای وادار کردن مردم به انجام کاری موثر باشد، اما در دراز مدت، من معتقدم غرور شخصی انگیزه بسیار بیشتری دارد. نتایج بسیار بهتری را ایجاد می کند که برای مدت زمان طولانی تری دوام می آورد.”

رهبر زمانی ابتکار عمل را تشویق می‌کند که افراد را به جای انتقاد، پاسخگو و اصلاح کنند. در کتاب خود با جی کارتی، کوچ چوبی تک به تک، Wooden تفاوت را شرح می دهد:

“انتقاد و تصحیح به ویژه در مورد روش ها و انگیزه ها متفاوت است. انتقاد کسی را پایین می آورد. تصحیح یعنی می‌خواهم کمک کنم.

«در تصحیح کند و در تمجید سریع باشید. هیچ کس اصلاح را دوست ندارد، اما ما از آن درس می گیریم. اگر قبل از تصحیح تعریف کنیم، فرد اصلاح را بهتر می پذیرد. اما قبل از اصلاح باید گوش کنیم. معمولاً هر داستانی جنبه دیگری هم دارد. اگر به دیگران گوش دهیم، آنها مستعدتر خواهند بود که به ما گوش دهند. .

“این بسیار مهم است که چگونه اصلاح می شود. ما باید مراقب نحوه انجام آن باشیم. ما نمی خواهیم کسانی که اصلاح می شوند چهره خود را از دست بدهند. در اینجا چند نکته خوب وجود دارد: آن را معنادار کنید، اما از قضاوت استفاده کنید. از روی دسته پرواز نکنید و سریعاً اصلاح کنید. با درایت انجامش بده اگر فقط اجازه پرواز بدهیم، بیشتر به عنوان انتقاد تلقی می شود تا تصحیح.

«تأیید انگیزه‌ای بزرگ‌تر از عدم تأیید است، اما در مواقعی که اصلاح می‌کنیم باید آن را تأیید نکنیم. لازم است. من فقط پس از اینکه به فرد ثابت کردم که برای آنها ارزش زیادی قائل هستم، اصلاحات را انجام می دهم. اگر آنها بدانند که ما به آنها اهمیت می دهیم، اصلاح ما به عنوان قضاوت تلقی نمی شود. همچنین سعی کردم هرگز آن را شخصی نکنم.»

رهبری که ابتکار عمل را تشویق می کند به مردم ایمان دارد. آنها به آنها ایمان دارند، و بنابراین بهترینها را در آنها ترسیم کنید. اگر ابتکار اعضای تیم نتایج مثمر ثمری را به همراه داشته باشد، رهبر اعتبار را از دست می دهد. اگر اینطور نباشد، رهبر سرزنش را بر عهده می گیرد .

همانطور که وودن اغلب به ما یادآوری می‌کند، «تعجب‌آور است که اگر کسی نگران این نباشد که چه کسی اعتبار را دریافت می‌کند، چقدر می‌توان به نتیجه رسید.»

این مقاله در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس از LightField Studios/Shutterstock

Craig Impelman 150x150 - چرا ابتکار یک ویژگی اساسی رهبری است؟

کریگ ایمپلمن به‌عنوان نوه‌ی مربی وودن، این فرصت را داشت که آموزه‌های مربی را از نزدیک بیاموزد و در مورد آن درس‌ها برای سایت خود نوشت، www.woodenswisdom .com. او یک سخنران انگیزشی و نویسنده Wooden’s Wisdom است، یک «ماژول آموزش الکترونیکی» هفتگی که بین شرکت‌ها در سراسر کشور توزیع می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی