عمومی

چرا آینده کریپتو کاملاً به اپل بستگی دارد؟

چرا آینده کریپتو کاملاً به اپل بستگی دارد؟

اپل دقیقاً به ریسک کردن معروف نیست. حتی زمانی که چیزی جدید را راه اندازی می کند، معمولاً پس از بررسی دقیق زیاد است. تقریباً هرگز اولین بازار جدید نیست، بلکه ترجیح می‌دهد  وقت خود را صرف تماشای تلاش دیگران و کشف آن کنید. این قابل درک است – زیرا با ارزش ترین شرکت جهان، چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد.

همچنین، این واقعیت وجود دارد که ارزش بازار ۲٫۵ تریلیون دلاری خود را مدیون این واقعیت است که هر چیزی که می سازد بر اساس وعده موجود بودن ساخته شده است. ساده و امن اپل، به هر حال، it-just-works company. البته، وقتی درگیر شد، معمولاً در بالای صفحه قرار می گیرد. به همین دلیل است که فکر کردن به اپل و کریپتو بسیار جالب است.

برای بسیاری از مردم، رمزنگاری یا سرگرمی عجیبی است که دوست با کامپیوتر شما به آن علاقه دارد اما هیچ کس دیگری نمی فهمد، یا کلاهبرداری (یا درجاتی از هر دو). این به استخراج یا خرید «سکه‌های دیجیتال» با نام‌های عجیب و غریب مربوط می‌شود و امیدواریم ارزش آن‌ها به اندازه‌ای افزایش یابد که افراد زیادی آن را بخرند و قیمت را حتی بیشتر افزایش دهد.

سپس، می‌توانید مال خود را به برخی از آن افراد بفروشید و انبوهی پول به دست آورید. یا، این کار را نمی‌کنید، و همه چیز خراب می‌شود و پول را از دست می‌دهید.

حتی بدتر از آن، ممکن است در مورد صرافی های ارز دیجیتال در حال هک شدن و افرادی که میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال یا را از دست می‌دهند >NFTها. دقیقاً ایجاد اعتماد به نفس.

سپس این واقعیت وجود دارد که اگر شما سکه‌های رمزنگاری شده بخرید، آنها را در یک کیف پول دیجیتال که با یک رشته طولانی از اعداد و حروف یا یک سری تصادفی از کلمات معروف به کلید خصوصی محافظت می شود. اگر کلید خصوصی را دارید، می توانید با کیف پول خود تراکنش ها را انجام دهید. بدون آن، شما نمی توانید.

این، در تئوری، یک شکل عالی از امنیت است، زیرا هیچ کس دیگری نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند. بیت کوین یا دوج شما یا هر چیز دیگری. البته، اگر کلید خصوصی خود را فراموش کنید، نمی توانید. به سختی می توان افراد زیادی را با فناوری جدیدی همراه کرد که شامل این امکان است که اگر یک تکه کاغذ گم کنید، همه چیز را از دست خواهید داد. برای همیشه.

مثل این است که رمز عبور حساب ایمیل خود را گم کرده اید، مگر اینکه ایمیل شما میلیون ها دلار ارزش داشته باشد و چیزی فراموش نشده باشد. پیوند my-password در وب سایت برای دریافت رمز عبور جدید در صورت فراموش کردن آن. از نظر فنی، این واقعیت که کیف پول رمزنگاری شما توسط یک کلید خصوصی محافظت می شود، ممکن است یک مزیت باشد، اما به این معنی است که مانع درگیر شدن زیاد است و بسیار فراتر از سطح راحتی اکثر افراد است.

به‌علاوه، با افزایش محبوبیت کریپتو و بالا رفتن ارزش ارزهای دیجیتال مختلف، به طور فزاینده‌ای به هدفی برای بازیگران بد و هکرها تبدیل می‌شود. این به نظر ساده یا امن نیست. اما اپل، به یاد داشته باشید، همه چیز در مورد سادگی است. اگر کسی بتواند رمزنگاری را با آسان‌تر و ایمن‌تر کردن همه چیز در دسترس همه قرار دهد، چه می‌شد؟

هفته گذشته با کایل سامانی صحبت کردم. ، شریک مدیریت Multicoin Capital در کنفرانس Collision در تورنتو. در طول مکالمه ما، سامانی پیش‌بینی جسورانه‌ای داشت مبنی بر اینکه اپل در نهایت با رمزنگاری موافقت خواهد کرد:

منظورم این است که شما باید از کلیدهای خود محافظت کنید. و بنابراین، روش قدیمی مدرسه این است که شما ۲۴ کلمه را یادداشت کرده و زیر تشک خود قرار می دهید، که بدیهی است وحشتناک است، و یک UX قابل قبول مصرف کننده نیست. من خوشبین هستم که اپل روزی ما را نجات خواهد داد… شاید سال آینده این کار را انجام دهند، شاید همینطور پس از آن شاید چهار سال دیگر بگذرد. نمی‌دانم، من در چهار سال آینده بسیار خوشبین هستم، اپل این کار را انجام خواهد داد زیرا فکر می‌کنم چیزهای رمزنگاری زیادی در حال رخ دادن است. و آنها آن را دنبال می کنند. آنها احمق نیستند، آنها می دانند که این اتفاق می افتد.

بدون شک اپل بسیار آگاه است که رمزارزها ” اتفاق می افتد.” با این حال، تا کنون، این شرکت حتی کوچکترین حرکتی در جهت ساخت چیزی در آن فضا انجام نداده است. خوب، به جز یکی.

اپل یکی از نیروهای پیشرو پشت این ایده است که گذرواژه ها بد هستند و باید از بین بروند. در عوض، این شرکت با مایکروسافت و گوگل همکاری می کند تا سیستمی بسازد که در آن وارد شوید. یک وب‌سایت یا برنامه با استفاده از رمز عبور با FaceID یا سایر احراز هویت بیومتریک.

منصفانه بگوییم، اپل رمز عبور نمی‌سازد. آینده کمتر به دلیل رمزنگاری. اپل چیزی خاص برای رمزنگاری نمی‌سازد. این کار را به این دلیل انجام می دهد که مردم در رمز عبور بد هستند.

من بسیار بدبین هستم که اپل با هر نوع انرژی یا تلاشی به سراغ ارزهای دیجیتال برود. از طرفی اگر هم شد، به نظرم سامانی کاملا درست می گوید. این همه چیز را تغییر می‌دهد.

اول، اعتباری را در ذهن کاربران معمولی به کریپتو می‌دهد که آن را نداشته است. توانست به تنهایی پیدا کند. اگر بزرگترین شرکت روی زمین بگوید: “هی، ما فکر می کنیم این چیز جالبی است، بنابراین ما آن را ساده می کنیم”، این به معنای چیزی است. این کار آن را از قلمرو “کارهای پیچیده کامپیوتری که مردم انجام می دهند” خارج می کند، و آن را برای همه قابل دسترس می کند.

و منظور من از همه، بیش از ۱٫۵ میلیارد نفری است که از آیفون استفاده می کنند. مطمئناً، برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارند که می‌توانید برای خرید، ذخیره یا فروش ارزهای دیجیتال مختلف دانلود کنید، اما این به همان صورت نیست که اپل با یک ابتکار عمل خودش را پشت سر بگذارد.

همچنین بخش امنیتی را بسیار بیشتر و امن تر می کند. اگر دیگر مجبور نیستید عبارات عبور طولانی و پیچیده و کلیدهای خصوصی را به خاطر بسپارید، اما فقط با استفاده از FaceID می‌توانید به کیف پول دیجیتال خود دسترسی داشته باشید، به این معنی است که دیگر هیچ کس کلید خصوصی خود را گم نخواهد کرد.

سامانی خیلی بیشتر از من در این مورد می داند و کل گفتگوی ما جذاب بود. اگر او درست می‌گوید، و اپل درگیر رمزارزها می‌شود، در نهایت می‌تواند آن را برای پذیرش گسترده باز کند. اگر اینطور نیست، دیدن این اتفاق سخت است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی