خبر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱

428130 359 - پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴- رضا هوشمند، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در روز‌های اخیر «مقاومت واعظی» را در بازار پشت سر گذاشتیم، گفت: از لحاظ تکنیکالی، مقاومت مهم کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را پشت سر گذاشتیم که به «مقاومت واعظی» معروف بود.

وی ادامه داد: در این کانال، شاخص کل بورس استراحتی خواهد داشت تا انرژی لازم برای حرکت به سقف سال ۹۹ را جمع و حرکت کند.

خودرو‌هایی لیدر بورس شدند

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه هدف بعدی و اصلی شاخص بورس در میان مدت ۳ میلیون واحد است، به اقتصاد ۲۴ گفت: علت اصلی رشد‌های اخیر بورس، عقب ماندگی بازار سرمایه نسبت به تورم و سایر بازار‌های موازی مثل طلا، دلار و مسکن است. همچنین «حذف دلار جهانگیری» و «افزایش نرخ دلار نیما» نیز مزید بر علت شدند تا صنایع دلاری سودآوری بیشتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: ۴ مانع اصلی رشد بورس/ سیگنال منفی بودجه ۱۴۰۲ به بازار سرمایه/ پیش بینی بورس شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱


هوشمند دلیل دوم رشد بازار سرمایه را عرضه خودرو در بورس کالا و بحث واگذاری خودرویی‌ها دانست و ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین نیز موجب افزایش قیمت نفت به ۱۲۰ دلار شد که اتفاق خوبی برای پالایشی‌ها بود.

موج منفی در بورس هفته آینده

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: کلیت بازار سرمایه به دلیل تورم رو به بالاست، اما به دلیل ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۲ ابتدای هفته آینده با موج منفی در بازار روبه رو هستیم.

هوشمند ادامه داد: امیدواریم به مرور با حمایت دولت از بورس و با شفاف شدن عرضه خودرو در بورس کالا، بازار به روند رشد خود برگردد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی