خبر

پیش بینی بورس شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

416604 726 - پیش بینی بورس شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴- کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته کاری صنعت ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با افزایش ۶.۳۵ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت قند و شکر با رشد ۶.۱۶ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز مربوط به صنعت ذغال سنگ با اُفت ۵.۳۲ درصدی بوده است.

در هفته قبلی صنعت کاشی و سرامیک با افزایش ۶.۷۹ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی ثبت کرده بود.

او می‌گوید: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۲۰ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات روزانه به این شکل بود که روز شنبه ۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد، یکشنبه، ۳ هزار و ۳۰۶ میلیارد، دوشنبه ۴ هزار و ۱۷۸ میلیارد، سه‌شنبه ۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد و چهارشنبه ۴ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بر روی تابلو ثبت شده است.

در هفته قبلی مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها ۱۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود.

۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

آسایش گفت: در این هفته کاری دو روز ورود و سه روز خروج نقدینگی از بازار ثبت شده است؛ به طوری که شنبه ۳۹۶ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۷ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۶۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار رقم خورد و دوشنبه ۲۴۳ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۰۵ میلیارد ورود نقدینگی حقیقی داشته‌ایم. در مجموع در این هفته کاری ۳۷ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شده است.

در هفته قبلی ۵۷۶ میلیارد تومان پول از بازار توسط افراد حقیقی خارج شده بود.

او می‌گوید: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

در هفته قبل میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

خروج یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت

او گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت نیز در این هفته، شنبه ۵۱۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۱۴۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۴۳۳ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۸۳۶ میلیارد تومان خروج پول را ثبت کرده‌اند و تنها در روز چهارشنبه ۱۱۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی به این صندوق‌ها رقم خورده است. در مجموع یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان در این هفته از این صندوق‌ها درآمد ثابت پول خارج شده است.


بیشتر بخوانید: بورس دوباره جان می‌گیرد؟


او می‌گوید: خبر استمرار عرضه خودرو در بورس کالا، عوامل تکنیکالی، انتشار بخشنامه حاکمیتی شرکت‌ها، ابهامات و اخبار بودجه‌ای و قطعی گاز برخی صنایع از جمله عوامل اثرگذار بر روند بازار این هفته بوده اند.

خانم رباب وفایی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: تب داغ رشد دلار بالاخره به بورس رسید و با افزایش قابل توجه حجم معاملات و ارزش معاملات خرد، تقاضا در عمومیت بازار به خصوص شرکت‌های صادرات محور، دلاری و فلزی افزایش یافت. تغییر فازی که بعد از مدت‌ها باعث توجه به شرکت‌های هلدینگی و سرمایه‌گذاری نیز شد.

او می‌گوید: هر چند این بار نیز شاهد عرضه‌های سهامداران حقوقی و حتی حقیقی‌ها بودیم، اما بسیاری از سهام شرکت‌ها خریداران قوی در منفی‌ها داشته که آن را فرصتی مناسب برای ورود به سهام مد نظر خود می‌دانند. با توجه به متغیر‌های اقتصادی موجود باید به دنبال پوشش تورم و حفظ قدرت خرید بود.

ادامه‌ی عرضه خودرو در بورس کالا عاملی برای سبز پوشی گروه خودرویی

به گفته وفایی: گسترش فروشنده پشیمان و احساس جاماندگی از روند، همیشه منجر به تغییر دیدگاه معامله‌گران کوتاه مدت به خصوص در سهام شرکت‌های سودده با روند مناسب تولید و فروش می‌شود. موج خبر‌های گروه خودرو نیز این هفته ادامه داشت؛ از ادامه‌ی عرضه خودرو در بورس کالا تا واگذاری سهام تودلی دو خودروساز بزرگ از جمله اخبار این گروه بودند.

او گفت: بازار‌های جهانی و نفت نیز بعد از اُفت، دوباره به مدار افزایش برگشتند تا با کاهش نگرانی. ها، بازار و شاخص کل را درمسیر رشد این هفته همراهی کند.

او می‌گوید: فضای عمومی مثبت بازار، فرصت مناسبی برای شرکت‌های متوسط و کوچکتر است که با جهت‌دهی جریان پول، بازده‌های مناسب‌تری را نصیب سهامداران خود کنند. یکی از بزرگترین معضل‌ها در این شرایط جابه‌جایی‌های هیجانی برای جا نماندن از روند است که معمولا نتیجه‌ی مناسبی حاصل نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی