خبر

پول فرش زیر پای رقیبان منطقه ای ایران

پول فرش زیر پای رقیبان منطقه ای ایران

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی، در مورد سبقت گری ترکیه در بازار بین المللی فرش از ایران، گفت: ایران هنوز وابسته به اقتصاد نفتی است و این مسئله یعنی عقب ماندن کشور در تمام حوزه‌ها از گردشگری گرفته تا صادرات اقلام کشاورزی و منابع دریایی که هر کدام ضعف عملکرد مدیران اجرایی را در کشور نشان می‌دهد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: باور مسئولان بر این نیست که بتوانیم ظرفیت کشور را در تمام حوزه‌ها غیر از صادرات نفت بالا ببریم؛ امروز کشوری همچون امارات به این باور رسیده و توانست خود را از اقتصاد نفتی رها کند در حال حاضر اماراتی‌ها در رده هفتمین شهروندان ثروتمند در جهان قرار دارند چون توانستند از تک محصولی بودن خود را جدا کنند.

وی در ادامه یادآور شد: سرمایه گذاری بر روی سایر ظرفیت‌های کشور باید باور تمام مسئولان از قوه مجریه گرفته تا قوه مقننه باشد، توجه به سایر ظرفیت‌ها می‌تواند چندین برابر نفت درآمدزایی داشته باشد، اگر به این مهم توجه شود نه تنها فرش ایرانی با شهرت جهانی گذشته خود قدرت می‌گیرد بلکه شاهد اقتصادی پویا نیز خواهیم بود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به شدت تحریم‌ها و بهره گیری سایر کشورها از این شرایط، تصریح کرد: در حال حاضر از شدت گیری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گویا تمام کشورها سود می‌برند، کشورهای همسایه از خارج شدن ایران از بازارهای جهانی همچون بازار فرش و سایر صادرات غیر نفتی بهره می‌برند.

محسنی بندپی اظهار کرد: دولت اگر بتواند تسهیلات حمایتی صادرات غیرنفتی را برای تولید کنندگان داخلی مهیا کند و در کنار آن اقدام به رفع موانع صادرات محصولات غیر نفتی کند بی‌تردید تعارض منافع صادرات فرش نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: سفیران ایرانی، معاونت اجرایی امور خارجه و رایزنان اقتصادی ایران در سایر کشورها در این دوران که تحریم‌ها فرصتی برای سود جویی سایر کشورها مهیا کرده‌اند باید تمام قد به میدان بیاند و کمک حال اقتصادی کشور باشند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی