خبر

پیش‌بینی آینده قیمت دلار / با وجود تورم بالا نرخ ارز تقریبا ثابت بوده است

پیش‌بینی آینده قیمت دلار / با وجود تورم بالا نرخ ارز تقریبا
ثابت بوده است

354894 768 - پیش‌بینی آینده قیمت دلار / با وجود تورم بالا نرخ ارز تقریبا
ثابت بوده است

اقتصاد۲۴- طی روز‌های اخیر دلار در بازار آزاد در مسیر افزایشی قرار گرفته است. در این میان نرخ ارز از روی سایت‌ها نیز حذف شده و دیگر نرخ‌ها به روزرسانی نمی‌شود. این در حالی است که برخی از فعالان بازار روند حرکتی نرخ دلار را افزایشی ارزیابی می‌کنند و همین مسئله سبب شده است تا بار دیگر جو هیجانی بر بازار حاکم شود. حالا مهم‌ترین پرسش مردم این است که نرخ دلار تا کجا پیش خواهد رفت؟

بازار ارز تحت تاثیر برخی مسائل است

«سیدکمال سیدعلی»، کارشناس مسائل ارزی با بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت دلار به ارزیابی وضعیت بازار ارز پرداخت و در این‌باره به اقتصاد ۲۴ گفت: وضعیت بازار ارز متاثر از مسائل سیاسی است که در درون و بیرون از کشور رخ می‌دهد. وقفه دو ماه و نیمه در مذاکرات، گزارش‌های منتشرشده از آژانس و وضعیت منطقه ما در خصصوص چگونگی روابط با کشور‌های عربی همه بر بازار ارز اثر گذاشته‌اند بنابراین اگر چشم‌انداز مثبتی درخصوص مسائل سیاسی منطقه به وجود بیاید و یا فروش نفت کشور حداقل به چندماه گذشته بازگردد می‌توان امیدوار بود که نرخ ارز تا حدودی کنترل شود.


بیشتر بخوانید: دوران نزولی ارزهای دیجیتال تمام شده است؟


این کارشناس بازار ارز ادامه داد: اگر برجام احیا شود وضعیت به طور کلی تغییر می‌کند. در آن شرایط تورم کاهشی خواهد بود، چالش کسری بودجه حل می‌شود و رکودی که در اقتصاد است کمتر خواهد شد در این میان نرخ ارز نیز به راحتی قابل کنترل است.

با وجود تورم بالا، نرخ دلار در یک سال اخیر تقریبا ثابت بود

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم احیای برجام نرخ ارز تا چه کانال‌های پیشروی خواهد کرد، گفت: جهش نرخ دلار به شدت اتفاقات بستگی دارد. اگر برجام احیا نشود، تحریم‌های شدیدتری در انتظار کشور باشد و اجازه فروش نفت به ایران داده نشود بدون شک نرخ ارز افزایشی خواهد بود. اما همانطور که گفتم اینکه قیمت دلار چه میزان افزایش یابد به شدت اتفاقات بستگی دارد. اگر شرایط مطلوب نباشد به نظر نمی‌رسد که ما توان کنترل قیمت ارز را داشته باشیم. البته باید به این نکته توجه کرد که طی یکی دو سال اخیر علی‌رغم تورم بالا نرخ ارز تقریبا ثابت بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی