عمومیمقالات

همکاران هوش مصنوعی ما

همکاران هوش مصنوعی ما

کتاب ها و فیلم های علمی تخیلی گذشته تصاویر واضحی از امروز ترسیم کردند: ماشین های پرنده، شهرهای روی ماه، روبات ها در هر خانواده. اینترنت فکر می کند جورج جتسون به دنیا آمده است در جولای ۲۰۲۲، که نشان می دهد ما در آن آینده جتسون زندگی می کنیم. اگرچه هیچ کس با تاکسی پرنده از طبقه ۱۰۲ ساختمان امپایر استیت عبور نمی کند، برخی از این تصورات چندان دور از دسترس نیستند. برخی از آنها در واقع واقعیت هستند.

یک مثال همکاران ربات ما هستند. بیشتر محیط‌های کاری شرکت‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند – روندی که با شیوع همه‌گیری تسریع شده است.

یک گزارش ۲۰۲۱ مک کینزی در مورد پذیرش هوش مصنوعی، نزدیک به ۲۰۰۰ مدیر اجرایی و مدیر را مورد بررسی قرار داد و دریافت که ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان، استفاده از هوش مصنوعی را حداقل در یک عملکرد گزارش کردند – و بیش از دو سوم برای افزایش این سرمایه گذاری برنامه ریزی کردند. طی سه سال آینده شرکت‌ها هوش مصنوعی را برای استفاده در بهینه‌سازی عملیات خدمات، بهبود محصولات و اتوماسیون مرکز تماس، از جمله موارد دیگر، به کار می‌گیرند.

نویسندگان گزارش نوشتند: «در سراسر کارکردها، پاسخ‌دهندگان سطوح بالاتری از کاهش هزینه‌ها را از پذیرش هوش مصنوعی در سال اول همه‌گیری گزارش کردند، در حالی که افزایش درآمد ثابت بود. به طور خلاصه، هوش مصنوعی می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و سودآوری را افزایش دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند موضوع پیچیده‌ای به نظر برسد که سوالات اخلاقی را در مورد اتوماسیون و آینده کارگران مدرن مطرح می‌کند. به عنوان مثال، آیا هوش مصنوعی به طور کلی جایگزین ما در نیروی کار خواهد شد؟ نه دقیقا. درعوض، من دوست دارم در مورد هوش مصنوعی به عنوان یک همکار یا دستیار فکر کنم: این هوش مصنوعی می تواند کارهای دست و پا گیرتر و تکراری را به عهده بگیرد تا انسان ها می تواند خلاقانه تر فکر کند.

Kavita Ganesan، Ph.D.، مشاور هوش مصنوعی، استراتژیست، مربی و بنیانگذار Opinosis Analytics، یک شرکت مشاوره است که به رهبران کسب و کار کمک می کند تا هوش مصنوعی را اتخاذ کنند. وقتی در مورد استعاره همکار هوش مصنوعی پرسیده شد، او آن را خیلی دور ندید.

گانسان می‌گوید: «با توجه به هوشمندی سیستم‌های هوش مصنوعی، بهترین استفاده از آن‌ها به‌عنوان دستیار انسانی است تا تصمیم‌گیرندگان انحصاری، زیرا آن‌ها استدلال عقل سلیمی را که انسان‌ها دارند، ندارند». بنابراین، اگر آنها مرتکب اشتباه شوند، انسان‌ها فوراً می‌توانند بگویند: «هی، این درست به نظر نمی‌رسد.» سیستم هوش مصنوعی راهی برای تنظیم خود ندارد. اما می‌تواند ما را بسیار سازنده‌تر کند.”

وقتی به هوش مصنوعی به‌عنوان یک سیستم پشتیبانی یا دستیار برای کمک به انجام کار آسان‌تر نگاه می‌کنیم، به نظر تهدیدآمیز نیست.

به‌عنوان یک روزنامه‌نگار، ویراستار و محقق، اغلب از هوش مصنوعی استفاده می‌کنم: برنامه‌هایی مانند Otter.ai و TapeACall مصاحبه‌های من را ضبط و رونویسی می‌کنند، و همچنین برای سرگرمی با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مبتنی بر GPT-3 بازی کرده‌ام. (GPT-3 مخفف نسل سوم Generative Pre-trained Transformer است).

من تنها روزنامه نگاری نیستم که شیفته نوشتن نرم افزار هستم. در سال ۲۰۲۱، روزنامه نگار Vauhini Vara مقاله ای برای The Believer نوشت در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن در مورد مرگ خواهرش و غم و اندوه اطراف آن او نوشت: «ماشینی که بتواند کاری را که ما انجام می دهیم، با کسری از هزینه انجام دهد، مانند یک تهدید به نظر می رسد. “با این حال من به طرز غیر قابل مقاومتی جذب GPT-3 شدم – به روشی که بدون قضاوت، ارائه کلمات به نویسنده ای را ارائه می دهد که خود را برای آنها در ضرر دیده است.”

من با چند نفر از رهبران صنعت در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های مربوطه صحبت کردم:

هوش مصنوعی در فروش

Outreach، یک پلت فرم اجرای فروش است که به فروشندگان در تمام مراحل گردش کار کمک می کند، از هوش مصنوعی برای سنجش پاسخ های مشتریان استفاده می کند که ممکن است فروشندگان از دست بدهند. چالش در فروش این است که رفتار انسان به انسان در نرم افزارهای معمولی به خوبی نمایش داده نمی شود. ما نرم‌افزار هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهیم تا نشانه‌های غیرکلامی و نوشتاری را بر اساس زبان بومی سازمان‌های مشتریانمان دریافت کند، بنابراین وقتی فروشندگان از نرم‌افزار استفاده می‌کنند، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند که می‌تواند به یک رقیب یا یک سؤال اشاره کند و «کارت‌هایی» را به نمایش می‌گذارد. فروشنده به آنها کمک می کند تا به سرعت به سؤالات پاسخ دهند.

—مانی مدینا، مدیر عامل p.

هوش مصنوعی در بازاریابی

جاسپر، یک نویسنده محتوای مبتنی بر GPT-3، می‌تواند وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی و کپی بازاریابی و تبلیغات بنویسد. در درجه اول توسط بازاریابان به عنوان دستیار نوشتن برای کمک به انجام سریع نوشتن استفاده می شود. اما قرار نیست جایگزین نویسندگان انسانی شود. مثل این است که شخصی را ۲۴ ساعته در اختیار داشته باشید و تماس بگیرید تا به شما کمک کند تا بهتر و سریعتر از خودتان محتوا بنویسید. این خیلی مهم نیست که ما همه کارها را برای آنها انجام می دهیم یا آنها را جایگزین می کنیم – در واقع، برعکس است. نویسندگان مشتریانی هستند که ما این را برای آنها ایجاد می کنیم.

—Dave Rogenmoser، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران جاسپر

هوش مصنوعی در استخدام

Job.com، یک پلت فرم استخدام مبتنی بر بلاک چین، از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا با مقایسه رزومه متقاضیان با افرادی که قبلا در همان نقش ها موفق بوده اند، نامزدهای شغلی را برای مشاوران استخدام به سرعت فهرست کند. اگر این برای شما آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که آمازون مجبور شد ابزار استخدام مشابهی را حذف کند که اساساً رزومه زنان را هنگام انتخاب نامزدها فیلتر می کرد. Job.com هنگام توسعه نرم افزار ما این را در نظر گرفت. اساساً این به دلیل تسلط مردان در صنعت فناوری رخ داد. اگر بخواهید یک پایگاه داده از رزومه هر انسانی که تا به حال در صنعت فناوری کار کرده است بگیرید و از آن برای آموزش هوش مصنوعی برای جستجوی افرادی که «این شکلی هستند» استفاده کنید، متوجه می‌شوید که ۸۰ درصد از این رزومه‌ها معمولاً دارای زبان مردانه این امر هوش مصنوعی را وادار می‌کند تا به دنبال گرایش‌ها و کلمات و توضیحات در رزومه‌های دیگری باشد که دارای زبان مردانه نیز هستند. و اینگونه است که شما سوگیری ناخودآگاه در هوش مصنوعی ایجاد می کنید. بنابراین، هنگام طراحی نرم‌افزار برای Jobs.com، سعی کردیم با برداشتن بخش‌هایی از داده‌ها و داشتن نسبت مساوی از BIPOC و جنسیت در نمونه‌های رزومه‌های موفق، بر این تعصب غلبه کنیم.

—آران استوارت، یکی از بنیانگذاران و CVO Job.com

انسانها به طور طبیعی افراد خلاقی هستند. ما برای اجرای کارهای تکراری ساخته نشده ایم. سپردن این وظایف به هوش مصنوعی ممکن است قدرت بهتر و موثرتر کند. انسان.

به یاد داشته باشید که جورج جتسون در سال ۲۰۲۲ به دنیا آمد. انسان‌ها فقط کار می‌کردند نه ساعت در هفته در زادگاهش Orbit City. شاید همکاران روبات ما پاسخی برای تعادل بهتر کار و زندگی و رفاه کارگران انسانی باشند.

این مقاله در اصل در شماره ژانویه/فوریه ۲۰۲۳ مجله SUCCESS منتشر شد.

0e6f64813d0298388db4ee02ef210ec3?s=100&d=mp&r=g - همکاران هوش مصنوعی ما

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی