عمومی

نظرسنجی: بدون توجه به اندازه شرکت شما، مشتریان نگه خواهند داشت شما مسئول خطاهای اخلاقی هستید

نظرسنجی: بدون توجه به اندازه شرکت شما، مشتریان نگه خواهند داشت
شما مسئول خطاهای اخلاقی هستید

شرکت ها در هر اندازه مسئولیت دارند کار درست را انجام دهند – حداقل طبق نظر مشتریانشان.

وقتی نوبت به نگرانی های اخلاقی–یعنی، حقوق بشر– طبق گزارش جدیدی توسط Harvard Business Review. این یافته از نظرسنجی از ۲۴۲۰ آمریکایی به دست آمده است که از آنها خواسته شد به یک سری موقعیت های فرضی مربوط به مشاغل جعلی واکنش نشان دهند. پاسخ‌های آن‌ها نشان داد که مصرف‌کنندگان آمریکایی چقدر احتمال دارد که کسب‌وکارها را بر اساس نقض‌های اخلاقی ادعایی‌شان، درک منفی داشته باشند.

با توجه به یافته‌های نظرسنجی، ممکن است به نفع همه شرکت‌ها، اعم از کوچک و بزرگ، باشد تا اقدامات لازم را انجام دهند، به‌ویژه وقتی صحبت از نقض احتمالی حقوق بشر می‌شود. شفافیت در این زمینه می تواند به شرکت ها در دادگاه افکار عمومی کمک کند. این نظرسنجی نشان داد که مشتریان تمایل بیشتری به مشاهده مطلوب شرکت‌هایی داشتند که اقداماتی مانند ارزیابی تأثیر برای به حداقل رساندن یا رسیدگی به پیامدهای منفی، صرف نظر از اینکه آیا آن شرکت ها واقعاً در کاهش نقض بالقوه حقوق بشر موفق بوده اند یا خیر.

واکنش‌های اولیه به جنگ در اوکراین نمونه‌ای جدید از نحوه تأثیر افکار عمومی در مورد نقض حقوق بشر بر شرکت‌ها است: یک نظرسنجی در آوریل ۲۰۲۲ نشان داد که مشتریان بر این باور بودند که برندها مسئولیت مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد جنگ را بر عهده دارند. و “مردم را دور هم جمع کند.” افکار عمومی نیز ممکن است یک عامل کمک کننده برای بسیاری از شرکت ها، حتی مشاغل کوچک، کشیدن محصولات ساخت روسیه در اوایل سال جاری.

اما مصرف‌کنندگان همه موارد نقض اخلاقی بالقوه را یکسان نمی‌بینند، نظرسنجی HBR نیز یافت. مصرف‌کنندگان آمریکایی به طور عمده شرکت‌های مرتبط با کار کودک را مرتکب نقض حقوق بشر می‌دانستند، اما احتمال کمتری داشت که نسبت به کسب‌وکارهای مرتبط با شرکایی که در پرداخت دستمزد زندگی ناکام هستند، محیط جامعه را آلوده کرده‌اند یا درگیر تبعیض هستند، احساس منفی داشته باشند.

مشتریان ممکن است یکپارچه نباشند، و برخی ممکن است نسبت به برخی از نقض‌های اخلاقی درک شده شدیدتر از دیگران احساس کنند. نظرسنجی HBR نشان داد که ادراک مشتریان بیشتر به دلیل استدلال اخلاقی فردی آنها است تا ساختارهای قانونی موجود، مانند شورای حقوق بشر سازمان ملل. ممکن است همیشه راه درست و روشنی برای عمل برای جلب رضایت همه مشتریان وجود نداشته باشد، اما دقت و شفافیت لازم می‌تواند راه درازی را برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی