عمومی

یک زیست شناس دانشگاه هاروارد می گوید این بدترین افسانه در مورد است تمرینی که او بیشتر از همه می‌خواهد آن را از بین ببرد

یک زیست شناس دانشگاه هاروارد می گوید این بدترین افسانه در مورد است
تمرینی که او بیشتر از همه می‌خواهد آن را از بین ببرد

تمام روز سر کار نشستن مرا می کشد؟ آیا دویدن زانوهای شما را تقویت می کند یا آنها را خراب می کند؟ میزهای ایستاده، بله یا نه ? و الان میتونم تخم مرغ بخورم یا چی؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید در مورد آخرین توصیه های بهداشتی به روز بمانید، دنبال کردن سرفصل ها می تواند گیج کننده باشد. یافته‌های جدید دائماً وارد می‌شوند و روشی که رسانه‌ها آنها را پوشش می‌دهند، گاهی اوقات می‌تواند تقلیل‌دهنده یا هیجان‌انگیز باشد. جدا کردن حقیقت از روندهای مشکوک می تواند دشوار باشد.

دنیل لیبرمن می تواند کمک کند. او که استاد زیست شناسی تکاملی در هاروارد است، مطالعه می کند که چگونه مردم در گذشته حرکت می کردند و ورزش می کردند و این می تواند به ما در مورد چگونگی تناسب اندام امروزی بگوید. آخرین کتاب او

اگر برای شما جذاب به نظر می رسد، تمام شده و آن را بردارید. اما از بین بسیاری از افسانه‌هایی که لیبرمن بیان می‌کند، کدام یک از اسطوره‌ها را مضرترین و بیشترین آرزوی رد کردنش می‌داند؟ او بدترین شماره یک خود را به اشتراک گذاشت افسانه با Big Think اخیرا.

آمریکایی‌های سالخورده در مقابل شکارچیان سالخورده 

یک فرد مسن را تصویر کنید. چی میبینی؟ اگر تصویر ذهنی شما از فردی است که کمی خمیده است که در مسیر بازی هفتگی شافل بورد خود به آرامی حرکت می کند، لیبرمن از شما می خواهد که همین جا توقف کنید. ممکن است اینطور باشد که سالمندان متوسط ​​آمریکایی شما به نظر می رسد، اما اصلاً آن چیزی نیست که اگر با بزرگان شکارچی-گردآورنده دیدار می کنید، نمی بینید.

“آمریکایی‌ها با افزایش سن، می‌دانند که قدرت به سرعت کاهش می‌یابد. زمانی که مردم در شرایط خود هستند. دهه ۶۰ و ۷۰، آنها بسیار ضعیف هستند، اما شکارچیان-گردآورنده با بالا رفتن سن از نظر فیزیکی نسبتاً فعال باقی می مانند زیرا در حال انجام کارهایی هستند. آنها باید وسایل را بلند کنند و چیزهایی را حمل کنند و کارهایی انجام دهند که آنها را قوی نگه دارد. و نتیجه نهایی این است که لیبرمن توضیح می دهد که آنها این قدرت را حفظ می کنند.

او اصرار دارد که سن به طور طبیعی به ضعف منجر نمی شود. مطمئناً، هیچ یک از ما در ۶۳ سالگی به اندازه ۲۳ سالگی قوی و سریع نیستیم، اما دلیل اینکه بسیاری از سالمندان در کشورهای توسعه یافته اینقدر ضعیف می شوند، اساساً این است که آنها معتقدند از دست دادن قدرت اجتناب ناپذیر است و ورزش را رها می کنند. این باور اسطوره‌ای است که لیبرمن بیش از همه به آن علاقه دارد.

“من فکر می کنم مخرب ترین، جدی ترین، مشکل سازترین، نگران کننده ترین روش ما فکر می کنیم در مورد ورزش در دنیای غرب این است که با افزایش سن افراد طبیعی است که از نظر بدنی کمتر فعال باشند.” او به Big Think می گوید.

در نتیجه این باور غلط، بسیاری از آمریکایی‌های مسن ورزش را متوقف می‌کنند و همین امر باعث کاهش تناسب اندام آنها می‌شود. ، که به نوبه خود باعث می شود آنها حتی کمتر ورزش کنند. این یک دور باطل است که منجر به آنچه دانشمندان «سارکوپنی» یا از دست دادن توده عضلانی و قدرت می‌گویند، می‌شود.

تقویت مغز و قوای مغزی

ما تمایل داریم به این از دست دادن توده عضلانی به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از افزایش سن فکر کنید، اما اینطور نیست. و برای اثبات صحت آن لازم نیست با گردآورندگان شکارچی معاشرت کنید، لیبرمن در یک مصاحبه جداگانه با NPR اصرار داشت. تعقیب طعمه و کندن غده‌ها تنها راه پیری با قدرت نیست – شما همچنین می‌توانید تا دهه ۸۰ زندگی خود مانند قاضی سابق دادگاه عالی روت بادر گینزبورگ.

“او به خاطر جنب و جوش و شور و نشاطش مورد تحسین قرار گرفت، به این معنی که بسیاری از اینها از این واقعیت ناشی می شود. او به ورزش کردن ادامه می داد و با بزرگتر شدن، هفته ای چند بار به باشگاه می رفت. حالا او کارهای دیوانه وار و «آهن پمپاژ» انجام نمی داد. او سعی نمی کرد مانند آرنولد شوارتزنگر باشد. اما او این کار را انجام داد. چند دور تمرین با وزنه هر هفته و این به او کمک کرد تا به‌طور شگفت‌انگیزی فعال و نیرومند تا اواخر دهه ۸۰ زندگی‌اش حفظ شود.» LIerberman خاطرنشان می‌کند.

شایان ذکر است که مطالعات جداگانه نشان می دهد که همین نوع معمولی اما متوسط ​​تمرین با وزنه به عملکرد مغز افراد مسن کمک می کند جوانتر  نیز. این بدان معناست که مزایای بیشتری برای سالمندان به جز حفظ قدرت لازم برای تفسیر قانون اساسی (یا اداره تجارت شما) در دهه نهم شما وجود دارد — شما بیشتر تیزتر بمانید نیز.

بنابراین، اگر همه توصیه های متناقض بیش از حد گیج کننده هستند، به راحتی سرفصل های فریاد زده را در مورد هر کدام تنظیم کنید. یافته های تحقیقاتی جدید (اصول سالم ماندن در طول زمان ساده و پایدار می ماند)، اما مطمئن شوید که ابتدا طعمه این افسانه موذی نمی شوید. اگر انتظار دارید با افزایش سن ضعیف‌تر شوید، احتمالاً این کار را خواهید کرد. خوشبختانه برعکس این موضوع نیز صادق است – تعهد متوسط ​​به حفظ قدرت از بسیاری از کاهش‌های تناسب اندام مرتبط با سن جلوگیری می‌کند که بسیاری از افراد آن را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی