عمومی

مصاحبه موفقیت: فرانسوا ریحانی و قدرت ایجاد یک کسب و کار با تمرکز بر پس دادن

مصاحبه موفقیت: فرانسوا ریحانی و قدرت
ایجاد یک کسب و کار با تمرکز بر پس دادن

یادداشت سردبیر: مصاحبه SUCCESS اصول بنیادی این مجله توسعه شخصی و حرفه ای ۱۲۵ ساله را در برابر واقعیت های مدرن آزمایش می کند. کارکنان ما با خبرسازان، شکل دهندگان عقاید و دستاوردهای بلامنازع می نشینند تا دریابند چگونه می توانیم در جهانی که سریعتر از همیشه در حال تغییر است، پیشرفت کنیم.

در این نسخه، مدیسون پیپر با فرانسوا ریحانی، بنیانگذار و مدیر عامل کافه La La Land Kind، یک رستوران مستقر در دالاس که جوانانی را که از سیستم مراقبت از خانواده پیر شده‌اند، از طریق فرصت‌های شغلی و مربیگری توانمند می‌سازد، صحبت کرد. ریحانی همچنین پروژه ما یکی هستیم را با هدف همسویی کمک به جوانان سیستم پرورشی راه اندازی کرد.

این پرسش و پاسخ برای فضا و وضوح ویرایش شده است. برای مشاهده کامل مصاحبه، به پلتفرم Achievers All-Access ما بپیوندید، که به شما امکان می دهد به صدها مصاحبه، دوره و آموزش تخصصی دسترسی داشته باشید تا به شما در ارتقاء سطح زندگی و تجارت کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به achieversallaccess.com مراجعه کنید.

* * *

مجله

موفقیت: امروز فرانسوا ریحانی را وارد می کنیم که تنها در ۲۱ سالگی یک تجارت را شروع کرد. اکنون، او یک تجارت چند میلیون دلاری دیگر دارد، اما هدفی دارد – هدفی که باید مهربان باشد. فرانسوا، از اینکه امروز اینجا در SUCCESS به ما ملحق شدید متشکریم. ما از داشتن شما بسیار هیجان زده هستیم.

فرانسوا ریحانی: از اینکه من را دارید متشکرم.

SM: شما سفر خود را به سمت کارآفرینی در ۲۱ سالگی آغاز کردید. واکنش دوستان و خانواده برای شروع جوانی چه بود؟

FR: قطعاً در آغاز، زمانی که ما هنوز در کالج بودیم، فکر نمی‌کنم مردم واقعاً باور داشته باشند که این امکان وجود دارد، به خصوص نداشتن تجربه در صنعتی که من وارد آن می‌شدم. من هنوز این را در این مرحله درک می کنم.

SM: بنابراین شما یک رستوران پوک راه اندازی کردید. از آن زمان به بعد، به کافه La La Land Kind رفته‌اید، که چیزی فراتر از یک کافه است. در مورد آن به ما بگویید.

FR: هنگامی که من شروع به کار کردم، فکر می کنم در آن نقطه، تمام زندگی من واقعاً در مورد درآوردن یکسری پول و این همان چیزی است که من با آرزوی انجام دادن آن بزرگ شدم، همانطور که بسیاری از کارآفرینان انجام می دهند. و فکر می‌کنم وقتی این اتفاق افتاد، شروع کردم به فکر کردن، واقعاً با زندگی‌ام چه می‌کنم؟ و این سناریو به نوعی باعث شد که بخواهم چیزی رضایت بخش تر پیدا کنید.

و بنابراین من در مورد دالاس CASA [یک سازمان غیرانتفاعی اختصاص داده شده به حمایت از کودکان بدسرپرست و بدسرپرست و کمک به آنها برای یافتن خانه های سالم و پایدار] یاد گرفتم. این به من چیزهای زیادی در مورد صنعت پرورش جوانان آموخت. سه کودکی که وارد خانه شدند، داستان‌های خود را در مورد پیری بدون سرپرستی تعریف کردند، که من اصلاً در آن زمان نمی‌دانستم که چه چیزی بود. با شنیدن داستان هایشان به خانه رفتم و شروع به تحقیق کردم. هر چه بیشتر به آن نگاه کنید، بدتر می شود. این یک سوراخ عمیق و تاریک است. این باعث می‌شود که بخواهید کمک کنید زیرا اینها بچه‌هایی هستند که واقعاً هرگز یک شات نخورده‌اند. هیچ کمکی ندارند. و وقتی ۱۸ ساله شدند، کسی را ندارند.

lalaland 02 1024x682 - مصاحبه موفقیت: فرانسوا ریحانی و قدرت
ایجاد یک کسب و کار با تمرکز بر پس دادن

این مسیر شغلی من را تغییر داد. کسب‌وکار مهمان‌نوازی‌ام را فروختم تا بر روی پروژه غیرانتفاعی خود تمرکز کنم، پروژه ما یکی هستیم هدف این بود که به بچه‌هایی که در حال پیر شدن هستند کمک کنیم و همه چیزهایی را که احتمالاً برای تبدیل شدن به بزرگسالان موفق و شاد نیاز دارند به آنها بدهیم. اما هر چه بیشتر سعی می‌کردیم این کار را با درمان و مسکن و کاریابی و تحصیل انجام دهیم، به بن‌بست‌های بیشتری می‌رسیدیم. زیرا حتی با وجود همه آن چیزها، اکثر جوانان ما نتوانستند شغلی پیدا کنند یا حفظ کنند. و بدون شغل نمی‌توانید یک فرد بالغ خودپایدار باشید.

از آن مشکل La La Land بیرون آمد. من می‌خواستم مکانی را ایجاد کنم که نه تنها بتوانیم جوانان پرورش‌دهنده‌ای را که در حال پیر شدن از سرپرستی هستند، راهنمایی و استخدام کنیم، بلکه در عین حال بستری را ایجاد کنیم که بتوانیم آن را با سایر مشاغل به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم همین کار را انجام دهیم.

SM: در آنجا حس اجتماع و خانواده وجود دارد.

FR: اوه بله، کاملاً. ما سعی می کنیم آن را پرورش دهیم. با طراحی و احساس و تنظیمات نوع اتاق نشیمن همراه است. تیم های ما برای گسترش مهربانی استخدام شده اند، نه صرفا برای سرو قهوه. و این یک محیط متفاوت ایجاد می کند.

SM: بنابراین شما ارتباط خاصی با جوانان پرورش یافته دارید، نه تنها به دلیل تجربه خود با CASA، بلکه به دلیل جایی که بزرگ شدید و آنچه در نیمه اول زندگی خود دیدید. کمی در مورد آن و اینکه چگونه به جایی که امروز هستید به ما بگویید.

FR: درست پس از تولد من، ما به مکزیک نقل مکان کردیم. و وقتی در روزاریتو بزرگ می‌شوید، در راه مدرسه قدم می‌زنید، ده‌ها و ده‌ها کودک بی‌خانمان را می‌بینید که با والدینشان یا تنها هستند، سعی می‌کنند آدامس یا آب نبات یا چیزی بفروشند. و وقتی در همان سن بزرگ می‌شوید، به این فکر می‌کنید که من با پدر و مادرم به خانه می‌روم و آنها باید اینجا بمانند. وقتی به آمریکا نقل مکان می کنید، دیگر آن را نمی بینید. بنابراین فکر نمی کردم اینجا مشکلی باشد. وقتی بیشتر در مورد آن شنیدم، آن خاطرات را زنده کردم. اکنون، به عنوان یک بزرگسال، در واقع می توانم کاری در مورد آن انجام دهم.

SM: شما تأثیر زیادی در این جامعه پرورش دهنده داشته اید. این سفر چه حسی برای شما داشته است؟

FR: من با گفتن اینکه برنامه ما به هیچ وجه کامل نیست شروع می کنم. ما در تلاش برای یافتن اینکه چگونه این کار را انجام دهیم، شکست های زیادی داشته ایم. این بچه ها چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته اند و این یک راه حل ساده نیست. اما البته، خدا را شکر، ما در مواقعی شاهد تأثیرات عظیمی در زندگی جوانان بوده ایم. و برای اینکه یک جوان واقعاً بتواند این را ببیند، “هی، تو ارزش زیادی داری و مهارت های بزرگی داری، و انسان بزرگی هستی و پتانسیل و آینده ای بزرگ داری.” و اینکه بتوانم آن را در برخی از این جوانان ببینم که ممکن است قبلاً آن را ندیده باشند، و بتوانم آن جامعه و سیستم حمایتی را به آنها بدهم تا به آنجا برسند، یکی از ارزشمندترین چیزها در زندگی من بوده است. و اکنون امیدواریم بتوانیم کارهایی را که انجام می‌دهیم برای کمک بیشتر به [پرورش جوانان] افزایش دهیم.

lalaland 03 1024x682 - مصاحبه موفقیت: فرانسوا ریحانی و قدرت
ایجاد یک کسب و کار با تمرکز بر پس دادن

SM: ایده رهبری با هدف خوب به نظر می رسد، اما همیشه آسان نیست. چه توصیه ای به کارآفرینان امیدوار دارید؟

FR: اول، وقتی روی پول تمرکز نمی کنید و فقط قصد دارید کار درست را انجام دهید، پول می آید. فکر می کنم این در حرفه من ثابت شده است. من هنوز عمیقاً در یک صورت مالی برای افزایش حاشیه سود تلاش نکرده ام. به نوعی چیزها فقط جریان دارند. شعار ما این است، “وقتی شما کار درست را انجام دهید، جادو اتفاق می افتد.”

به‌عنوان کارآفرینان جوان، نمی‌خواهیم به افرادی که می‌گویند، «هی، پول واقعاً شما را خوشحال نمی‌کند» گوش کنیم. بارها و بارها آن را می شنوید، اما این درسی است که اغلب باید به تنهایی یاد بگیرید. تا حدی، پول می تواند شادی و هیجان را به همراه داشته باشد. من چیزهای خوب را دوست دارم و این بدون پول ممکن نیست. اما تحقق نمی‌آورد و خوشبختی نمی آورد. سعی کنید درک کنید که چگونه می توانید هر دو را در زندگی خود ترکیب کنید.

SM: این چیزی است که ما از همه می‌پرسیم زیرا به خوانندگان ما کمک می‌کند آنچه را که باعث موفقیت یک کارآفرین می‌شود، درک کنند و به طور بالقوه تکرار کنند. بنابراین، این موفقیتبالاخره، سه عادت اصلی شما برای موفقیت چیست؟

FR: شماره ۱: فکر می‌کنم واقعاً یک اخلاق کاری بی امان برای اینکه بخواهید بهترین باشید. این احتمالاً مهمترین چیزی است که من هر روز به هر یک از اعضای تیم خود می گویم. کار آسانی نیست. اغلب اوقات هفت روز در هفته و روزهای ۱۶ ساعته است و شما دائماً می‌روید و دوستانتان را نمی‌بینید و به تعطیلات نمی‌روید. اما اگر می‌خواهید به موفقیت برسید، هرگز چیز ساده‌ای نیست.

خیر. ۲: کار درست را انجام دهید. من فکر می کنم موفقیت من، ۹۹ درصد آن، به این مربوط می شود. فقط واقعا [چیزی را] روی تخته بگیرید، نیازی نیست آن را پیچیده کنید. فقط کار درست رو انجام بده و در پایان روز، چیز درست همیشه بهترین تصمیم مالی در جهان یا بهترین تصمیم عملیاتی در جهان نیست، اما در پایان روز نتیجه می‌گیرد. من فقط یک باور بزرگ و واقعی به کارما هستم.

و آخرین چیزی که می‌توانم بگویم احتمالاً مهربانی است. که آن را برای شما کامل می کند. و عموماً این کار ساده ای است که به عنوان انسان، صبح ها با این نیت واقعی از خواب بیدار شوید که من امروز فردی مهربان خواهم بود.

این مقاله در اصل در شماره مه/ژوئن ۲۰۲۲ مجله SUCCESS منتشر شد. عکس‌های از فرانسوا ریحانی و لا لا لند کیند کافه.

کلاس SUCCESS Staff 150x150 - مصاحبه موفقیت: فرانسوا ریحانی و قدرت
ایجاد یک کسب و کار با تمرکز بر پس دادن

موفقیت راهنمای شما برای پیشرفت شخصی و حرفه ای از طریق الهام، انگیزه و آموزش است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی