عمومیمقالات

مربی و مربی زندگی مارسیا هانتر در مورد زندگی با هدف شما و دنبال رویاهای خود

مربی و مربی زندگی مارسیا هانتر در مورد زندگی با هدف شما
و دنبال رویاهای خود

امروزه، مارسیا هانتر یک مربی، مربی زندگی و نویسنده با سه دهه فعالیت چشمگیر در آموزش عالی است. از او بپرسید که چگونه به آن نقطه رسیده است، و او به شما خواهد گفت که این یک سفر مادام العمر بوده است.

به معنای واقعی کلمه: “به نظر می رسد که حرفه من از کودکی شروع شده است.”

هانتر که در روستایی جامائیکا بزرگ شد، استعداد ذاتی داشت که به همکلاسی‌هایش کمک می‌کرد تا از مشکل دوری کنند. این استعداد امروزه به عنوان “تبحث زدایی” شناخته می شود. اگر بین دانش‌آموزان اختلافی پیش می‌آمد، او کسی بود که می‌رفت و با آنها صحبت می‌کرد و آنها را آرام می‌کرد تا معلمی درگیر نشود و نیازی به تنبیه نباشد. مرد یا زن، بزرگتر یا جوانتر – هانتر دریافت که او استعدادی برای کمک به همسالان دارد تا در مورد تعارضات و احساسات منفی خود صحبت کنند. تا زمانی که او در دبیرستان بود، او مشاور واقعی دوستان و آشنایان بود که روابط را هدایت می کردند و به آینده آنها فکر می کردند.

او با خنده می گوید: «من قبل از اینکه کوچینگ زندگی کوچینگ زندگی باشد، مربی زندگی انجام می دادم.

با این وجود، هانتر جوان همیشه فکر می‌کرد که در پرستاری-مثل مادرش- یا علم شغلی خواهد داشت. تا زمانی که او در کالج شرکت کرد و اولین کلاس روانشناسی خود را گذراند، متوجه شد که این دقیقاً همان کاری است که وقتی به همکلاسی هایش کمک می کرد انجام می داد. و این دقیقاً همان چیزی بود که او می خواست در حرفه خود دنبال کند.

او مدرک لیسانس گرفت و سپس مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی مشاوره گرفت. او شروع به تدریس در کالج جنوب غربی تنسی کرد و پس از آن مدرک دکترا در آموزش و رهبری برنامه درسی گرفت.

گوش دادن برای کمک به دیگران

در طول راه، او متوجه شد که اگرچه از مدرسه دوران کودکی روستایی جامائیکایی خود دور بود، هنوز برای مشاوره و راهنمایی دانش آموزانی که از درب خانه او می آمدند فراخوانده شده بود. او می‌گوید: «فکر می‌کنم به دلیل اینکه یک روانشناس هستم، با مسائلی که باید حل شوند، دانشجویان را جذب کردم.

یکی از آن دانشجویان پاملا بری بنکس بود که به عنوان دانشجوی کارشناسی در کلاس روانشناسی به هانتر آمد. بنکس به عنوان یک دانش‌آموز آمریکایی آفریقایی-آمریکایی نسل اول، احساس می‌کرد که هانتر کسی است که می‌تواند به رهبری او اعتماد کند – فردی متفکر و مهربان، که اقتدارش از محل مراقبت می‌آید.

در میان بزرگترین هدایای شکارچی؟ بنکس می گوید: «گوش دادن برای فهمیدن. بلافاصله، او احساس کرد که هانتر این توانایی را دارد که ببیند چه زمانی چیزی مانع دانش‌آموزانش می‌شود، خواه مربوط به موضوع درس در کلاس باشد یا عوامل خارجی خارج از کالج.

حتی بنکس، که خود را “یک فرد خصوصی زیبا” توصیف می کند، به زودی متوجه شد که در حال به اشتراک گذاشتن آنچه واقعاً در جریان است. استادش در وادار کردن او به حرف زدن مهارت داشت. هانتر نه تنها زنگ می زد تا ببیند اوضاع چگونه پیش می رود، بلکه به بلاتکلیفی متزلزل در صدای بنکس گوش می داد که به این معنی بود که شاید اوضاع آنطور که او می خواست پیش نمی رفت. بنکس می‌گوید: «او با قصد و نیت با من تعامل کرد تا مطمئن شود که من موفق بوده‌ام.

مارسیا هانتر می خواهد به شما در رسیدن به رویاهایتان کمک کند

هانتر در تمام زندگی خود روانشناسی را با خدمات اجتماعی ترکیب کرده است. او به عنوان یک مربی زندگی، مردم و سازمان ها را تشویق می کند تا رویاهای بزرگ داشته باشند و شجاعانه عمل کنند. کتاب جدید او، دستاورد رویایی: برنامه ۶ مرحله ای برای یک زندگی الهام گرفته و موفقیت معنادار – که دارای پیشگفتاری از نویسنده مشهور و سخنران انگیزشی لس براون است – طرح شش مرحله ای را برای زندگی الهام گرفته.

“کتاب با رویاپردازی شروع می شود—تثبیت تعریف و هانتر توضیح می دهد که روند رویاپردازی موثر. «بسیاری از اوقات، مردم مفهوم منفی رویا دیدن دارند. آنها خواهند گفت، “اوه، او فقط یک رویاپرداز است، تمام کاری که می کند رویاپردازی است.”

هانتر خوانندگان را تشویق می کند که به رویاپردازی با دید مثبت نگاه کنند: نه فقط به عنوان یک خیال دور، بلکه اولین قدم معنادار برای دستیابی به چیزی عالی. به هر حال، بسیاری از موفق ترین نوآوران و کارآفرینان رویاپرداز هستند. اما آنها اراده و مهارت دارند که رویاهای خود را به عمل برسانند —چیزی که کتاب هانتر با بینش هدف‌گذاری عمدی و سایر استراتژی‌های عملی برای رویاپردازان کمک می‌کند.< /p>

هانتر پیشنهاد می‌کند: «رویا دیدن اشکالی ندارد. “وقتی خوابیدن خوب شد، با آن رویا چه خواهید کرد؟”

دستیابی به رویا همچنین با طرز فکر و رهبری سروکار دارد. هانتر می گوید قبل از اینکه بتوانیم دیگران را رهبری کنیم، “ما باید خودمان را رهبری کنیم.”

بانکس به یاد می آورد که هانتر رویاهای خود را تشویق می کرد، از زمانی که او دانشجو بود تا زمانی که مدت زیادی در حرفه خود بود. (این دو هنوز هم امروز با تلفن صحبت می کنند.)

بنکس می‌گوید: «او مدام به من می‌گفت که من چه هستم، علیرغم آنچه فکر می‌کردم هستم. او به من یادآوری کرد که چه کاری می توانم انجام دهم. و زندگی را تغییر داد.»

بانک از یک دستیار اداری به مدیر سه بخش تبدیل شده است. او به هانتر برای رشد شغلی و شخصی خود اعتبار می دهد: “من باور نمی کنم اگر او چیزی در من نمی دید و برای مقابله با تأثیراتی که می توانست باعث تسلیم شدن من شود کار نمی کرد، به جایی می رسیدم که امروز هستم.”

شعار مارسیا هانتر: …و سپس مقداری…

شعاری که از دوران کودکی هانتر در ذهن مادربزرگش ماندگار بود: “آنچه را که انتظار می رود انجام دهید و سپس کمی.” اگر انتظار می رفت که او در کلاس درس تدریس کند، «و سپس برخی» فراتر از ساعات تدریس او بود. او شناخته شده بود که اطلاعات تماس خود را به هر دانش آموز می دهد و به آنها می گوید که اگر به هر دلیلی به او نیاز داشته باشند، می توانند با او تماس بگیرند.

«و سپس برخی» فراتر از سالن‌های کالج نیز گسترش یافت. هانتر به مدت دو دهه در دوران استادی خود، یک سازمان غیرانتفاعی به نام شاین را اداره کرد. میزبان تعدادی از برنامه ها برای افراد محروم بود، از جمله برنامه های خواندن برای دانش آموزان، برنامه های کارآفرینی برای نوجوانان و کلاس های کامپیوتر برای بزرگسالان.

در طول این همه، او همچنان به چالش‌ها و دام‌ها نگاه می‌کند با خوش بینی لجام گسیخته< /a>. وقتی از او در مورد اوج‌های شخصی و حرفه‌ای که در طول ۳۰ سال زندگی حرفه‌ای خود تجربه کرده است سؤال می‌شود، مشخصاً مثبت است: “من به همه چیز به عنوان یک اوج نگاه می‌کنم.” او می‌خندد. “من قله های بسیار زیادی داشته ام.”

همه اینها به “و سپس مقداری” برمی گردد. او زندگی خود را با هدف زندگی می کند، و هدف او کمک کردن است دیگران موفق می شوند هانتر می‌گوید چه دانش‌آموز باشند و چه مشتری، “من همیشه به آنها می‌گویم: موفقیت شما موفقیت من است.”

این مقاله در ابتدا در مارس/آوریل ۲۰۲۳ ظاهر شد مجله SUCCESS. عکس از ©دکتر. مارسیا هانتر.

191485455cb5041b8d912bf19ab2eb48?s=150&d=mp&r=g - مربی و مربی زندگی مارسیا هانتر در مورد زندگی با هدف شما
و دنبال رویاهای خود

کاسل یک نویسنده و ویراستار ساکن مینیاپولیس، یکی از مالکین Racket MN و یک کلکسیونر VHS است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی