عمومی

قانون 9 کلمه ای تسلا که هر کارمند باید از آن پیروی کند، به سادگی است درخشان

قانون ۹ کلمه ای تسلا که هر کارمند باید از آن پیروی کند، به سادگی است
درخشان

هفته گذشته، تسلا گزارش تأثیر ۲۰۲۱، که جزئیات تلاش های شرکت در رابطه با تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را نشان می دهد. این یک گزارش طولانی است، به طور دقیق ۱۴۴ صفحه، و چون مدتی وقت داشتم، آن را مطالعه کردم.

از بسیاری جهات، گزارش همان چیزی است که انتظار دارید. این گزارشی درباره همه چیزهایی است که شرکت می گوید، برای ایجاد تاثیر مثبت انجام می دهد. برای مثال، این گزارش می‌گوید تسلا به مشتریان خود کمک کرد تا از انتشار ۸٫۴ میلیون تن CO2e جلوگیری کنند. من واقعاً نمی دانم معنی آن چیست، اما به نظرم خوب به نظر می رسد. به خصوص اگر خودروهای برقی می سازید.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که مسئول ایجاد ۱۰۰۰۰۰ شغل است. این یک عدد دقیق تر است و همچنین چیز خوبی است. کل گزارش پر از چیزهای خوب است.

بدیهی است که هر شرکتی می‌خواهد خوب به نظر برسد و می‌خواهد تأثیر خود را تا حد امکان به صورت مثبت به تصویر بکشد. این دلیل اصلی تلاش شما برای تولید و انتشار یک گزارش ۱۴۴ صفحه ای در مورد اینکه شرکت شما چقدر عالی است، است.

اما این گزارش در مورد خیلی بیشتر از اثرات زیست محیطی است. در واقع، شاید بهترین بخش در صفحه ۱۲، در بخشی در مورد حاکمیت شرکتی آمده است. این معمولاً کارهایی است که یک شرکت انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ کار غیرقانونی، غیراخلاقی یا بدی برای ذینفعان انجام نمی دهد. با این حال، این جمله ساده نه کلمه ای فراتر از آن است:

“تسلا آرزو دارد که یک شرکت “کار درست را انجام دهد”. “

ببینید، من می دانم که به نظر چیزی می رسد که هر شرکتی بگوید – یا حداقل چیزی که هر شرکتی باید بگوید. ما از شرکت ها انتظار داریم که به ما بگویند که قصد دارند کار درست را انجام دهند، حتی اگر می دانیم که اغلب این کار را نمی کنند.

اما آنچه تسلا گفت کمی متفاوت است. تسلا گفت که “آرزو دارد” شرکتی باشد که کار درست را انجام دهد. اگر فهرستی از شرکت‌هایی تهیه کرده‌اید که به کارهای درست معروف هستند، تسلا می‌خواهد در لیست باشد. اما، درجاتی از خودآگاهی نیز وجود دارد که شاید این امر مسلم نباشد. برای تبدیل شدن به چنین شرکتی باید کار کرد و تسلا می‌گوید که معتقد است انجام این کار مهم است.

گفتن به تیم خود که آرزوی تبدیل شدن به آن را دارید، استانداردی را ایجاد می کند که بر اساس آن هر فرد در شرکت می تواند هر تصمیمی را که می گیرد اندازه گیری کند. این نوع اصول بر هر کاری که انجام می دهید تأثیر می گذارد. مشخص می کند چه کسی را استخدام می کنید و چگونه با آنها رفتار می کنید. همچنین نحوه تعامل شما با مشتریان را تعیین می کند. نحوه رهبری شما را تعیین می کند.

همچنین تصدیق می کند که تسلا همیشه آن را درست انجام نمی دهد. شرکت ها از افراد تشکیل شده اند و مردم همیشه کاری را انجام نمی دهند که شما آرزو دارید. گاهی اوقات آنها تصمیمات بدی می گیرند که به نفع شرکت، مشتریان یا سهامداران آن نیست.

به عنوان یک رهبر، وظیفه شما این است که مطمئن شوید همه این نه کلمه را در خط مقدم تصمیمات خود نگه می دارند. وظیفه شما این است که مطمئن شوید که تیم شما در همان جهتی است که آرزوهای شما در حال حرکت است. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه همه خرید کنند.

به همین دلیل است که فکر می کنم این قانون بسیار مفیدی است. شاید نه یک قانون، اما حداقل یک اصل. اگر به تیم خود بگویید که می خواهید چه چیزی شوید، آنها را دعوت می کنید تا بخشی از آن باشند. شما همچنین یک انتظار واضح ایجاد می کنید. هر زمان که کسی با تصمیمی روبرو می شود، سوال این است که “آیا این ما را به شرکتی که می خواهیم باشیم نزدیکتر می کند؟” خیلی ساده تر از این نیست.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی