عمومی

این تغییر در روز شما می تواند شما را خوشحال و بیشتر کند مولد، به گفته یک روانشناس عملکرد

این تغییر در روز شما می تواند شما را خوشحال و بیشتر کند
مولد، به گفته یک روانشناس عملکرد

بزرگترین علت فرسودگی شغلی سارا سرکیس، که به ورزشکاران و مدیران عامل NFL کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. مدیریت ضعیف انرژی است. بسیاری از ما امور مالی خود را با دقت مدیریت می کنیم و مطمئن می شویم که پول کافی برای گذراندن روز، هفته یا سال داریم. اما، او در مقاله ای در CNBC.com توضیح می دهد، ما انرژی خودمان را به همان روش مدیریت نکنیم. او می‌گوید، ایجاد این تغییر در نحوه برنامه‌ریزی روزها و زندگی‌مان می‌تواند به ما کمک کند عملکرد بهتری داشته باشیم و در حین انجام آن شادتر باشیم.

درباره آخرین باری که یک روز فوق العاده پربار داشتید فکر کنید. شما لیست کارهای خود را مشخص کردید، کار بزرگی را روی یک پروژه مهم انجام دادید و چندین جلسه مهم با مشتریان و کارمندان داشتید. شما در آن شب به رختخواب افتادید که بسیار خسته هستید، اما همچنین از دستاوردهای روز خود بسیار راضی هستید. همه چیز خوب است. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که صبح روز بعد از خواب بیدار می‌شوید و انتظار دارید این کار را دوباره انجام دهید و به همان اندازه برای روز دوم انجام دهید. و بعد یک سوم بعد از آن.

بعضی از ما روز به روز اینطوری می‌رویم و خودمان را تا حد فرسودگی خسته می‌کنیم، سرکیس می گوید. من می دانم که قطعاً در این مورد مقصر هستم. و زمانی که طبیعتاً نمی‌توانیم همان سطح انرژی و کارایی را در روزهای دوم و سوم به کارمان بیاوریم، ناامید می‌شویم و خود را به خاطر تنبلی فرضی‌مان سرزنش می‌کنیم.

سرکیس توضیح می‌دهد: «انرژی، درست مانند پول، محدود است. وقتی ساعت های طولانی کار می کنید یا وعده های غذایی خود را حذف می کنید، این یک بدهی است. وقتی کارهایی را انجام می دهید که از سلامت روحی یا جسمی شما حمایت می کند، مانند خواب راحت، خوردن یک وعده غذایی سالم، ورزش یا مدیتیشن، این یک اعتبار است. ترفند برای جلوگیری از فرسودگی شغلی این است که آن بدهی ها و اعتبارات را به تعادل برسانید.

چگونه به این تعادل دست یابید؟ با ایجاد بودجه برای انرژی خود، درست همانطور که برای پول انجام می دهید.

۱٫ اعتبارات و بدهی های خود را پیگیری کنید.

اگر تا به حال زمان شما را ردیابی کرد، این مرحله اول آشنا خواهد بود. از یکی از بسیاری از برنامه های تلفن هوشمند برای ردیابی زمان خود از صبح تا بیدار شدن در صبح روز بعد (از جمله خواب به عنوان یک فعالیت) استفاده کنید. در غیر این صورت، یک خودکار و دفترچه در دست داشته باشید و فعالیت های خود را یادداشت کنید. هدف این است که تا جایی که می توانید تصویر کاملی از تمام فعالیت های خود داشته باشید.

مهمتر است، هر زمان که یک فعالیت را تمام کردید و نوشتید. آن را وارد گزارش فعالیت خود کنید، از خود بپرسید که پس از انجام آن فعالیت چه احساسی دارید. اگر احساس آرامش و انرژی ذهنی می کنید (حتی اگر فعالیت ممکن است از نظر بدنی خسته کننده باشد، مانند ورزش یا پیاده روی)، این یک اعتبار انرژی است. اگر احساس استرس می کنید و از نظر ذهنی تحلیل رفته اید، این یک بدهی انرژی است. سعی کنید واقعاً با خودتان بررسی کنید که هر فعالیتی چه احساسی به شما می‌دهد، زیرا برخی از کارهایی که ما برای سرگرمی انجام می‌دهیم، مانند پیمایش در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است همچنان یک بدهی انرژی باشد، و برخی از کارهایی که برای کار انجام می‌دهیم ممکن است اعتبار انرژی باشد (برای به عنوان مثال، ارائه یک سخنرانی کلیدی یا کارگاه اغلب باعث می شود احساس انرژی کنم ).

توجه داشته باشید که کدام فعالیت ها بدهکار و کدام ها اعتباری هستند. اگر از یک نوت بوک برای پیگیری فعالیت های خود استفاده می کنید، می توانید هر صفحه را به یک ستون بدهی و یک ستون اعتباری تقسیم کنید و هر مورد را در ستون مناسب بنویسید.

۲٫ اعتبارات انرژی را افزایش دهید.

سارکیس ردیابی فعالیت‌ها را برای یک تا سه روز توصیه می‌کند. برای من شخصاً، روزهای من بسیار متغیر هستند که واقعاً مفید نباشند، بنابراین وقتی این کار را انجام می‌دهم، که قصد انجام آن را دارم، زمانم را برای حداقل چهار یا پنج روز یا شاید یک هفته کامل پیگیری می‌کنم.

هر چه مدت تصمیم به ردیابی دارید، هنگامی که اطلاعات کافی در اختیار دارید، شروع به جستجوی الگوها کنید. به خواب توجه کنید الف>– آیا به اندازه کافی مصرف می کنید؟ اگر اینطور نیست، تعمیر آن مکان عالی برای شروع است. فراتر از آن، ببینید آیا راه هایی برای افزایش اعتبار و کاهش بدهی وجود دارد یا خیر. برای مثال، اگر ساعت‌های طولانی کار می‌کنید، زمانی را برای استراحت و به پیاده روی بروید، خرج کنید چند دقیقه مراقبه یا ژورنالینگ، یا گفتگو با دوستی که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. همه این موارد اعتبار انرژی هستند و می توانند به تعادل بدهی های ساعات طولانی کار یا مقابله با استرس کاری کمک کنند. سرکیس توصیه می‌کند، اگر زمان سختی را برای آنها تعیین می‌کنید، آنها را مانند یک قرار در تقویم خود قرار دهید.

۳٫ کاهش بدهی های انرژی.

به گفته سرکیس، برخی از بدهی های انرژی اتلاف وقت هستند که ممکن است بتوانید از آنها اجتناب کنید. او به CNBC.com گفت: “شما تعجب خواهید کرد که چقدر انرژی را برای چیزهایی که مهم نیستند تلف می کنیم.” در موارد دیگر، ممکن است بتوانید فعالیت ها را به گونه ای ترکیب کنید که برخی از بدهی ها را کاهش دهد. آیا می توانید از استیو جابز پیروی کنید و جلسه ای داشته باشید. راه رفتن؟ اگر رفت و آمد طولانی دارید، آیا می توانید آن زمان را صرف گوش دادن به یک کتاب صوتی، پادکست یا موسیقی کنید که به شما انرژی و طراوت می بخشد؟ ترکیب فعالیت‌های کاهش‌دهنده انرژی با فعالیت‌های انرژی‌زا به شما این امکان را می‌دهد که به جای اینکه صرفاً آن را کاهش دهید، کمی به بودجه انرژی خود بازگردانید.

تعداد مخاطبان رو به رشدی از خوانندگان Inc.com وجود دارد که روزانه یک پیام متنی از من با یک چالش یا نکته مراقبت از خود یا انگیزشی دریافت می کنند. (می‌خواهید بیشتر بیاموزید؟ در اینجا برخی از اطلاعات مربوط به متون و یک دعوت‌نامه ویژه به یک دوره آزمایشی رایگان طولانی‌مدت.) اغلب آنها درباره افکار خود به من پیامک می‌دهند. و تجربیات و ما در گفتگو به پایان می رسیم. بسیاری از آنها کارآفرین یا رهبر کسب و کار هستند و به من می گویند که چقدر مهم است که انرژی خود را مدیریت کنیم تا زمانی که واقعاً مهم است بتوانند بهترین باشند. ایجاد بودجه انرژی مکانی عالی برای شروع است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی