عمومی

شرکت های رسانه های اجتماعی می توانند به سانسور پست های آنلاین ادامه دهند، در حال حاضر

شرکت های رسانه های اجتماعی می توانند به سانسور پست های آنلاین ادامه دهند،
در حال حاضر

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به پست ها را سانسور کنید.

این نتیجه حکم دادگاه عالی این هفته، مسدود کردن قانون بحث‌برانگیز تگزاس که پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را از حذف پست‌ها بر اساس دیدگاه‌های افراد و سازمان‌ها منع می‌کند. قضات تا حد زیادی با یک تصمیم ۵-۴ در یک رای درهم ریخته ایدئولوژیک تقسیم شدند و سه محافظه کار دادگاه و دو لیبرال قانون را به حالت تعلیق درآوردند. اکثریت دلایل پشت دستور کوتاه آن را توضیح ندادند، اما قاضی ساموئل آلیتو، در مخالفت خود، به اهمیت پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای گفتمان عمومی اشاره می کند.

قاضی آلیتو نوشت: “این برنامه به موضوعات بسیار مهمی مربوط می شود که آشکارا مستحق بررسی این دادگاه هستند.” “سکوهای رسانه های اجتماعی نحوه برقراری ارتباط مردم با یکدیگر و دریافت اخبار را تغییر داده است. موضوع یک قانون پیشگامانه تگزاس است که به قدرت شرکت های رسانه های اجتماعی غالب در شکل دادن به بحث عمومی در مورد مسائل مهم روز می پردازد.”

قانون تگزاس، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با حداقل ۵۰ میلیون کاربر فعال را از مسدود کردن، حذف یا «خروج‌سازی» محتوا بر اساس کاربران منع می‌کند. دیدگاه ها اساساً هر نوع اختیار ویرایشی را در پلتفرم‌ها مجاز نمی‌داند. وقتی فرماندار تگزاس، گرگ ابوت این قانون را امضا کردند در سپتامبر گذشته، او خاطرنشان کرد که این شرکت‌ها در تلاش هستند تا “دیدگاه‌ها و ایده‌های محافظه‌کارانه را ساکت کنند.” قانون مشابهی در فلوریدا نیز توسط دادگاه استیناف فدرال در ۲۴ مه ۲۰۲۲ مسدود شد.

شرکت‌های فناوری به این قانون اعتراض کردند و گفتند: این حق قانون متمم اول آنها برای کنترل گفتارهای ظاهر شده در پلتفرم هایشان را نقض می کند. آنها همچنین گفتند که این قانون آنها را از حذف سخنان مشوق عداوت و تنفر، اطلاعات نادرست سیاسی، ویدیوهای خشونت آمیز و سایر محتوای مضر بدون توجه به دیدگاه های سیاسی باز می دارد. در حالی که این قانون عمدتاً برای پلتفرم‌های اصلی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر تنظیم شده است، اما ممکن است بر سایر شرکت‌ها با جوامع آنلاین بزرگ یا در حال رشد نیز تأثیر بگذارد.

این مورد نمونه‌ای از یک بحث بسیار بزرگتر در کاپیتول هیل است، در مورد اینکه چگونه این کشور باید آزادی بیان و ایمنی آنلاین را متعادل کند، و برخی از اعضای کنگره پیشنهاد کرده‌اند که پلتفرم‌های آنلاین هنگام ترویج تبلیغات تبعیض‌آمیز مسئول شوند. یا اطلاعات غلط این حکم هنوز در دادگاه تجدیدنظر فدرال در انتظار است و ممکن است در آینده به دادگاه عالی بازگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی