عمومی

علم می گوید که به طور تصادفی از کارکنان جدید تمجید می کند – چه آنها شایستگی آن را داشته باشید یا نه – می تواند به طور چشمگیری وضعیت کلی آنها را بهبود بخشد کارایی

علم می گوید که به طور تصادفی از کارکنان جدید تمجید می کند – چه آنها
شایستگی آن را داشته باشید یا نه – می تواند به طور چشمگیری وضعیت کلی آنها را بهبود بخشد
کارایی

شما احتمالاً می دانید که ستایش افراد به خاطر کار سختشان می‌تواند آنها را ترغیب کند که حتی بیشتر تلاش کنند. تمجید از افراد برای خلاقیت می‌تواند آنها را تشویق کند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و ریسک‌های هوشمندانه را انجام دهند. تحسین افراد به خاطر مهارت های بین فردی آنها می تواند الهام بخش آنها باشد برای تبدیل شدن به هم تیمی ها و رهبران بهتری.

اما چیزی که ممکن است ندانید این است که خودسرانه یک کارمند جدید را تحسین می کنید، خواه شایستگی آن را داشته باشد. چه نباشد، احتمالاً عملکرد آنها را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

می دانم، عجیب به نظر می رسد. اگر من یک کارمند جدید هستم و به‌طور تصادفی به من بگویید که دارم کار خوبی انجام می‌دهم – به‌ویژه زمانی که نیستم – ممکن است فکر کنم سطح عملکرد (متوسط) من بیش از حد کافی است.

اما طبق مجموعه‌ای از مطالعات منتشر شده در Proceedings of the National Academy of Sciences. محققان به پروژه‌های Kickstarter که به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند، پول اهدا کردند. آن‌ها نظرات Epinions را که به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند، «بسیار مفید» ارزیابی کردند. آن‌ها به ویراستاران ویکی‌پدیا که به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند، جوایز وضعیت دادند. آنها به طور تصادفی تعدادی طومار Change.org را امضا کردند.

چه اتفاقی افتاد؟ همانطور که محققان می نویسند:

نتایج نشان می‌دهد که انواع مختلف موفقیت (پول، رتبه‌بندی کیفیت، جوایز، و تأییدیه‌ها) وقتی به گیرندگانی که به‌طور خودسرانه انتخاب شده‌اند، همگی پیشرفت‌های قابل توجهی را در مراحل بعدی ایجاد کردند. میزان موفقیت در مقایسه با گروه کنترل غیر گیرندگان.

موفقیت اولیه، چه واقعی باشد چه نباشد، منجر به موفقیت در آینده می شود. من لزوماً نیازی به موفق بودن ندارم. فقط باید فکر کنم من بودم.

این به ویژه برای کارمندان ناراضی صادق است

از رهبران متوسط ​​بپرسید که برای عملکرد کارمندان را بهبود می بخشد و تمایل دارید که مظنونین معمولی را بشنوید. ابزارها و منابع مناسب را فراهم کنید. پیشرفت به سمت اهداف معنی دار را تنظیم و اندازه گیری کنید. فرصت های توسعه را ارائه دهید. یک فرهنگ عالی بسازید.

چیزی که به ندرت می شنوید این است که مطمئن شوید کارمندان خوشحال هستند، حتی اگر مطالعه سال ۲۰۲۱ در Journal of Happiness منتشر شد. مطالعات نشان می‌دهد بهزیستی و شادی کارکنان عملکرد کارکنان را به دقت پیش‌بینی می‌کند. محققانی که هفت سال را صرف مطالعه بیش از ۹۰۰۰۰۰ سرباز کردند، دریافتند که افراد شاد عملکرد بهتری دارندالف>. مثبت‌ترین و خوش‌بین‌ترین سربازان چهار برابر بیشتر از سربازان مثبت‌نگر و خوش‌بین، جوایز دریافت می‌کردند.

اما نکته مهم اینجاست. . در حالی که تبدیل شدن از شاد به فوق‌العاده شاد عالی است، تغییر از ناشاد به نسبتاً شاد حتی قدرتمندتر است. همانطور که محققان می نویسند:

در مقایسه با عاطفه مثبت متوسط ​​و زیاد، احتمال کسب جایزه بین عاطفه مثبت کم و متوسط ​​افزایش بیشتری داشت. . وقتی از نامطلوب به متوسط ​​می‌رود، تأثیر قوی‌تر به کسب جایزه مربوط می‌شود تا متوسط ​​به مطلوب.

… شادی متوسط ​​در مطالعه ما برای تولید بیشتر فواید کافی بود.

و این جایی که تمجیدهای اولیه، حتی تمجیدهای اولیه تصادفی وارد می‌شود. چند کارمند ناراضی به نحوی جادویی گوشه عملکرد را به خودی خود تغییر می‌دهند؟ در تجربه من، تعداد بسیار کمی است. آنها برای برگرداندن آن گوشه به کمک نیاز دارند. تشویق. فرصت.

آنها به کسی نیاز دارند که به آنها ایمان داشته باشد، احتمالاً حتی قبل از اینکه خودشان را باور کنند.

و آنها به نوع مناسبی از ستایش نیاز دارند

تصور کنید یک کارمند جدید  را برای یک دستاورد تحسین می کنید. این خوب است، اما می‌تواند محیطی از ذهنیت‌های ثابت ایجاد کند.

همانطور که قبلاً در مورد آن نوشته‌ام، تحقیق درباره موفقیت و موفقیت توسط روان‌شناس استنفورد کارول دوک نشان می‌دهد که اکثر افراد تمایل دارند یکی از دو دیدگاه ذهنی در مورد استعداد داشته باشند:

  1. ذهنیت ثابت: اعتقاد به اینکه هوش، توانایی و مهارت ذاتی و نسبتاً ثابت هستند — اینکه ما همان چیزی هستیم که به دنیا آمده ایم با. افرادی که ذهنیت ثابتی دارند معمولاً جملاتی مانند “من آنقدرها هم باهوش نیستم” یا “من فقط رهبر خوبی نیستم” می گویند.
  2. ذهن رشد: اعتقاد به اینکه هوش، توانایی و مهارت را می توان از طریق تلاش توسعه داد — اینکه ما همان چیزی هستیم که برای تبدیل شدن به آن تلاش می کنیم.

افراد با طرز فکر رشد معمولاً چیزهایی مانند “با کمی زمان بیشتر، آن را دریافت خواهم کرد” یا “اشکال ندارد. دوباره امتحان خواهم کرد.”

اتخاذ یک طرز فکر ثابت باعث می شود مردم فکر کنند که نمی توانند شخصیت خود را تغییر دهند، زیرا شمامی توانید ذهنیت خود را تغییر دهید. شما باهوش هستید یا نیستید. شما با استعداد هستید یا نیستید. شما یک رهبر هستید، یا نیستید.

و سپس، در تصمیم گیری های چالش برانگیز، احساس درماندگی می کنید زیرا تصور می کنید که کسی که هستید به اندازه کافی خوب نیست – و شما دست از تلاش بردارید و بهبود را متوقف کنید.

روش بهتری برای ستایش تصادفی است؟ تلاش را ستایش کنید، نه فقط نتایج را. “ممنون که آن را حذف کردید.” از اینکه خیلی زحمت کشیدید متشکریم.” “از اینکه به آن پایبند بودید متشکرم.” 

با تمجید از تلاش – حتی اگر این تمجید تصادفی باشد. و حتی شاید کاملاً سزاوار آن نباشید – محیطی ایجاد می‌کنید که مردم فکر می‌کنند هر چیزی ممکن است، به شرطی که در این مسیر باقی بمانند و سخت کار کنند.

زیرا موفقیت اولیه تقریباً همیشه به موفقیت‌های آینده منجر می‌شود.

حتی اگر آن موفقیت اولیه فقط در موارد واقعی باشد. ذهن گیرنده.

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc. ستون نویسان com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی