عمومیمقالات

از آرشیو: جنگل ها را به تبدیل می کند روزنامه ها

از آرشیو: جنگل ها را به تبدیل می کند
روزنامه ها

هنگامی که روزانه یک کلانشهر بزرگ را باز می کنید تا بفهمید دنیا دیروز چه می کرد، شاید به ذهنتان خطور نکند که کاغذی که روزنامه روی آن چاپ شده بود، اما چند روز پیش، الیاف زنده درختان صنوبر چند جنگل شمالی.

گوشه ای از صفحه را جدا کنید، لبه های ناهموار را به دقت بررسی کنید، و خواهید دید که کاغذ از الیاف کوتاه و مو مانند ساخته شده است که می توانید آنها را بیرون بکشید، همانطور که از یک گیاه پنبه یا نخ های ظریف پرز می کنید. یک دستمال کتان یک تکه چوب را بررسی کنید، همان الیاف مو را خواهید دید. الیاف گیاهی اساس ساخت تمام پارچه های معمولی است. اما در عرض چند سال، به دلیل تقاضای بسیار زیاد روزنامه در آمریکا، ساخت کاغذ از الیاف گیاهی از تمام صنایع مشابه پیشی گرفت. ماشین Fourdrinier که اکنون یک قرن قدمت دارد، انقلابی در تولید کاغذ ایجاد کرد. بدون آن و همچنین بدون فرآیندهای خمیر چوب آمریکایی، روزنامه ارزان و کتاب ارزان امروزی غیرممکن خواهد بود. هیچ کس نمی تواند خوبی را که کاغذ چاپ ارزان برای بشر انجام داده است تخمین بزند.

صاحبان روزنامه های شهر نیویورک به دقت از اسرار تیراژ خود محافظت می کنند. و در نتیجه، کاغذسازان به مردم اطلاع نمی دهند که چه مقدار کاغذ سفید برای دفاتر مختلف عرضه می کنند…

با ۴۰ دلار در هر تن، ۱۳۵۰۰۰ تن کاغذ برای روزنامه های شهر نیویورک ۵,۴۰۰,۰۰۰ دلار هزینه داشت. این مصرف روزانه حدود ۳۷۵ تن است که ۱۵۰۰۰ دلار هزینه دارد. از این مبلغ، ویلیام آر. هرست، مالک ژورنال، ۴۰۰۰ دلار می پردازد. جوزف پولیتزر، مالک جهان، بیش از ۳۰۰۰ دلار؛ و جیمز گوردون بنت، مالک هرالد، بیش از ۲۵۰۰ دلار. به عبارت دیگر، آقای هرست نمی تواند صورتحساب خود را برای کاغذ سفید بپردازد تا زمانی که ۸۰۰۰۰۰ ژورنال فروخته باشد، که نشان می دهد انتشار یک روزنامه بزرگ در شهر نیویورک یا هر شهر بزرگ دیگری، یک کار مالی جدی است. تعهد این هر مردی نیست که شهامت آن را دارد که هر بار که خورشید طلوع می کند، با یک صورتحساب چند هزار دلاری فقط برای کاغذ سفید روبرو شود.

یک روزنامه صبح ۱ سنتی نمی تواند صورتحساب های کاغذ سفید خود را از فروش روزنامه هایش بپردازد. انجام تخمین های بسیار جالب از روی داده هایی که کاغذسازان ارائه می دهند، مشکلی نیست. به عنوان مثال، رول های کاغذی که در دفاتر بزرگ در میدان چاپخانه، شهر نیویورک ریخته می شود، هر کدام ۲۰ دلار قیمت دارد و حاوی ۵ مایل کاغذ یا برای چاپ ۹۰۰۰ کاغذ ۱۲ صفحه ای کافی است. نیویورک ژورنال، هرالد و جهان حدود ۲۰۰ صفحه در هفته، هر کدام، به طور متوسط ​​۱۸ صفحه در روزهای هفته و ۹۰ صفحه در یکشنبه چاپ می کنند. یعنی یک رول کاغذ ۲۰ دلاری ۵۴۰ نسخه از ژورنال را به مدت یک هفته چاپ می کند که آقای هرست برای آن بین ۳۵ تا ۴۰ دلار دریافت می کند. صد و سی و پنج هزار تن کاغذ، که سالانه توسط روزنامه های شهر نیویورک استفاده می شود، معادل ۲۷۰۰۰۰ رول پنج مایلی یا ۱۳۵۰۰۰۰ مایل کاغذ است، نه چندان دور از ۴۰۰۰ مایل در روز – به اندازه کافی برای گسترش در سراسر قاره و در هر دو اقیانوس فرو بروید.

بدون دریافت‌های هنگفت از تبلیغات، یک روزنامه بزرگ تنها با زیان هنگفت منتشر می‌شود. اسکناس‌های کاغذی سفید هر فردی را که می‌خواهد روزنامه بدون آگهی چاپ کند، ورشکست می‌کند. آقای بنت از تبلیغات در Herald که بیش از ۶۰۰ ستون در هفته دارد، بیش از ۳ میلیون دلار در سال دریافت می کند. بخش اعظم این مبلغ صرف هزینه های کاغذی و سرمقاله ای، تجاری و مکانیکی می شود. اما، با فروش هرالد به قیمت ۳ سنت، آن را به یکی از پردرآمدترین املاک روزنامه در جهان تبدیل می کند.

تقریباً هر نسخه از روزنامه‌های بزرگ شهری پس از خواندن دور ریخته می‌شود، زیرا آن‌ها به عنوان کاغذ بی‌ارزش و باطله در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، آقای بنت، وقتی کاغذساز را می‌خرد، دیدگاه بسیار متفاوتی در مورد ارزش کاغذ سفیدی که بر روی آن اخبار منتشر می‌کند، دارد. زیرا در پایان سال، هنگامی که ترازنامه هرالد را دریافت می‌کند، متوجه می‌شود که کاغذ سفید او یک میلیون دلار هزینه داشته است. رقیب بزرگ او، آقای هرست، اسکناس بزرگتری برای کاغذ دارد. تعداد زیادی رول نیم تنی از جنگل های آدیرونداک هر روز، از نیمه شب تا نیمه شب، به دستگاه های مطبوعاتی او داده می شود، و هزینه کاغذ او در طول یک سال، به حدود ۱,۶۰۰,۰۰۰ دلار می رسد.

در میدان چاپخانه، در زیر سایه مجسمه بنجامین فرانکلین، که اولین ماشین چاپ دستی در آمریکا را برگرداند، کاغذ سفید بیشتری به هیولاهای فولادی داده می شود که در غارهای زیر رعد و برق می زنند، از هر کاغذ دیگری که در غارهای زیر استفاده می شود. نقطه ای در کره زمین میدان چاپخانه، مرکز روزنامه‌های جهان، اساس صنعت بزرگی است که در سال‌های اخیر در این کشور رشد کرده است، یعنی تولید کاغذ از چوب. روزنامه های آمریکایی از یک چهارم کل تولید کاغذ در آمریکا استفاده می کنند و تولید ما یک چهارم کل دنیا است. مردم آمریکا واقعاً مصداق این ضرب المثل هستند که “مصرف کاغذ معیار فرهنگ مردم است.”

این مقاله گزیده شده در ابتدا در شماره ۱۹۰۲ مجله SUCCESS منتشر شد و اخیراً در شماره ژانویه/فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد.

e0f3e86326cc7f217660602840a6dce0?s=100&d=mp&r=g - از آرشیو: جنگل ها را به تبدیل می کند
روزنامه ها

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی