عمومی

نقص ذهنی که اگر شما را از موفقیت باز می دارد بذار

نقص ذهنی که اگر شما را از موفقیت باز می دارد
بذار

من ۱۵ سال اول کارم را به عنوان مجری اخبار تلویزیون گذراندم. در آن مدت، کار من این نبود که شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کنم. من فقط یک کار داشتم — اینکه شما را تماشا کنید.

خبرنگاران می دانند که رویدادهای اخیر توجه عموم را به خود جلب کرده است، به خصوص اگر حوادث شگفت آور هستند دانشمندان علوم شناختی حتی نامی هم برای آن دارند: سوگیری اخیر.

رویدادهای اخیر وزن بیشتری می دهد. اما به‌عنوان روان‌شناس برنده جایزه نوبل دانیل کانمن  بیرون، اختصاص دادن وزن بیشتر به رویدادهای اخیر نسبت به میانگین‌های بلندمدت می‌تواند منجر به تصمیم‌های بد شود.

اخیر توهم در اطراف ما وجود دارد.

تعداد کمی از مردم، حتی تحلیلگران حرفه ای، پیش بینی کردند که بازار سهام در بازار نزولی سقوط خواهد کرد. کاهش حداقل ۲۰ درصدی. طبق گزارش وال استریت ژورنال، در آغاز سال، سرمایه گذاران انتظار داشتند سهام ۱۷٫۵ درصد بازدهی داشته باشند زیرا آنها چشم انداز خود را بر اساس عملکرد اخیر بازار قرار داده بودند. سرمایه گذاران همه چیز را در حال افزایش دیدند – از جمله سهام کریپتو که از بین رفته اند – و فرض کردند که روند اخیر ادامه خواهد داشت. پس از آن به پایین سقوط کرد.

در حالی که اجتناب از بدبین بودن یا بیش از حد خوش بین بودن به دلیل آنچه امروز اتفاق می افتد دشوار است، چندین مورد وجود دارد. راه هایی برای آموزش مغز برای تصمیم گیری منطقی تر بر اساس میانگین های بلند مدت.

۱٫ تاریخ خود را بدانید

وقتی مردم به رویدادهای اخیر اهمیت زیادی می دهند، قضاوت آنها در مورد آینده را رنگ می کند. بازار سهام نمونه خوبی است. آن دسته از سرمایه گذارانی که در سال جاری بازدهی ۱۷ درصدی را پیش بینی کرده بودند، این واقعیت را نادیده گرفتند که میانگین بازده بلندمدت بازار سهام کمی کمتر از ۱۰ درصد است.

وارن بافت یک سرمایه گذار و رهبر تجاری موفق است زیرا او یک دانشجوی تاریخ مشتاق است. توصیه سرمایه گذاری معروف بافت برای “ترس وقتی دیگران حریص هستند و حریص باشید وقتی دیگران می ترسند” دو چیز را تصدیق می کند: مردم به صورت گروهی عمل می کنند و رویدادهای اخیر دوام نمی آورند.

۲٫ با سوگیری های شناختی آشنا شوید.

شما نمی‌توانید سوگیری‌های شناختی را شناسایی کنید تا زمانی که ندانید آن‌ها چیستند و چگونه روی مغز شما عمل می‌کنند.

با کتاب‌های دانیل کانمن مانند تفکر، سریع و آهسته و جدیدترین کتاب او، نویز. کانمن و همکارش، آموس تورسکی، در زمینه اقتصاد رفتاری پیشگام بودند و اصطلاح «سوگیری‌های شناختی» را معرفی کردند، نقص‌های ذهنی در قضاوت که تأثیر نامطلوبی بر تصمیم‌گیری‌های ما دارد.

کتاب‌های آنها مکان خوبی برای شروع آموزش شما در مورد تعصبات است.

۳٫ وقت خود را عمداً صرف کنید.

همه ما می‌دانیم که فیدهای رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ما را در سوراخ‌های خرگوش فرو ببرند. بنابراین، در مورد نحوه صرف وقت و محل تمرکز انرژی خود آگاه باشید.

به عنوان مثال، هر روز صبح، من کتاب را می خوانم. وال استریت ژورنال و همچنین کتاب‌ها، مقالات و خبرنامه‌های منابع و کارشناسانی که به دلیل سابقه طولانی‌مدت آنها به آنها اعتماد دارم.

حرفه من به عنوان گوینده اخبار همچنین به من آموخت که بین بد و خوب تعادل داشته باشم و پیشرفت هایی را که هر روز در زیر رادار اتفاق می افتد زیر نظر داشته باشم. من مجموعه‌ای از کتاب‌ها دارم که آن‌ها را کتاب‌های پیشرفت می‌نامم، مانند کتاب  روشن‌افکنی استیون پینکر یا حقیقت هانس روسلینگ، که توضیح می‌دهد چرا دنیا بهتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

اخبار بد به سرعت اتفاق می افتد. پیشرفت به آرامی اتفاق می افتد و به راحتی از دست می رود مگر اینکه به دنبال آن باشید.

۴٫ یک ماموریت جسورانه و عظیم را دنبال کنید.

شرکت ها اغلب بیانیه های ماموریت بزرگ و جسورانه دارند. و شما هم همینطور.

در مسئولیت شما را بر عهده بگیرید توسط مربی عملکرد ورزشی جیسون گلداسمیت و یام برندز یکی از بنیانگذاران دیوید نواک، این دو متخصص توصیه می‌کنند که تنها چیزی را که می‌تواند بزرگترین تفاوت را در زندگی شما ایجاد کند، شناسایی کنید. آن‌ها آن را «بزرگ‌ترین چیز» می‌نامند: هدف یا چشم‌اندازی که بیشترین لذت را از نظر حرفه‌ای و شخصی برای شما به ارمغان می‌آورد.

تصمیمات روزانه شما باید شما را به دستیابی به بزرگترین چیز نزدیکتر کند.

زمانی که به طور داوطلبانه یک شغل شش رقمی را در طول رکود اقتصادی ترک کردم، بسیاری از اطرافیانم گفتند که تصمیم بدی می‌گرفتم زیرا آنها بر رویدادهای اخیر متمرکز بودند. من آن موقع متوجه نشدم، اما خوشبختانه SBT خود را دنبال می‌کردم – تا یک نویسنده و متخصص ارتباط جهانی شناخته شده باشم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی