عمومیمقالات

از این تمرین نوشتن برای کشف خود ایده آل خود استفاده کنید

از این تمرین نوشتن برای کشف خود ایده آل خود استفاده کنید

هفده سال پیش، من برای دهمین بار کشورها را نقل مکان کردم. من در یک برنامه کارشناسی ارشد در کشورم، بریتانیا ثبت نام کردم تا خود را در یک مفهوم مبهم از ثبات طولانی مدت قرار دهم. با نزدیک شدن به پایان برنامه یک ساله، من در حال برنامه ریزی برای حرکت دیگری، کشوری دیگر، مزرعه ای دیگر با چمن های روشن تر و سبزتر برای چرایدن بودم. خیلی برای دراز مدت. می خواستم جایی بمانم، اما نمی توانستم این کار را انجام دهم.

در طول دوره برنامه کارشناسی ارشدم – آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی – شروع کردم به درک اینکه چرا به ثباتی که می خواستم دست نمی یابم. همانطور که به انگیزه زبان آموزان و کسانی که به موفقیت دست یافتند در مقابل کسانی که گیر کرده بودند، به کار روی “خودهای ممکن” توسط روانشناسان هیزل مارکوس و پائولا نوریوس. در طی چند سال آینده، چارچوب آنها را به تمرینی قدرتمند برای کشف خود ایده آل خود تبدیل کردم. هر زمان که احساس گیر کردم از آن استفاده می کنم.

وقتی برای اولین بار آن را امتحان کردم، تمرین باعث شد متوجه شوم که ترس از کسالت شغلی را که می پذیرم مشخص می کند. این در تصمیم من برای ثبت نام در برنامه کارشناسی ارشد و عجله من برای فرار از لحظه تحویل پایان نامه نقش داشت. من به جابجایی کشورها معتاد بودم زیرا می ترسیدم حوصله سر برود. فهمیدن این موضوع به من کمک کرد تا مدت طولانی تری در مکان ها بمانم – سه یا چهار سال به جای شش تا ۱۰ ماه – همانطور که یاد گرفتم میل مداوم پرواز را درک کنم. سال‌ها بعد، این تمرین به من کمک کرد تا بفهمم که چرا من دارای بلوک نویسنده هستم. در نهایت کتابی را که مدتها بود می نوشتم تمام کردم.

می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث می‌شود اقدامات شما انجام شود و چه چیزی شما را از تصمیم‌گیری یا پیگیری اهداف باز می‌دارد؟ این تمرین برای کشف خود ایده آل برای شما مناسب است. ما اغلب در تلاش هستیم تا اهداف دست یافتنی ایجاد کنیم یا از دام های آشکاری مانند اهمال کاری جلوگیری کنیم. اما اگر واقعاً می‌دانید که چرا می‌خواهید به چیزی برسید، یا چه چیزی باعث می‌شود به جای با نوشتن آن رمان یا طرح تجاری، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر است.

هشدار: این یکی عمیق است، بنابراین مطمئن شوید که واقعاً برای کشف ناخودآگاه خود آماده هستید.

تمرینی برای کشف خود ایده آل خود

شما سالی در آینده سه نسخه مختلف از خود را تجسم و به صورت مکتوب توصیف خواهید کرد: خود ایده آل، خود احتمالی و خود ترسناک. از اینها، می توانید یک حس کلی از جریان های زیرین که زندگی شما را شکل می دهند، دریافت کنید. اگر می‌خواهید حتی بیشتر کاوش کنید، می‌توانید مضامین و الگوهایی را که در نوشته‌هایتان ظاهر می‌شوند در برای آینده برنامه ریزی کنید.

ابتدا، زمان و مکانی را انتخاب کنید که قرار نیست مزاحم یا حواس‌تان پرت شود. حداقل یک ساعت برای نوشتن اولیه نیاز دارید، اگرچه می توانید آن را به سه جلسه جداگانه تقسیم کنید. مرحله تجزیه و تحلیل را می توان بعدا انجام داد. در واقع، حتی ممکن است مفید باشد که با نگاهی تازه به آنچه نوشته‌اید بازگردید.

اکنون، شروع به نوشتن کنید. اجازه ندهید کسی آن را بخواند، وگرنه به خود اجازه نمی دهید صادقانه بنویسید. حداقل ۲۰ دقیقه در زیر هر عنوان بنویسید، بدون محدودیت زمانی. اجازه دهید کلمات جاری شوند. به عقب برنگردید و ویرایش نکنید و چیزی را که قرار است بگویید برنامه ریزی نکنید.

خود ایده آل

در عنوان «خود ایده‌آل من»، صحنه‌ای خیالی را با شما در آن، بدون محدودیت واقعیت توصیف کنید. چیکار میکنی؟ شما کجا هستید؟ چه کسی دیگر آنجاست؟ هر چقدر که می خواهید جزئیات ریز را وارد کنید، مانند آنچه می پوشید یا چه صداهایی در پس زمینه وجود دارد. این رویا – شما می توانید هر چیزی باشید، اما نباید افراطی باشد. همه نمی خواهند پس از برنده شدن در لاتاری صاحب یک جزیره گرمسیری شوند. واقعاً یک سال دیگر برای خود چه می خواهید؟

خود مشروط

سپس نوشته آزاد را تحت عنوان “خود احتمالی من” تکرار کنید. این بار اجازه دهید واقعیت مداخله کند و صحنه ای را با شما در آن توصیف کنید که احتمال وقوع دارد. شاید خیلی شبیه امروز باشد، شاید همه چیز در یک سال تغییر کرده باشد. یک سال دیگر چه انتظاری برای خود دارید؟

خود ترسیده

در نهایت، و این یکی می‌تواند بسیار ترسناک‌تر باشد، درباره «خود ترسیده من» بنویسید. این صحنه‌ای است که در آن شما بدترین کابوس‌های خود را به عنوان واقعیت زندگی می‌کنید. ترس های ما همیشه منطقی نیستند، بنابراین خود را فقط به آنچه ممکن است برای شما بیفتد محدود نکنید. از این که یک سال دیگر تبدیل شوید بیشتر از چه چیزی می ترسید؟

زمان تجزیه و تحلیل

برای برخی از افراد، فقط نوشتن رایگان به اندازه کافی آشکار است. اما اگر می‌خواهید به دنبال الگوها باشید و استراتژی‌های تغییر زندگی بسازید، مرحله بعدی می‌تواند نسبتاً سریع انجام شود.

موضوعات را برجسته کنید و به آنها رنگ اختصاص دهید. به عنوان مثال، روابط به رنگ زرد، پول به رنگ آبی، کار به رنگ سبز. یا می توانید دسته ها را بیشتر تقسیم کنید. به عنوان مثال، پول را می توان به بدهی و پس انداز تقسیم کرد. اجازه دهید مضامین از خود متن بیرون بیایند، نه اینکه فهرستی ایجاد کنید و دسته‌ها را اعمال کنید. کد رنگی هر جمله از هر سه سناریو. اینگونه بود که متوجه شدم اجتناب از خستگی بیشتر تصمیمات من را از شغل گرفته تا موقعیت مکانی، روابط و نوسانات وزن هدایت کرده است. این یک موضوع تکراری در هر سه خود ممکن بود.

بعد از آن، متوجه شدم که چه زمانی با ترس از ماندن در همان مکان یا انجام همان کار انگیزه داشتم. من در برابر اصرار که پس از ۱۰ ماه در یک کشور جدید برای گرفتن ویزای تعطیلات کاری در آن سوی دنیا، خودم را ریشه کن کنم، مقاومت کردم. دو سال دیگر سر جایم ماندم. ماندن فرصت‌های بیشتری را نسبت به زمانی که دوباره در مکانی جدید شروع کرده بودم، برایم باز کرد، و این منجر به حرفه نویسندگی شد که هرگز فضای ذهنی برای درک اینکه می‌خواهم دنبال کنم را نداشتم.

استراتژی های موفقیت

اکنون که می دانید چه چیزی شما را هدایت می کند و چه چیزی شما را عقب نگه می دارد، می توانید استراتژی هایی را برای حرکت رو به جلو، به سمت خود ایده آل خود در نظر بگیرید. این ممکن است به این معنی باشد که – مانند من – فقط تشخیص اینکه تصمیمات واقعاً از کجا می‌آیند و متفاوت انتخاب می‌شوند، یا ایجاد مراحل دقیق برای غلبه بر ترس‌ها و ایجاد اتفاقات.

آنچه شما را از دستیابی به اهداف باز می دارد، احتمالاً پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد. اما یک چیز مطمئن است: خودهای احتمالی شما به اندازه شما واقعی هستند و می دانید چه کسی آنها هستند و اینکه چگونه بر شما تأثیر می گذارند، یک پایگاه قدرتمند برای ایجاد موفقیت است.

این مقاله در ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شده و به روز شده است. عکس دوسان پتکوویچ/Shutterstock

Nicola Prentis 150x150 - از این تمرین نوشتن برای کشف خود ایده آل خود استفاده کنید

نیکولا پرنتیس یک نویسنده مستقل و مشاور دانشگاهی است که چندین کتاب ESL منتشر کرده است، از جمله آینه اسپای فردا در حال حاضر در سراسر جهان و در سراسر جهان در انگلیسی مستقر است. تا زمانی که برگزیت اجازه دهد. او در کنفرانس های بین المللی در مورد مسائل مربوط به زنان در صنعت خود صحبت می کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی