عمومی

در اینجا زمانی است که از سرمایه گذاران پول بیشتری بخواهید

در اینجا زمانی است که از سرمایه گذاران پول بیشتری بخواهید

از هر کارآفرین کهنه کار بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که جمع آوری پول برای استارتاپ شما دقیقاً مانند دویدن است. یک تردمیل، فقط تردمیل تنظیم شده است که با پایان هر دور جدید بودجه، به طور خودکار سرعتش افزایش یابد. و هیچ دکمه توقفی وجود ندارد، فقط آن کابل ریپ را می‌توانید یک بار بکشید تا همه چیز خاموش شود.

اوه، و شما نمی‌توانید آن ریپکورد را بکشید، سرمایه‌گذاران شما تنها کسانی هستند که به آن دسترسی دارند.

بنابراین یک کلمه خطاب به بنیانگذار خردمند: هرگز نباید به فکر جمع آوری سرمایه بر اساس مبلغ یکجای پولی باشید که در حال حاضر جمع آوری می کنید. قطعاً باید به فکر افزایش سرمایه در یک زمان باشید. وقتی این دور را می بندید، مستقیماً به برنامه ریزی دور بعدی می روید.

البته، شروع مذاکرات در برگه ترم بعدی در لحظه ای که پول نقد جدید به حساب بانکی شما منتقل می شود، شکل بدی است. سرمایه گذاران شما می خواهند ببینند که این پول به کار گرفته می شود و همچنین می خواهند نتایج را اندازه گیری کنند. در واقع، آنها از نزدیک تماشا می کنند و حداقل ماهی یک بار در جلسات هیئت مدیره شما را در مورد آن چکش می کنند.

همه اینها به این معنی است که شما برای اولین افزایش نیاز به برنامه ای دارید که داستان افزایش افزایش بعدی را ایجاد می کند، که پس از آن زمینه را برای افزایش افزایش می دهد و به بعد تا زمانی که بتوانید با خیال راحت از آن تردمیل خارج شوید.

در اینجا نحوه ایجاد آن طرح و نحوه جستجوی نشانه هایی در طول مسیر که باید باعث افزایش حقوق در آینده شود، آمده است.

کاتالیزور و محور

کاتالیزور یک رویداد است، یک اتفاق اگر بخواهید، می توان از آن برای ایجاد یک فرصت بزرگ برای یک تجارت استفاده کرد. محوری یک تغییر عمده در مدل کسب‌وکار یک شرکت است، تغییری که شرکت را در موقعیتی قرار می‌دهد تا از آن کاتالیزور سرمایه‌گذاری کند.

پاسخ ساده به این سوال “چه زمانی از سرمایه گذاران پول بیشتری می خواهید؟” مبتنی بر کشف کاتالیزورها – که استارتاپ هیچ کنترلی روی آنها ندارد – و ایجاد یک محور است – استراتژی که تا زمانی که کاتالیزور کشف نشود، تعریف نشده باقی می‌ماند.

بنابراین بله، همه چیز شبیه جادو و آینه به نظر می رسد، و به نوعی همینطور است. برنامه ریزی برای لحظاتی که نمی توانید کنترل کنید و اقداماتی را انجام دهید که هنوز نمی توانید تعریف کنید بسیار دشوار است.

یکی از استارت‌آپ‌های قبلی من، Automated Insights، زندگی خود را به عنوان یک استارت‌آپ داده ورزشی آغاز کرد و بنیانگذار توسط یک دوست سرمایه‌گذار به من معرفی شد، در حالی که آنها در حال تصمیم‌گیری بودند که آیا یک دور اولیه یک میلیون دلاری رسمی را رهبری کنند یا نه.

پس از چند جلسه کاری، به ایده ایجاد محتوای روایتی از داده های ورزشی خود با استفاده از الگوریتم ها و ماشین ها رسیدیم. کاتالیزور موجی از داده‌های ورزشی جدید بود که به سرعت تولید می‌شد، که تجزیه و تحلیل‌های جدیدی را ایجاد کرد و ظرفیت یک تحلیل‌گر معمولی را برای دریافت و درک همه آن تحت تأثیر قرار داد. ما شرکت را به عنوان یک واسطه انتخاب کردیم و از ماشین‌هایی برای تبدیل حجم عظیمی از داده‌ها به یک چارچوب قابل درک از محتوای روایی استفاده کردیم.

هنگامی که این دور اولیه را بستیم، شروع به کاوش در آینده کاتالیزور و محور کردیم. اگر تحلیل‌گران ورزشی غرق می‌شدند – و این شامل همه انواع مشتریان، از خود تیم‌ها گرفته تا رسانه‌ها و هواداران می‌شد – آیا فرصت‌های برابر در زمینه‌هایی مانند امور مالی وجود نداشت؟ بازار یابی؟ کشاورزی؟ و اگر می‌توانستیم محتوای روایی تولید کنیم که داستان را همانطور که در حال وقوع است بیان کنیم، آیا نمی‌توانیم و نباید محتوایی تولید کنیم که داستان بعدی را پیش‌بینی کند؟

یک محور در یک زمان

وسوسه انگیز است که از جایی که شرکت شما امروز است به جایی که باید باشد، جهش کنید. برای خروج از تردمیل، اما تجربه به من آموخت که این دستور العملی برای فاجعه است. به عبارت دیگر، ایده خوبی است که یک سفر جاده ای طولانی از نیویورک به لس آنجلس را برنامه ریزی کنید، اما این ایده وحشتناکی است که سعی کنید همه آن را در یک مسیر رانندگی کنید.

از نظر تجاری، تصور کنید که جاده ها و بزرگراه های بین نیویورک و لس آنجلس دائماً در حال تغییر بودند. علاوه بر این، وسیله نقلیه شما نیز در حال تغییر است و همسفرانتان نیز تغییر می‌کنند. اوه، همچنین بودجه شما. ممکن است فقط بنزین کافی برای رسیدن به چند صد مایل داشته باشید. این یک استراتژی عالی نیست که قبل از اینکه بفهمید پمپ بنزین بعدی کجاست و چگونه می خواهید برای بنزین بیشتر بپردازید، بنزین تمام شود.

ما سری A خود را بر اساس تز گسترش خارج از ورزش و تبدیل شدن به صنعت ناشناس و ایجاد محتوا برای هر تحلیلگر در هر صنعتی مطرح کردیم. ما یک پین را در محور پیش‌بینی قرار دادیم، اما در نهایت سری B خود را در آن پایان‌نامه، پس از اثبات پایان‌نامه سری A خود و جذب مشتریان در ده‌ها صنعت مختلف، مطرح کردیم.

جمع آوری کمک مالی همه چیز سختی نیست

آنچه که بسیاری از بنیانگذاران اولیه از دست می دهند این است که به مقدار زیادی نیاز دارد. از تخیل و ایمان برای ترسیم نقشه ای از نقطه A تا نقطه Z که “به اندازه کافی دیوانه کننده برای کار کردن است.”

این طرح باید با تخیل تغذیه شود و با دانش عمیق پارامترهای مشکلی که شما سعی در حل آن دارید هدایت شود. حل و الزامات راه حلی که آن را حل می کند.

این همچنین مستلزم ایمان به تصمیماتی است که امروز می گیرید. تصمیماتی که باید در آینده غیر قابل پیش بینی گرفته شود. باز هم، آن جاده ها و بزرگراه ها به طور چشمگیری تغییر خواهند کرد که شما مسیر خود را طی می کنید. چیزی که شش ماه پیش شبیه یک مسیر محکم به نظر می رسید ممکن است شش ماه بعد به بن بست تبخیر شود.

وقتی کاتالیزورهای شما کمتر شبیه به یک مسیر هستند. افسانه‌ای و بیشتر شبیه به یک بازار است، و زمانی که ایمان شما به محورهایی که برای پرداختن به آن بازار باید انجام دهید اعتماد به نفس می‌دهد، آن موقع است که به عقب برمی‌گردید و شروع به مذاکره برای برگه دوره بعدی می‌کنید.

خیلی زود نروید، وگرنه بدون هیچ داده ای وارد می شوید تا نسخه جدید خود را پشتیبان کنید پایان نامه. زیاد منتظر نمانید وگرنه دیگران از کنار شما عبور خواهند کرد. ساعت کاتالیست خود را قبل از اولین افزایش خود شروع کنید و تا زمانی که افزایش بعدی خود را ببندید کوشا باشید.

سپس برای انجام دوباره این کار آماده شوید.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی