خبر

حرکت بازار آهن روی ریل افزایشی

حرکت بازار آهن روی ریل افزایشی

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن فولاد در پایان هفته سوم بهمن ماه نیز روند افزایشی خود را حفظ کرد و بسیاری از مبادی فروش نرخ محصولات خود را افزایش دادند اگرچه تعداد محدودی از شرکت‌ها ثبات داشتند اما کفه سنگین بازار به نفع افزایش قیمت آهن آلات بود.

بازار ارز اما روند نسبتا آرامی داشت و دلار در همان کانال ۴۴ هزار تومانی متوقف شد. در پایان روز نیز قیمت دلار در بازار آزاد روی ۴۴ هزار و ۵۸۰ تومان بسته شد.

تحلیل روند بازار آهن
گزارش‌ها از بازار میلگرد حاکی از افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی قیمت میلگرد آجدار حکایت دارد و شماری از شرکت‌ها هم تغییر قیمت نداشتند. متوسط قیمت میلگرد روز گذشته ۲۱ هزار و ۳۵۰ تومان بود و کف قیمت این محصول نیز ۲۱ هزار تومان گزارش شد؛ به عبارتی نرخ میلگرد آجدار بین ۲۱ الی ۲۲ هزار تومان اعلام شد.

قیمت تیراهن نیز همچنان رو به بالا بود و هر شاخه تیرآهن حدود ۱۰ الی ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. در بازار قوطی پروفیل نیز شاهد افزایش ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومانی در نرخ این محصولات بودیم و قیمت پروفیل ضخامت ۲ میلیمتر بین ۳۲ الی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت لوله داربستی، صنعتی، مبلی و … نییز با افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود. اگرچه قیمت نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی حدود ۱۰۰ تومان افزایش داشت اما اکثر شرکت‌ها نرخ این محصولات را ثابت اعلام کردند.

قیمت روز ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز با افزایش قیمت ۳۰۰ الی هزار تومانی در اکثر شرکت‌ها همراه بود، قیمت روز ورق سیاه نیز در برخی ضخامت‌ها افزایش ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومانی داشت و چند کارخانه هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

با اینکه در دو روز آتی با تعطیلی مواجه هستیم اما کماکان برخی از شرکت‌ها روی ریل افزایش قیمت قرار دارند ولی در عین حال برخی از مبادی فروش به ثبات قیمت‌ روی آورده‌اند، به عنوان نمونه بازار میلگرد و بازار پروفیل به طور میانگین افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند؛ اما به طور کلی معاملات بازار در کمترین میزان خود گزارش شد و گویا اکثر فعالان این حوزه فعالیت خود را به بعد از ایام تعطیلی موکول کرده‌اند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز از افزایش ۵ درصدی نرخ میلگرد نسبت به آخرین عرضه حکایت دارد؛ به این صورت که از ۱۵۹ هزار تن میلگرد آجدار حدود یک‌چهارم آن مورد معامله قرار گرفت.

همچنین نرخ میلگرد بورسی نسبت به نرخ کشف شده هفته گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت و بیش از ۲۰ هزار تومان در هر کیلو اعلام شد. گفتنی است بیشترین قیمت میلگرد هم به جهان فولاد سیرجان و ابرکوه اختصاص داشت.

همچنین از ۲۳ هزار و ۲۸۱ تن تیرآهن عرضه شده، حدود ۷۵ هزار و ۶۲۶ تن مورد معامله قرار گرفت و نرخ میانگین این محصول نیز حدود ۱۹ هزار و ۷۷۳ تومان برآورد شد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی