عمومیمقالات

تفکر خارج از چارچوب: دنی تاینگ چگونه کارآفرین است آوردن ژاپن به درب شما

تفکر خارج از چارچوب: دنی تاینگ چگونه کارآفرین است
آوردن ژاپن به درب شما

روزی روزگاری دنی تاینگ در اتاق نشیمن خود نشسته بود و جعبه های اشتراک را با مادرش پر می کرد.

اگر در سال ۲۰۱۵ یک پهپاد بر فراز آن اتاق پرواز کرد، شما’ کیسه‌های تنقلات را می‌بینید که روی میزها پراکنده شده‌اند و از سه چمدان غول‌پیکری که او از ژاپن آورده است، غلت می‌خورند. کارت پستال‌های ساده طراحی‌شده را می‌بینید که در داخل هر جعبه در کنار یادداشت‌های دست‌نویس قرار گرفته‌اند، که تاینگ با دقت نوشته است تا از ۲۰ مشترکی که داشت تشکر کند. بله، ۲۰٫

این روزهای اولیه بود، زمانی که “بوت استرپ” و “تست بتا” کلمات روز بودند. اکنون، اتاق نشیمن هایی که تاینگ با همسرش در شینجوکو، توکیو و نیویورک به اشتراک می گذارد، برای نشستن یا مصاحبه برای داستان ها در ساعت ۱ بامداد است – از آنجایی که بسیاری از خبرنگاران از ایالات متحده با آن تماس می گیرند – فقط چند ساعت قبل از اینکه او مجبور به گرفتن یک عکس شود. پرواز برای یک جلسه کاری.

امروز، او کلمات جدیدی مانند “سری A” به فرهنگ لغت خود اضافه کرده است، زیرا او ۲۲ میلیون دلار با ارزش ۱۰۰ میلیون دلاری جمع آوری کرده است. “رشد” به عنوان او به دست آورد جعبه اشتراک شرکت ژاپن کریت. و “Nasdaq” که اوایل امسال در کنار خانه غیرانتفاعی Gold House، که قهرمان سازندگان و شرکت‌های آسیایی اقیانوسیه است، افتتاح کرد.

مردی که با دست مادرش جعبه‌ها را پر می‌کرد، اکنون در یک انبار در ژاپن کارمندان دارد. برای شرکت او Bokksu، ماهیانه ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ جعبه را به مشتریان در ۱۰۰ کشور جهان ارسال می کند.

< h2 class="wp-block-heading" id="h-danny-taing-s-success-story">داستان موفقیت دنی تاینگ

اما او چگونه رشد کرد و هشت سال به یک کارآفرین تبدیل شد. پس از چهارمین – نه اولین – ایده راه اندازی او که پایه و اساس امپراطوری تجارت الکترونیک او شد؟

پاسخ: اشتها.

این عشق تین به تنقلات ژاپنی بود و سنت های فرهنگی مهمی که آنها در کنار عشق او به کشور و زبان آن دارند (که در دانشگاه واسدا توکیو تحصیل کرده است) دارند که آینده ای را که او هرگز تصورش را نمی کرد تثبیت کرد.

SnackBox Seasons Hero Square 1024x1024 - تفکر خارج از چارچوب: دنی تاینگ چگونه کارآفرین است
آوردن ژاپن به درب شما

به عنوان پسر پناهجویان چینی-کامبوجیایی خمرهای سرخ – که در سال ۱۹۷۹ به شهر نیویورک گریختند – دنی تاینگ جوان والدینش را تماشا می‌کرد که خستگی‌ناپذیر کار می‌کردند. زندگی برای خانواده خود در آمریکا. پدرش قبل از اینکه فروشگاه خرده فروشی خود را افتتاح کنند، یک ماشین ظرفشویی و مادرش یک خیاط بود. Bootstrapping قبلاً در DNA او وجود داشت، همانطور که طرح اولیه ساخت چیزی از ابتدا وجود داشت، اگرچه مدتی طول می کشد تا او کاملاً این موضوع را درک کند.

Taing هرگز تصمیمی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین نداشت. پس از فارغ التحصیلی از استنفورد با مدرک لیسانس در روانشناسی و ارتباطات و کارشناسی ارشد در جامعه شناسی، در توسعه کسب و کار در Rakuten در توکیو و در بازاریابی دیجیتال در گوگل در Mountain View، کالیفرنیا کار کرد. برنامه این بود که مهندس نرم‌افزار شود، اما وقتی دوستش و همکارش در استنفورد او را متقاعد کرد که برنامه علوم کامپیوتری را که در دانشگاه کلمبیا دنبال می‌کرد ترک کند تا با او پروژه‌ای را پایه‌گذاری کند، فکر کرد: «بدترین آن چیست؟ ممکن است اتفاق بیفتد؟”

تعریف مجدد کلمه “شکست”

محصولاتی که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار را موفق کرده‌اند، بدون تغییرات، ترفندها و گاهی اوقات تلاش‌های ناموفقی که در ابتدا متحمل شده‌اند، آن چیزی که هستند، نیستند. اما واقعاً کلمه “شکست” به چه معناست؟ این چیزی نیست جز تلاش کردن و اینکه تلاش‌های شما آنطور که فکر می‌کردید – یا شاید امیدوار بودید – به نتیجه نرسید. این همان چیزی بود که برای Taing اتفاق افتاد، که قبل از یافتن مناسب، سه تجارت مختلف را امتحان کرد. ابتدا یک بازار مصرف کننده به مصرف کننده مشابه کریگ لیست وجود داشت، سپس یک شرکت تدریس خصوصی آنلاین، سپس یک پلتفرم آمادگی برای مربیگری شغلی و مصاحبه.

«در آن نقطه، من تقریباً یک سال از این استارت آپ گذراندم. تاینگ به یاد می آورد، سفر ایده. ما حتی چیزی را راه‌اندازی نکرده بودیم، و من می‌گفتم: «اوه، خدای من، من واقعاً باید کاری کنم. یک جعبه اشتراک.”

وقتی دوستش نمی‌خواست به این تلاش بپیوندد، Taing تصمیم گرفت خودش راه‌اندازی کند. او متوجه شد که از آنجایی که قبلاً تجربه تشکیل یک شرکت را داشته است، می‌تواند در عرض دو ماه از حالت مفهومی به نسخه بتا برود.

او می‌گوید هر کاری را که قبل از Bokksu انجام داده است را شکست‌خورده نمی‌داند. ، از آنجایی که تجربیاتش بیشتر به او آموخت که در واقع می خواست با وقت و استعدادش چه کاری انجام دهد. او می‌گوید: «همه آن ایده‌ها تجربیاتی بودند که از یکدیگر ساخته می‌شدند و در نهایت برای من در انجام Bokksu ایجاد شد.

اما قطعاً این بدان معنا نیست که ساختن Bokksu آسان بود. دور از آن.

چالش های تاسیس Bokksu

از آنجا که جهان حمل و نقل جعبه های اشتراک مبتنی بر مواد غذایی بسیار جدید بود، تاینگ می گوید چالش های بی وقفه وجود داشت – بزرگترین چالش این بود: “چگونه این میان وعده ها را تهیه کنم؟”

Bokksu SnackBox Lifestyle 23 Square 1024x1024 - تفکر خارج از چارچوب: دنی تاینگ چگونه کارآفرین است
آوردن ژاپن به درب شما

او زنجیره تامین نداشت، بنابراین تنقلات ژاپنی ممتاز و منطقه‌ای را از فروشگاه‌های بزرگ توکیو خریداری کرد و در چمدان‌ها آورد. در آن زمان، تاینگ می‌گوید حدود ۲۰ بازیکن در فضای جعبه اشتراک میان‌وعده ژاپنی وجود داشت، اما آنچه که اکثر مردم خارج از ژاپن در مورد تنقلات این کشور می‌دانستند، بیشتر شامل خوراکی‌های فرهنگ‌محور مانند کیت کت، پوکی، نوشابه‌های گازدار و آب نبات بود.

تائینگ می‌گوید: «من کاری انجام می‌دادم که بسیار متفاوت از بقیه بود. “من اولین و در آن زمان تنها بازیکنی بودم – برای مدت طولانی – که بیشتر از میان وعده های معتبر منطقه ای استفاده می کردم که فکر می کنم ژاپن در داخل ژاپن بسیار بهتر است و به خاطر آنها بسیار مشهورتر است.”

دنی تینگ خود را از رقابت متمایز می کند

به درک کنید که ژاپن چقدر برای تنقلات معروف است و چرا چیزی که Bokksu ارائه می دهد بسیار متفاوت است، تاینگ می گوید درک omiyage، یک رسم در فرهنگ ژاپنی برای هدیه دادن یک سوغاتی ممتاز به دیگران پس از بازگشت از سفر.

او می‌گوید: «در آمریکا، من فکر می‌کنم ایده این جاکلیدی، سوغاتی است… شاید به کسی هدیه داده‌ای یا خودت را دریافت کنی». در ژاپن، «بسیار شبیه این است که شما این جعبه هدیه ۱۲ تنقلاتی را از این منطقه در هوکایدو که رفته اید دریافت کنید… سپس آن را برگردانید، و سپس آن را با خانواده خود به اشتراک بگذارید یا آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

او می‌گوید هر میان‌وعده داستانی دارد، زیرا آنها معمولاً از یک تجارت خانوادگی در منطقه خاصی از ژاپن هستند که از مواد محلی استفاده می‌کند و تاریخچه‌ای هم به آن ضمیمه شده است.

< در Bokksu، او داستان‌های آن محصولات و افرادی را که آنها را می‌سازند، نه در یک کارت پستال ساده که ساخته است، بلکه اکنون در یک مجله 24 صفحه‌ای که توسط پنج کارمند ایجاد شده است، تعریف می‌کند. و این کارکنان، که از یک حزب یک نفره به 75 نفر تبدیل شده اند، به همان اندازه برای عملیات تجاری او مهم هستند که ماموریت او. تاینگ به عنوان یک بنیانگذار آسیایی همجنسگرا، مفتخر است که 80٪ از تیمش BIPOC< /a>، زن و/یا LGBTQ+.

راز بوکسو؟ افراد آن

تمرکز بر مردم تفاوت زیادی در مدل کسب و کار دنی تینگ ایجاد کرده است، و ثابت می کند که حتی با وجود رقابت در یک بازار شلوغ، هنوز هم می توانید جایگاه ویژه ای ایجاد کنید و از یک ماموریت مهم.

از آنجایی که خانواده‌هایی که بوکسو با آنها کار می‌کند نسل‌ها تنقلات مشابهی تولید می‌کنند، آنها به کاری که انجام می‌دهند افتخار می‌کنند و به حفظ میراث خانوادگی خود بیش از سود اهمیت می‌دهند.

تینگ می‌گوید: «من آن مأموریت را دوست دارم، زیرا به نظر من، [این] یک برد-برد برای همه است. . «مشتریان برنده می‌شوند زیرا طعم تنقلات باکیفیت و لذیذ را می‌چشند که نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه داستانی در پشت آن دارند… فروشندگان برنده می‌شوند زیرا میراث خانوادگی آنها می‌تواند ادامه داشته باشد، و آنها می‌توانند کسب و کار خود را به گونه‌ای که سودآور باشد حفظ کنند…. و پس از آن، البته، برای ما… ما نیز می‌توانیم برنده شویم، زیرا در این صورت به نوعی پل می‌زنیم و… همه را در مسیر ارتقا می‌دهیم و کمک می‌کنیم جهان را کمی نزدیک‌تر کنیم.”

عکس‌ها با اجازه Bokksu.

EllisHeadshot 150x150 - تفکر خارج از چارچوب: دنی تاینگ چگونه کارآفرین است
آوردن ژاپن به درب شما

استفانی الیس یک نویسنده غذا و سفر، و همچنین استراتژیست روابط عمومی و خالق محتوا برای شرکت خود است. او خطوط فرعی در واشنگتن پست، بی بی سی سفر، خوب غذا خوردن، Saveur و موارد دیگر دارد و مشتریان او عبارتند از رهبران فکری در امور مالی، برندسازی، مراقبت‌های بهداشتی و فضای غذا و نوشیدنی، با یک بازیکن سابق NBA و شرکت مجرای کار که برای اندازه‌گیری خوب به این سمت می‌روند. می‌توانید در stefanieellis.com یا در اینستاگرام @ تماس بگیرید ۴۰somethingunicorn.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی