خبر

تعداد سبدگردان‌های بورس به ۱۱۷ شرکت رسید

تعداد سبدگردان‌های بورس به ۱۱۷ شرکت رسید

381201 224 - تعداد سبدگردان‌های بورس به ۱۱۷ شرکت رسید

اقتصاد۲۴- رئیس اداره امور نهاد‌های مالی خدمات‌دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت تسهیل روند دریافت مجوز‌ها اظهار کرد: فعالان بازار سرمایه عموم مردم را به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم توصیه می‌کنند و نقطه شروع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، نهاد‌های مالی هستند که مجوز فعالیت سبدگردانی، مشاور سرمایه‌گذاری و صندوق سرمایه‌گذاری را دارند. افرادی که دانش کافی بورسی ندارند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را کاهش دهند.

محسن عرب‌زاده بیان کرد: تسهیل اعطای مجوز سبدگردانی در جهت عمق‌بخشی به بازار سرمایه، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و کاهش ریسک موثر است. در حال حاضر ۸۷نهاد مالی داریم که مجوز فعالیت سبدگردانی دارند که از این بین ۶۲مورد آن‌ها شرکت سبدگردان هستند.

او در خصوص شرکت‌هایی که در انتظار اضافه شدن به جمع شرکت‌های سبدگردان هستند، گفت: ۳۰شرکت سبدگردان در مرحله صدور مجوز تاسیس و فعالیت هستند که با تکمیل مدارک و ارسال آن به سازمان به جمع شرکت‌های سبدگردان اضافه می‌شوند تا در مجموع تعداد نهاد‌های مالی دارای مجوز فعالیت سبدگردانی به ۱۱۷شرکت برسد. عرب زاده عنوان کرد: از سال ۸۹ تا ابتدای سال ۹۹، در طول ۱۰سال تنها حدود ۲۷مجوز تاسیس و فعالیت شرکت سبدگردان صادر شده است. با تلاش‌هایی که انجام شد این روند تسهیل شد، به شکلی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون روند اعطای مجوز، رشد بسیار فزاینده‌ای نسبت به مجموع مجوز‌های صادره ۱۰سال گذشته داشته و در مجموع ۷۰موافقت اصولی با تاسیس نهاد مالی طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و پنج‌ماه اول ۱۴۰۱ صادر شده که ۵۶ موافقت اصولی مربوط به شرکت سبدگردان و ۱۴مورد مربوط به شرکت‌های تامین سرمایه، مشاور سرمایه‌گذاری و پردازش اطلاعات مالی بوده است.


بیشتر بخوانید: پذیره‌نویسی لبخند؛ حاشیه امن بورس از ۷ شهریور آغاز می‌شود


او در ادامه با اشاره به جزئیات آمار اعطای مجوز‌ها گفت: در سال ۱۳۹۹ جمعا ۲۵موافقت اصولی با تاسیس نهاد مالی صادر شده که ۲۳موافقت اصولی مربوط به شرکت سبدگردان و دوموافقت اصولی مربوط به شرکت مشاور سرمایه‌گذاری بوده است.

رئیس اداره امور نهاد‌های مالی خدمات‌دهنده بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز جعما ۲۸موافقت اصولی تاسیس نهاد‌های مالی صادر شده که ۱۹موافقت اصولی مربوط به شرکت سبدگردان، چهار موافقت اصولی مشاور سرمایه‌گذاری، سه‌موافقت اصولی برای شرکت پردازش اطلاعات مالی و دوموافقت اصولی برای شرکت تامین سرمایه بوده است.

او ادامه داد: همچنین در پنج‌ماه اول سال ۱۴۰۱ جمعا ۱۷موافقت اصولی تاسیس نهاد مالی صادر شده که عمده آن نیز مربوط به شرکت سبدگردان است، از این ۱۷مورد ۱۴مورد مربوط به موافقت اصولی شرکت‌های سبدگردان بوده و دومورد موافقت اصولی برای شرکت مشاور سرمایه‌گذاری و یک‌موافقت اصولی برای شرکت پردازش اطلاعات مالی بوده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی