خبر

تجویز ۱۰۰ تا ۲۴۶ هزار نسخه الکترونیکی تا پنجم فروردین

تجویز ۱۰۰ تا ۲۴۶ هزار نسخه الکترونیکی تا پنجم
فروردین

به گزارش بازار، امیرحسین حبیبیان در خصوص میزان نسخه تجویزی الکترونیکی در بازه زمانی تعطیلات سال نو گفت: در ایام عادی غیر از تعطیلات، روزانه ۴۰۰ هزار نسخه الکترونیکی تجویز می‌شود، اما در ایام تعطیلات نوروز این میزان به ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نسخه الکترونیکی روزانه کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از یکم تا پنجم فروردین میزان نسخه الکترونیکی تجویزی از ۱۰۰ هزار تا ۲۴۶ هزار در روز پنجم رسیده است، ضمن اینکه نسخ تجویزی توسط کلیه پزشکان عمومی و متخصص طرف قرار داد و غیر طرف قرار داد بوده است؛ همچنین در روز چهاردهم میزان نسخ به حالت عادی یعنی ۴۰۰ هزار بازگشته است ضمن آنکه این میزان نسخ تجویزی برای بیماران سرپایی است.

حبیبیان ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز بیشترین نسخه تجویزی در استان خراسان رضوی با ۲۹۳ هزار نسخه ثبت شده است و رتبه دوم و سوم به ترتیب به استان‌های فارس و اصفهان تعلق می‌گیرد.

مدیر کل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ایام تعطیلات نوروز حدود ۲ میلیون نسخه الکترونیکی مربوط به دارو ثبت شده است که بیشترین آن در استان خراسان رضوی و حدود ۲۰۰ هزار نسخه است، همچنین استان فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان در رتبه‌های بعدی در ثبت نسخه الکترونیکی قرار دارند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی