برخی از شرکتها از کارمندان میخواهند که هزینه آموزش را پرداخت کنند
افزایش خرید در اما آیا این کار می کند؟
شما ماهها، احتمالاً حتی سالها را صرف شکار شغل مناسب می کنید. شما از موانع پشت سر هم، از مصاحبه های متعدد گرفته تا سوار شدن به هواپیما، عبور می کنید و آماده شروع تمرین هستید. و سپس، از شما خواسته می شود که یک توافقنامه مفاد قرارداد بازپرداخت آموزشی (TRAPs) را امضا کنید. و هر چقدر هم که اسمش واضح به نظر برسد، شما این کار را انجام می دهید، زیرا خوب، شما به یک شغل نیاز دارید! قبل از اینکه متوجه شوید، بلافاصله یا زمانی که سعی کنید شغل خود را تغییر دهید، هزاران دلار بازپرداخت برای آموزش شرکت شما از شما درخواست کرده است – همه اینها در تلاش برای ایمن کردن خرید کارمندان است.
بازپرداخت آموزش برای تضمین خرید کارکنان
این وضعیتی است که تعداد رو به رشد کارمندان< /a>، به ویژه صنایعی با دستمزد کمتر و گردش مالی بالا، در حال یافتن خود هستند. نظرسنجی اخیر Skynova از حدود ۱۰۰۰ کارمند و نظرات مدیران در مورد موضوع بازپرداخت آموزش نشان داد که “بیش از سه نفر از هر چهار کارمند موافقت کردند که اگر ظرف یک سال پس از استخدام آنها را ترک کنند، باید هزینه آموزش خود را پرداخت کنند. حفظ را افزایش دهید.”
در ژوئیه ۲۰۲۲، مرکز حمایت از وامگیرنده دانشجو گزارشی با عنوان محبس در محل کار: چگونه کسبوکار بزرگ از بدهی دانشجویان برای محدود کردن تحرک کارگران استفاده میکند منتشر کرد که جزئیات این موضوع را شرح میدهد. بر اساس این گزارش، سلاح منتخب این شرکتها، بدهیهای دانشجویی «سایهای» یا اشکال غیرسنتی اعتباری است که برای تأمین مالی آموزش عالی و آموزش شغلی مورد استفاده قرار میگیرد، که در صورت استفاده از حق خود برای یافتن، پیامدهای مالی عظیمی را به دنبال خواهد داشت. در جای دیگری کار کنید.»
بسیاری از کارشناسان این عمل را نه تنها غیراخلاقی، بلکه به طور بالقوه درنده برای کارکنان می دانند. Marina Kats Fraigun، یک وکیل مستقر در لس آنجلس و صاحب گروه حقوقی Fraigun، توضیح می دهد که دولت کالیفرنیا، در میان سایر ایالت ها، نسبت به این نوع توافق نامه ها “تا حدودی منتقد” شده است. «این توافقها ترک کار را برای کارمندان دشوار میکند، که آزادیهای آنها را مختل میکند. من فکر نمیکنم این کار واقعاً مزیتی برای کارمند داشته باشد. تا جایی که به آنها آموزش می دهد، آموزش هایی است که می توانند خودشان با پول کمتری دریافت کنند و آنها را به شغل مرتبط نمی کند.
در اینجا این است که اگر کارمندان باید مراقب آن باشند. کارفرمایان از آنها می خواهند که برای آموزش هزینه کنند، و کارفرمایان باید قبل از استفاده از این استراتژی برای حفظ یا ایجاد وفاداری طولانی مدت.
دولت رویه بدهی زایی را بررسی می کند
در حالی که کارفرمایان ممکن است فکر کنند از سرمایه خود محافظت می کنند (یک کارمند خوب آموزش دیده) و با جلوگیری از رفتن آنها به یک رقیب با تمام تمرینات خود، آنها همچنین در معرض خطر تحمیل هزاران دلار بدهی به استخدام جدید خود هستند. در سال ۲۰۲۲، اداره حمایت مالی از مصرف کننده “بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، تحقیقی در مورد شیوه ها و محصولات مالی که ممکن است کارمندان را به کارفرمایان خود بدهکار کند، آغاز کرد.” به طور خاص، آنها در حال تحقیق بودند که آیا کارمندان «انتخاب معناداری در پذیرش محصولات بدهی کارفرما محور» دارند، و همچنین «شرایط و شرایط این محصولات، از جمله اینکه آیا ممکن است مانع از جستجوی شغلی با درآمد بهتر شود یا خیر». آنها به کارمندانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند اشاره کردند که به صفحه «ارائه شکایت» خود می پردازند.
فرایگون می گوید که کارمندان باید از امضای هر نوع قرارداد TRAPs یا قراردادهای مشابه که ممکن است در توانایی آنها برای ترک شغل تداخل ایجاد کند، خودداری کنند. “این به طور موثر آنها را به دام می اندازد. معمولاً ارزشش را ندارد،» او میافزاید.
انواع آموزش—و ممکن است منوط به پرداخت کارمندان باشد
اما، همه آموزش ها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. جنیفر مسینا، دکترا، روانشناس و بنیانگذار و مدیرعامل FORTE Collective مستقر در نیویورک، می گوید که ابتدا در نظر بگیرید که با کدام نوع سروکار دارید:
- حرفه ای اختیاری آموزش توسعه:«شرکت ها باید روی استعدادهای بالقوه خود سرمایه گذاری کنند و بودجه ای برای فرصت های آموزش حرفه ای فراهم کنند. فقط کارکنان با انگیزه فعالانه به دنبال این فرصتها هستند و تا زمانی که آموزش با مسیر رشد نقش/کارمند همسو باشد، شرکت باید کل هزینه را پوشش دهد. “فقط معقول است که شرکت کل هزینه را متحمل شود.”
- برنامه های گواهینامه/مدرک پیشرفته: مسینا می گوید در این مورد “معقول” است که انتظار برخی از آنها را داشته باشیم. خرید واقعی از کارمند، تقسیم هزینه شهریه. منطق اینجا هم سطح سرمایهگذاری در برنامههای مدرک/گواهی رسمی است و هم این واقعیت که کارمند در تمام طول حرفهاش به عنوان یک نتیجه مستقیم سود میبرد.
قبل از امضای هر چیزی، مشخص کنید کدام یک نوع آموزشی که کارفرما به آن ارجاع می دهد، به خصوص اگر توافق نامه ای به شما ارائه دهد که در مورد آن تمایز مبهم به نظر می رسد.
پرداخت و خرید کارکنان به ماموریت شرکت
فقط همه رؤسا قبل از رهبری یک شرکت یاد گرفتند که انگیزه واقعی چگونه کار می کند – اما بسیاری از آنها این کار را نکرده اند. ممکن است منطقی به نظر برسد که فکر کنیم اگر یک شرکت از نظر مالی روی یک کارمند سرمایه گذاری کند، کارمند نسبت به کارفرمای خود احساس وفاداری طولانی مدت یا تعهد بیشتری خواهد داشت. اما کارشناسان می گویند که ممکن است همیشه اینطور نباشد.
“کارمندانی که انگیزه ای برای شرکت در آموزش حرفه ای ندارند، اغلب در بهره مندی از مزایای آن شکست می خورند. در تجربه من، دسترسی به آموزش های تخصصی برای افرادی که انگیزه رشد در نقش های خود را دارند بسیار جذاب است. بنابراین، الزامی که آنها برای چنین آموزشهایی پرداخت میکنند یا انگیزهشان را برای حضور در شرکت کم میکند یا تعاملشان با شرکت فعلیشان را کاهش میدهد.» مسینا میگوید. درخواست از کارمندان برای گزارش در مورد آموختهها، شناسایی راههایی برای بکارگیری تجربیات آموزشی برای بهبود عملکرد کاریشان و غیره، جایگزینهای بهتری برای ایجاد «خرید» هستند تا اینکه کارکنان برای پیشرفت حرفهای خود هزینه پرداخت کنند.»
تغییر انتظارات بر اساس صنعت
به جای تعیین انتظارات و واقعیتها در همه صنایع، روی بهترین شیوههای خود تمرکز کنید تا مشخص کنید این عمل چقدر رایج و اخلاقی است یا ممکن نیست. بودن. نیل تامپسون، بنیانگذار Teach the Geek مستقر در سن دیگو، اغلب با متخصصان فناوری کار می کند که به دنبال آموزش برای ارائه بهتر مفاهیم به حرفه ای های نه چندان فنی هستند. او میگوید که او آموزشهایی را ارائه میدهد که کارفرمایان اغلب برای کارمندان هزینهشان را بازپرداخت میکنند، که انتظاری در صنعت فناوری است.
“بسیاری از شرکتها، بهویژه در صنعت فناوری، بخشهای یادگیری و توسعه نیز دارند که آموزش هایی را برای کارمندان ارائه دهید. این بخش ها همچنین با فروشندگان همکاری می کنند تا آموزش هایی را برای کارکنان ارائه دهند. در هر دو مورد، هیچ هزینه ای برای کارکنان وجود ندارد. از آنجایی که بسیاری از کارمندان به دلیل اخراجها مجبورند کارهای بیشتری با کمتر انجام دهند، شرکتها هوشمندانه عمل میکنند تا آموزشها یا %۲۰%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF.%20%D8%A7%D9%88%20%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A7%DA%AF%D8%B1%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B1%D8%A7%20%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4%20%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3%20%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF%20%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%D9%87%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.%20
%C2%AB%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%8B%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%A3%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF.%20%D9%85%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%85%20%DA%A9%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%85%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D9%87%D9%85%D8%8C%20%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA%20%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%8C%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85%20%D8%AF%D9%87%D9%85.%C2%BB%20%D8%A8%D8%B9%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%D8%AF%D8%AA%DB%8C%D8%8C%20%D9%85%D9%86%20%D8%B0%D8%B1%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA%20%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%85%20%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%A7%20%D9%81%DA%A9%D8%B1%20%D9%86%D9%85%DB%8C%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%85%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%D9%85%D9%86%20%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%20%D8%AF%D9%87%D8%AF.%20%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AD%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D9%85%D9%86%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%85%D8%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C%20%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%85.”>
چگونه کارفرمایان می توانند وفاداری و انگیزه خود را افزایش دهند
اول، فضای شغلی فعلی محل کار پدر شما نیست. این بدان معنی است که انتظار ۳۰ سال وفاداری از یک کارمند ممکن است دیگر واقع بینانه نباشد. روزالیند فرانکلین، مربی اجرایی در Boyden، یک رهبری مستقر در کالیفرنیا، میگوید: «وفاداری و تعهد به یک شرکت در طول سالها بهطور چشمگیری تغییر کرده است – یک دوره طولانی تصدی امروز میتواند بین یک تا سه سال باشد – در مقابل تعهد مادامالعمر دوران دیگری. شرکت مشاوره استعدادیابی
طبق گزارش موسسه کارفرمایان برتر گزارش روندهای جهان کار در سال ۲۰۲۳، ارائه کارگاه ها و آموزش برای حمایت از توسعه کارکنان از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ ۸ درصد افزایش یافته است. این گزارش خاطرنشان می کند که کارفرمایان در حال تشخیص هستند. به گفته تروور بوگان، مدیر منطقه ای آمریکا برای کارفرمایان برتر مستقر در چارلستون، کارولینای جنوبی، اهمیت سرمایه گذاری در توسعه حرفه ای کارکنان خود به عنوان راهی برای افزایش حفظ، تعامل و بهره وری.
در نتیجه، بسیاری از شرکتها برنامههای آموزشی و توسعه خود را گسترش میدهند و فرصتهای بیشتری را برای کارمندان برای یادگیری مهارتهای جدید و پیشرفت شغلی خود ارائه میدهند. این به عنوان یک روند کلیدی در محل کار برای سال ۲۰۲۳ و بعد از آن دیده می شود،” بوگان اشاره می کند، و اضافه می کند که قرار دادن کارکنان در “صندلی راننده” برای یادگیری خود بسیار موثرتر است.
شرکت هایی که مایل به ایجاد یک کارمند تحصیل کرده به جای تلاش برای تضمین خرید کارمندان از طریق ابزارهای کمتر واقعی، روی افراد خود سرمایه گذاری می کند. فرانکلین می افزاید: “بسیاری از شرکت ها به عنوان ارزش اصلی خود اعلام می کنند که “مردم آنها با ارزش ترین دارایی آنها هستند”… سرمایه گذاری روی کارمندان می تواند این را به طور ملموس نشان دهد.”
راهنما