عمومی

ایلان ماسک فاش می کند که “فلسفه پرسش” او چیست؟ او را به موفقیت رساند در حالی که دیگران شکست خوردند

ایلان ماسک فاش می کند که “فلسفه پرسش” او چیست؟
او را به موفقیت رساند در حالی که دیگران شکست خوردند

اوایل این ماه، Forbes گزارش داده است که Elon Musk تقریباً ۲۶۵ میلیارد دلار ارزش داشت. این یک معیار موفقیت برای بسیاری است، اما نشانگرهای دیگری نیز وجود دارد: تأسیس تسلا و SpaceX در بالای لیست نشسته است. در دامنه وسیع‌تر، او محدودیت‌های مربوط به خودروهای الکتریکی و خودران را اعمال می‌کند و میله‌های جدیدی را برای سفرهای فضایی تعیین می‌کند. اکنون، شایعات حاکی از آن است که او به مالکیت توییتر.

او چگونه به موفقیت رسید همه اینها در سن نسبتاً جوان ۵۰ سالگی؟

ماسک راز موفقیت خود را اخیراً در یک سخنرانی TED در ونکوور، الهام گرفته از داگلاس آدامز . این نوعی تفکر ضد شهودی است که مدیران عامل پیشرو در هر صنعتی باید جذب و عملیاتی کنند. او گفت: “آدامز به این نکته اشاره می کند که در واقع این سوال سخت تر از پاسخ است.”

خوب، اما چرا؟ اگر فرض را یک گام فراتر بردارید، فرصتی برای نوآوری، تنظیم نوارها و اکتشاف بدون محدودیت پیدا خواهید کرد. بیشتر رهبران دیوانه وار به دنبال پاسخ سوالاتی هستند که دیگران می پرسند. با این حال، پیشگامانی مانند ماسک، کسانی هستند که با پرسیدن سوالات، روایت، جهت و استراتژی ما را شکل می دهند.

مورد بدیهی در نقطه: تسلا ماسک برای پاسخ به این سوال که “یک شرکت خودروسازی چگونه می تواند ماشین بهتری بسازد؟” این نیروی محرکه خودروسازی از زمان اختراع خودرو بوده است. در عوض، او سؤالات بزرگ تری را مطرح کرد که ایده این موضوع را که یک خودرو می تواند باشد را گسترش داد: چگونه می توانیم از هوش مصنوعی برای کاهش خطای انسانی در رانندگی و در نتیجه کاهش چشمگیر تلفات استفاده کنیم؟ چگونه می‌توانیم خودرویی بسازیم که مقرون به صرفه باشد، ۱۰۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند، و از اتوماسیون برای ساده‌تر کردن رانندگی و از بین بردن استرس راننده استفاده کند؟

با این حال، دو مؤلفه حیاتی برای سؤال پرسیدن وجود دارد. اولین مورد، طرح پرسش پیرامون نیاز انسان است. این امر مستلزم مشاهده دقیق – نه فقط در صنایع یا بخش‌های جامعه، بلکه به طور گسترده‌تر است: جوامع ما به چه چیزی نیاز دارند که به آن توجهی نمی‌شود؟

دوم هدف قابل درک برای پیگیری هر سوال مطرح شده با جستجوی پاسخ است — نه فقط یک پاسخ راحت، بلکه یک پاسخ صادقانه و تاثیرگذار.

اینگونه است که ماسک توانسته صنایع را زیر و رو کند و یک چهارم تریلیون دلار ثروت جمع کند. بله، برخی او را فردی عجیب و غریب می‌دانند و مستعد طغیان‌های توییتراست. >، اما نبوغ او در داشتن پرسش و پاسخی است که شرکت های بسیار موفق او را تشکیل می دهد.

بیشتر رهبران این موفقیت را فراموش می کنند. مستلزم پرسیدن سؤالات اصلی و متفکرانه و یافتن پاسخی است که ریشه در حقیقت دارد. آنها می پرسند، و فراموش می کنند که پاسخ دهند. یا برای یافتن پاسخ سؤالات موجود در اتر تقلا می‌کنند.

اگر می‌خواهید دنباله خود را بیابید، صفحه‌ای را انتخاب کنید. از کتاب ماسک مراقب باشید. سوالات بزرگ و چالش برانگیز بپرسید. سپس به دنبال پاسخ هایی باشید که ریشه در حقیقت و ارزش دارند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

حتما بخوانید : گوش کن!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی