خبر

افزایش قیمت میلگرد فروکش کرد

افزایش قیمت میلگرد فروکش کرد

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، چهارشنبه گذشته که به نوعی آخرین روز کاری هفته بود بازار آهن و فولاد نوسانات متعددی تجربه کرد اگرچه التهاب نوسان افزایشی وسط هفته کاهش یافته بود اما در برخی شرکت‌ها افزایش نسبی قیمت آهن کیلویی مشاهده شد و برخی حوزه‌ها هم کاهش و ثبات قیمت داشتند.

بازار ارز اما نوسان چندانی نداشت و قیمت دلار همچنان در مرز ۴۹ هزار تومان قرار داشت و در پایان روز چهارشنبه هم هر دلار حدود ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع بازار آهن
قیمت روز میلگرد روز چهارشنبه در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما چند کارخانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و برخی مبادی فروش هم قیمت میلگرد را بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش دادند.

قیمت روز تیرآهن هم در بسیاری از کارخانه‌ها در هر شاخه بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت اما چند کارخانه هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند. قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری هم در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی آریان فولاد حدود ۲۰۰ تومان افزایش داشت.

قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل Z و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند، همچنین قیمت لوله داربست، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم ثبات داشتند.

قیمت انواع ورق سرد و گرم نیز نوسانات متعددی داشتند به این صورت که قیمت ورق سیاه در چند کارخانه ثابت بود، قیمت ورق سیاه مبارکه در برخی ضخامت‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش داشت و قیمت ورق کاویان هم در برخی ضخامت‌ها حدود ۵۰۰ تومان افزایش داشت. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق رنگی شیروانی هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

با گشایش خرید شمش در بورس کالا، شاهد آغاز روند افزایش قیمت آهن آلات در اغلب حوزه‌های بازار آهن داخلی بودیم که ادامه این روند افزایشی منوط به عرضه مقاطع طویل در بورس چهارشنبه بود.

اما عرضه حجم زیادی از میلگرد خراسان به صورت اعتباری در بورس کالا به نوعی هیجان افزایش قیمت فرونشست و بازار میلگرد که پیشگام نوسانات سایر محصولات است، تا حدی از تب و تاب افتاد؛ اگرچه تحرک ایجاد شده چندان شدید و چشمگیر نبود و تنها بخش محدودی از تقاضا که منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها بودند برای تأمین محصول موردنیاز خود به بازار ورود کردند.

به طور کلی می‌توان گفت تغییر استراتژی و راهبرد بازارساز و حذف برخی محدودیت‌ها در بخش‌هایی از زنجیره تأمین از حمایت بازارساز از کف قیمت‌های کنونی حکایت دارد اما این مسئله الزاما به معنی آغاز افزایش قیمت‌ها نیست.

همانطور که هفته گذشته نیز اشاره شد دو احتمال بازار اهن داخلی را ممکن است در هفته جاری تحت تأثیر قرار دهد. نخستین مسئله کاهش قیمت شمش CIS است که احتمالا بازار داخلی تحت تأثیر آن کمی اصلاح شود و نکته دیگر هم احتمال دارد پول بلوکه شده ایران از مسیر عمان آزادسازی شود که نتیجه این امر در نرخ دلار و به‌تبع در قیمت روز آهن مشاهده خواهد شد.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۴۴۸ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان ۸۳ هزار و ۴۴۰ تن به شمش بلوم اختصاص دارد که قیمت آهن در هر کیلو ۲۰ هزار و ۶۷۱ تومان در نظر گرفته شده ست. گفتنی است نرخ این محصول در مقایسه با آخرین عرضه ۳ درصد کاهش داشته و حجم آن نیز کاهش ۲۴.۶ درصدی دارد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی