عمومیمقالات

آیا ژانویه مرطوب جایگزین پایدارتری برای خشکی است؟ ژانویه؟

آیا ژانویه مرطوب جایگزین پایدارتری برای خشکی است؟
ژانویه؟

در حالی که منشأ اصطلاح “ژانویه خشک” قابل بحث است، اولین جنبش در مقیاس بزرگ برای ژانویه بدون الکل یک دهه پیش توسط تغییر الکل انگلستان. این سازمان امیدوار بود که با یک ماه مرخصی از نوشیدن، شرکت کنندگان شروع به پرسیدن سوالات در مورد مصرف الکل خود کنند. این جنبش گسترش یافت و در میان کسانی که مایل به استراحت بودند پس از چند ماه مهمانی تعطیلات و عیش و نوش محبوبیت پیدا کرد.

کنجکاویی که Alcohol Change UK امیدوار بود جرقه بزند، با علاقه گاه به گاه به هوشیاری (معروف به “کنجکاوی هوشیار”) و افزایش تقاضا برای محصولات کم و بدون الکل. کریس لیویت، مدیر بار و دستیار مدیر کل Anima by EDO در لاس وگاس، این روند را در بین مشتریان خود دیده است.

«ژانویه خشک همچنان به دنبال بازنشانی بدن شما از مشروبات الکلی است، شاید تمرکز بر فعالیت‌هایی که به طور کامل از آن اجتناب می‌کنند، که منجر به بالقوه سلامت روان و همچنین جسمی را بهبود بخشید. از منظر بار، مکان‌های بیشتری را دیده‌ام که منوهایی را به این مخاطبان ارائه می‌دهند. کوکتل ها به ویژه در دسته بندی بدون الکل پیچیده تر می شوند و به مهمانان این امکان را می دهند که احساس مشارکت و استقبال بیشتری کنند. دیدن این موضوع شگفت‌انگیز بود و برای سرگرم‌کننده کردن آن تجربیات نیز احساس چالش می‌کردم.»

محبوبیت فزاینده ژانویه مرطوب

مردم همچنان چالش ژانویه خشک را تحمل می کنند. با این حال، یک روند جدید در حال ظهور کمتر بر محدودیت کامل تمرکز دارد و بیشتر بر روی نوشیدنی آگاهانه، به نام ژانویه مرطوب. همانطور که از نام آن پیداست، ژانویه مرطوب کاملاً خشک یا کاملاً مرطوب نیست.

لیویت می‌گوید: «همان‌طور که من تجربه کرده‌ام، ژانویه مرطوب، مصالحه‌ای است از انجام دقیق ژانویه خشک، به خودتان اجازه می‌دهید یک کوکتل، یک لیوان شراب یا آبجو چند بار در طول ماه بخورید. “در حالی که به اندازه ژانویه خشک سخت نیست، اما همچنان همان طرز فکر را تشویق می کند: به بدن خود استراحت دهید از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی.”

الیزا مک کلور، معاون بازاریابی و نوآوری WhistlePig Whisky مستقر در نیوانگلند، نیز تقاضا برای ژانویه مرطوب را تایید می کند.

او می گوید: «جنبش ژانویه دیگر سیاه و سفید نیست. «فروش کوکتل‌های جدید نارنجی خشک و مرطوب ما نشان می‌دهد که طرفداران WhistlePig ژانویه مرطوب را انتخاب می‌کنند. به عنوان یک برند مستقل همیشه به دنبال به چالش کشیدن انتظارات و مسیر خودمان را حفر کنیم، ما دوست داریم که مشروب‌ها همین کار را با ربودن ژانویه خشک با چیزی که شخصاً برای آنها مفید باشد، انجام می‌دهند.”

با فشار کمتری نسبت به ژانویه خشک سنتی، ژانویه مرطوب چیزی متفاوت از وضوح همه یا هیچ ارائه می دهد. همچنین راهی برای رستگاری برای کسانی که قبلاً در هوشیاری ماه گذشته شکست خورده‌اند، فراهم می‌کند. طبق گفته Sunnyside، یک برنامه ردیابی نوشیدنی برای مصرف آگاهانه، ۳۵% از شرکت کنندگان در ژانویه خشک در هفته اول شکست می خورند.

رابطه آگاهانه تر با الکل

هانا السون خالق TikTok است که ایده ماه ژانویه مرطوب را به یک “سبک زندگی مرطوب” منتقل کرده است.

“برای من، این یک تمرین ایجاد عادت بود

السون تنها کسی نیست که به دنبال تغییرات جزئی تر و معتدل تر در شیوه زندگی اش در نوشیدن الکل است. یکی دیگر از شرکت کنندگان مرطوب ژانویه، کیت کینزلا، کارگردان سبک زندگی و رویدادها است.

Kinsella که مهمانی های کاری و رویدادهای شبکه ای دارد که در آن مشروب الکلی اجتماعی تشویق می شود، می گوید: «من می خواستم به طور فعال و آگاهانه مصرف الکل خود را بدون تعهد به کاری که با شغل من جواب نمی دهد کاهش دهم. Kinsella دریافت که ژانویه مرطوب با پویایی اجتماعی زندگی کاری او کار می کند. او گفت که کمتر شبیه یک شکست اجتناب ناپذیر است که در انتظار وقوع است.

مزایای جسمی و روحی ژانویه مرطوب

ژانویه مرطوب مطمئناً برای همه کار نمی کند، و حذف کامل الکل گسترده ترین مزایا را ارائه می دهد. اما برای کسانی که می خواهند از این رویکرد معتدل تر استفاده کنند، مزایای سلامت جسمی و روانی وجود دارد. جورج اف کوب دارای مدرک دکتری است. در فیزیولوژی رفتاری و مدیر فعلی موسسه ملی سوء مصرف الکل و الکلیسم (NIAAA) است. او می گوید که هم کاهش مصرف الکل و هم استراحت از مصرف الکل زمانی مفید است که با خیال راحت انجام شود.

«هرچه فرد الکل بیشتری بنوشد، برای همه سیستم‌های اندام بدن سخت‌تر می‌شود. بنابراین، کاهش به طور بالقوه می تواند آسیب را کاهش دهد.

برای بسیاری، امید به شرکت در ژانویه خشک احتمالاً نوعی تغییر بلندمدت ایجاد می کند. این یکی از دلایلی است که ژانویه مرطوب ممکن است اخیراً اینقدر محبوب شده باشد: جذاب تر به نظر می رسد. این به اندازه ژانویه خشک یک تجربه غیرقابل قبول نیست. پس از پایان ماه، شرکت کنندگان ممکن است الهام بگیرند تا آن را تا ماه فوریه، مارس و بعد از آن ادامه دهند.

اگر این ایده مصرف عمدی و متوسط ​​الکل کمتر از کاهش کامل آن ترسناک باشد، جای تعجب نیست. کوب توضیح می دهد که یک مطالعه در بریتانیا تغییرات مصرف الکل را شش ماه بررسی کرد. پس از شرکت در ژانویه خشک. فقط حدود یک سوم شرکت‌کنندگان ژانویه خشک را به‌طور کامل کامل نکردند. با این حال، حتی در میان آن شرکت‌کنندگان، همچنان «افزایش قابل‌توجهی در اجتماعی و عاطفی [خودکارآمدی امتناع از نوشیدنی‌ها] در پیگیری یک ماهه، و کاهش قابل‌توجه در روزهای نوشیدن در هفته، نوشیدنی‌ها در هر روز معمولی نوشیدن الکل و دفعات مستی مشاهده شد. در پیگیری ۶ ماهه.”

کاهش ایمن مصرف الکل

کوب همچنین به افرادی که زیاد الکل می‌نوشند هشدار می‌دهد که مصرف الکل خود را به همان شدتی که در ماه ژانویه خشک انجام می‌دهد به طور کامل کاهش دهند.

او می‌گوید: «به یاد داشته باشید که برای افرادی که معمولاً زیاد الکل می‌نوشند و ممکن است از نظر فیزیولوژیکی به الکل وابسته باشند، ترک ناگهانی می‌تواند منجر به ترک شدید و حتی مرگ شود.» سالانه حداقل ۸۵۰ مرگ و ۲۵۰۰۰۰ مراجعه به بخش اورژانس مربوط به ترک الکل در ایالات متحده وجود دارد. اگر فردی برای مدتی زیاد مشروب الکلی مصرف کرده است، بهتر است آن را کاهش دهد یا آن را ترک کند و تحت نظارت پزشکی انجام شود.”

شرکت در ژانویه مرطوب

پس چگونه می توان سبک زندگی مرطوب ژانویه را دنبال کرد؟ کوب کنجکاو شدن را توصیه می کند. به مکان، زمان و چرایی عادات نوشیدن خود توجه کنید. او می گوید مردم به دلایل زیادی مشروب می نوشند. برای برخی، اضطراب اجتماعی را تسکین می دهد. برای دیگران، به کاهش استرس یا درد کمک می کند. علاوه بر فواید سلامتی، شرکت کنندگان ممکن است درک بهتری از دلیل ارتباط خود با الکل به دست آورند.

او توضیح می‌دهد: “مواظب بودن به احساس آنها بدون الکل و ایجاد استراتژی‌های جدید برای خواب، تفریح، آرامش، مقابله و غیره می‌تواند بسیار مفید باشد.”

اتخاذ یک سبک زندگی مرطوب طولانی مدت

این چیزی است که السون نیز آن را تأیید می کند. تجربه او یکی از یافتن تعادل و یادگیری مجدد اعتماد به نفس از طریق سبک زندگی مرطوب او به همان اندازه هوشیار بود و نیازی به نوشیدن الکل نداشت تا بتواند به بخشی از او دسترسی پیدا کند.

او می‌گوید: «این در مورد حذف مفهوم استفاده از الکل به‌عنوان عصا شخصیتی و یادگیری این است که چگونه بهترین نسخه از خودمان باشیم و الکل نداشته باشیم، آخر هفته ما را تعیین می‌کند.

به طور مشابه، تجربه مرطوب ژانویه کینسلا الهام گرفته شد زیرا متوجه شد که اغلب هنگام استرس یا برای کاهش تنش در موقعیت های اجتماعی به الکل روی می آورد. این آگاهی با گذراندن او از ژانویه مرطوب افزایش یافت. با نگاهی به گذشته، کینزلا می گوید که به هدف خود در مصرف آگاهانه دست یافته است. او از میزان نوشیدنی‌اش در طول هفته بسیار بیشتر آگاه است.

او می‌گوید: «اگر بدانم یک شام کاری یا یک ساعت شبکه‌ای دارم، به جای خوردن یک لیوان شراب در خانه، برنامه‌ریزی می‌کنم که در آنجا یک نوشیدنی بنوشم. ساخت ماکت های خلاقانه در خانه نیز به یک سرگرمی سرگرم کننده با شریک زندگی او تبدیل شده است.

و برای السون، اثرات درازمدت نوشیدن متوسط ​​و عمدی الکل زندگی را تغییر داد.

 او توضیح می‌دهد: «بسیاری از شیوه‌های زندگی مرطوب، رابطه شما با الکل را از طریق اعتدال بهبود می‌بخشد. “و با هر سفر درمانی، فقط به یاد داشته باشید که مسیر خطی نیست.”

او بیش از یک سال است که با “سبک زندگی مرطوب” زندگی می کند و دیگران را تشویق می کند که تجربه خود را گسترش دهند. البته ممکن است هر چند وقت یکبار لغزیدن به سمت بالا اجتناب ناپذیر باشد. اما فضایی بدون قضاوت برای بازگرداندن چیزها در سبک زندگی «نم» وجود دارد.

عکس توسط Dean Drobot/Shutterstock

Iona Headshot 100x100 - آیا ژانویه مرطوب جایگزین پایدارتری برای خشکی است؟
ژانویه؟

ایونا برانون یک روزنامه‌نگار آزاد مستقر در ایالات متحده است. می‌توانید کارهای بیشتری از او را در ionabrannon بخوانید. com.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی