عمومی

چگونه یک بحران سلامت خانواده این مادر را برای شروع تجارت ادویه آیورودا

چگونه یک بحران سلامت خانواده این مادر را برای شروع
تجارت ادویه آیورودا

در خانواده‌ای هندی-مالاوی در سیلیکون ولی، راینا کومرا هر زمان که در کودکی احساس بیماری می کرد توسط مادربزرگش با گیاهان تغذیه می شد. کومرا به یاد می‌آورد که وقتی دندان درد می‌کرد، میخک می‌جوید و وقتی معده‌اش ناراحت بود، چای نعناع می‌نوشید. بنابراین در مارس ۲۰۲۰ وقتیدخترش در یک تصادف با دوچرخه استخوان ترقوه‌اش را شکست و شوهرش جراحی تعویض زانو انجام داد، کومرا به آموزه‌های مادربزرگش در آیورودا روی آورد، یک عمل پزشکی از هند با تاکید بر رژیم غذایی و داروهای گیاهی، برای شفای آنها.

مجهز به تجربه گسترده در بازاریابی دیجیتال و مجاطع سرمایه، و همچنین از سال‌ها قبل از تأسیس یک استارت‌آپ، این مرد ۴۵ ساله اکنون به ساختن چیزی جدید علاقه داشت. پس از انجام تحقیقات گسترده در بازار برای تعیین اینکه فرصت تجاری مناسبی در پزشکی غذایی وجود دارد، او Spicewell را تأسیس کرد.، یک شرکت مستقر در سانتا باربارا، کالیفرنیا که ادویه‌ای کاربردی تولید می‌کند، یا ادویه‌ای که قصد دارد تأثیر مثبتی بر سلامتی فراتر از تغذیه اولیه داشته باشد. این شرکت سه نفره، که کومرا در حال راه‌اندازی آن است، در مارس ۲۰۲۱ و در نوامبر همان سال شروع به کار کرد. اسپای‌ول در اولین ماه فروش محصولات خود، بیش از ۱۰۰۰۰ دلار درآمد داشت و پیش‌بینی می‌کند تا ژانویه ۲۰۲۳ فروش ۲۵۰ هزار دلاری داشته باشد. 

لحظه ظهور

کومرا در کودکی با تماشای مادربزرگش در حال مخلوط کردن ادویه ها آیورودا را یاد گرفت. برای مثال، او می‌گوید، زردچوبه و فلفل سیاه دارای اثرات ضد باکتریایی هستند و از سیستم ایمنی حمایت می‌کنند، در حالی که گیاهی به نام آشواگاندا به تعادل کورتیزول و کاهش فشار خون کمک می‌کند. او اکنون با تکمیل دانش اولیه ای که با گذراندن دوره پزشکی گیاهی در دانشگاه کرنل به دست آورده است، می گوید که مردم تمایل دارند قدرت گیاهان را نادیده بگیرند: «برای من بسیار شگفت انگیز بود که به عنوان یک فرهنگ، در آمریکا، ما فراموش کرده ایم کجا کجاست. دارو واقعاً از آنجا ناشی می شود. دلیلی وجود دارد که همه این گیاهان وجود دارند.”

ایده تبدیل تمرین آیورودا به تجارت در دوران بهبودی دخترش به ذهن کومرا آمد. او مجبور شد سبزیجات را با کم آبی و پودر کردن آنها در غذای کودک ۵ ساله پنهان کند تا با اسموتی او ترکیب شود. دخترش فقط ۱۰ روز طول کشید تا دوباره روی پاهای خود بازگردد، در حالی که بیشتر افرادی که استخوان های ترقوه شکسته دارند هفته ها طول می کشد. پس از آن تجربه، کومرا به این نتیجه رسید که می‌تواند برای هر وعده‌ی غذایی، مواد مفید و کاربردی را در نمک و فلفل قرار دهد تا ویتامین‌ها را برای هر وعده غذایی ارائه کند. “آمریکایی‌ها با کمبود مواد مغذی، بنابراین ایده من یک مرحله ساده برای کمک به افراد بود که مواد مغذی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.” “این نیاز به تغییر عادت قابل توجهی ندارد.”

- چگونه یک بحران سلامت خانواده این مادر را برای شروع
تجارت ادویه آیورودا

با این وجود، کومرا دریافت که تشخیص اینکه کدام سبزیجات می توانند وارد نمک شوند، آسان نیست. فلفلی که مردم نتوانند آن را بچشند. او شش ماه را صرف توسعه این ایده، مطالعه برندهای ادویه و آزمایش دستور پخت با همسایگان کرد. در نهایت، او ۱۰۰۰۰۰ دلار پس‌انداز خود را به تحقیق و توسعه اختصاص داد و با مشاوران پزشکی از جمله مارک هیمن، بنیان‌گذار Lenox، ارائه‌دهندهپزشکی عملکردی مستقر در ماساچوست، و آن ونمن، منشی سابق وزارت کشاورزی ایالات متحده پس از آزمایش‌های بی‌شمار، تیم سرانجام روی کلم‌پیچ ارگانیک، اسفناج، قارچ و کلم بروکلی قرار گرفت. کومرا نمک صورتی هیمالیا را به عنوان پایه انتخاب کرد و محصولی ایجاد کرد که ۳۰ درصد سدیم کمتری نسبت به نمک معمولی غذا دارد.

Spicewell’s هایمن در خبرنامه خود در فوریه نوشت: نمک و فلفل آیورودا در مقایسه با سایر چاشنی ها بسیار منحصر به فرد است زیرا با مواد مغذی موجود در غذاهای فوق العاده ارگانیک تقویت شده است. “نمک جدید آن با آشواگاندا، یک آداپتوژن که به بدن شما کمک می کند تا با استرس کنار بیاید، ترکیب شده است. فلفل جدید آن با زردچوبه ترکیب می شود تا یک ترکیب سنتی آیورودا که برای مبارزه با التهاب و حمایت از گردش خون شناخته شده است.” (Hyman به‌عنوان مشاور Spicewell عمل می‌کند، اما سهام مالی در شرکت ندارد. بحث‌های قابل‌توجهی در جامعه پزشکی درباره اثربخشی بسیاری از مکمل‌های غذایی وجود دارد، و محصولات Spicewell مشمول تأیید FDA نیستند.) 

در طول همه‌گیری به سختی می‌توان برخی از اجزای کلیدی را یافت. Spicewell گیاهان آیورودا مانند آشواگاندا را از هند تامین می‌کند، بنابراین کومرا مجبور شد برای جلوگیری از کمبود عرضه، آنها را از چند ماه قبل سفارش دهد. همچنین سال گذشته اعتصاباتی در بنادر پاکستان صورت گرفت، جایی که این شرکت نمک هیمالیا خود را دریافت می‌کند.

Spicewell در تلاش برای یافتن بسته‌بندی پایدار بود. خوب. کومرا می‌گوید: «من واقعاً نمی‌خواستم از پلاستیک استفاده کنم، اما کل صنعت بسته‌بندی شما را به سمت آن سوق می‌دهد. “همه ارزان ترین چیزها برای سیاره بدترین هستند.” سرانجام او یک محصول پلاستیکی بازیافتی پس از مصرف را پیدا کرد که در کالیفرنیا تولید شد تا از آن برای کیسه‌های نمک و فلفل پنج اونس اسپای‌ول استفاده کند، که در وب‌سایت خود به قیمت ۱۵ دلار به فروش می‌رسد. او از لوله‌های مقوایی با کف‌های آلومینیومی قابل بازیافت برای بسته‌بندی محصولات دیگر استفاده کرد. اما کمبود کاغذ و هزینه های بالای حمل و نقل در خارج از ایالات متحده همچنان یک مشکل برای این شرکت است. کومرا می‌گوید: «همه‌گیری به من آموخت که همیشه تأمین‌کنندگان پشتیبان خود را داشته باشم، آزمایش کیفیت را زودتر از موعد انجام دهم و فقط برای هر چیزی آماده باشم.

او اضافه می‌کند که هنوز رقبای زیادی را در بخش ادویه‌های کاربردی ندیده است. اما مارک‌های دیگری با محصولات مشابه وجود دارد، مانند Artisan Salt Company مستقر در واشنگتن، که نمک سالم را با طعم‌هایی مانند ترافل و لیمو می‌فروشد. در حال حاضر، Spicewell بر روی رشد تجارت مستقیم به مصرف کننده خود و گسترش پلتفرم های خرده فروشی مانند آمازون تمرکز دارد. Spicewell همچنین در فروشگاه‌های محلی از جمله Farmshop در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، و Goods Mart در شهر نیویورک به فروش می‌رساند، و به دنبال مشتریان عمده‌فروشی بیشتری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها است که ممکن است مفهوم داروی غذایی را به مخاطبان گسترده‌تری گسترش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی