خبر

آخرین وضعیت بازار ارز/ معاملات دلار سمت صرافی‌های رسمی رفت

آخرین وضعیت بازار ارز/ معاملات دلار سمت صرافی‌های رسمی
رفت

375335 121 - آخرین وضعیت بازار ارز/ معاملات دلار سمت صرافی‌های رسمی
رفت

اقتصاد۲۴– ساماندهی بازار ارز همواره دغدغه بانک مرکزی بوده است و برای نیل به این هدف نیز اقداماتی در ادوار مختلف انجام شده است. البته نتایج اقدامات همیشه قابل قبول نبوده و در موارد بسیاری نه‌تنها آرامش بر بازار حاکم نشده بلکه نرخ ارز به‌خصوص دلار در سال‌های گذشته با افت‌وخیز بالایی همراه بوده است.

بانک مرکزی اوایل تیرماه در تعامل با کانون صرافی‌ها و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا را راه‌اندازی کرد و نتیجه آن کاهش تلاطم بازار ارز و هدایت تقاضا از بازارهای غیررسمی به رسمی بود.

حال که ۴۵ روز از ایجاد بازار توافقی عرضه و تقاضا ارز می‌گذرد بررسی‌ها نشان می‌دهد که آرامش بر این بازار حاکم شده و دیگر شاهد افت‌وخیزهای شدید نرخ ارز نیستیم.

در معاملات توافقی ارز صادرکنندگان ارزهای خود را با قیمت توافقی به متقاضیان عرضه می‌کنند و حجم بسیاری از تقاضا از بازارهای غیررسمی به سمت صرافی‌های رسمی سوق پیدا کرده است.

«کامران سلطانی زاده» عضو شورای‌عالی کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص وضعیت بازار ارز پس از راه‌های معاملات توافقی اظهار داشت: اقدامات بانک مرکزی در دو ماه گذشته با راه‌اندازی معاملات توافقی و نزدیک شدن نرخ موردنظر صادرکنندگان درفروش ارز موجب کاهش تلاطم در بازار شد.


بیشتر بخوانید: سیگنال وین به بازار ارز/ بازار ارز به سقوط قیمت دلار خوش‌بین شد؟


وی افزود: با راه‌اندازی معاملات توافقی عرضه ارز در صرافی‌ها افزایش یافت و درنتیجه نیاز ارزی هموطنان در صرافی‌ها پاسخ داده می‌شود.

عضو شورای عالی کانون صرافان گفت: با افزایش عرضه ارز در صرافی‌ها حجم عظیمی از تقاضا از بازارهای غیررسمی به سمت صرافی‌های رسمی سوق پیدا کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با افزایش تعداد ارزهای ارائه‌شده در این بازار و تنوع آنها شاهد اتفاقات خوبی در بازار باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی