عمومی

SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند یکی

SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی

خرده‌فروشان می‌توانند اهداف زیادی تعیین کنند، اما همیشه راه‌های عملی برای دستیابی به آنها وجود ندارد. برای مثال، آنها ممکن است به دنبال راه بهتری برای ردیابی سهام خود، اندازه گیری فروش، بهبود چیدمان فروشگاه خود و بهبود تجربه خرید مشتریان باشند. خبر خوب این است که همه این اهداف خرده فروشی را می توان با پیاده سازی یک سیستم SKU انجام داد.



SKU چیست؟

SKU مخفف واحد نگهداری سهام است و یک کد الفبایی است که برای جمع آوری داده ها و ردیابی موجودی استفاده می شود. یک کد SKU به هر محصول برای فروش در یک فروشگاه خرده فروشی اختصاص داده می شود. داده های محصول تولید شده توسط SKUS به مدیریت موجودی کمک می کند و سپس توسط سیستم های نقطه فروش و حسابداری ابری برای ارائه بینش ها و استراتژی های مفید برای بهبود.

چرا SKU ها مهم هستند؟

چرا واحدهای نگهداری سهام مهم هستند؟ آنها نه تنها به خرده فروشان کمک می کنند تا محصولات را ردیابی کنند و قابلیت های حسابداری نرم افزار را افزایش دهند، بلکه همچنین چندین مزیت مفید دیگر را ارائه می‌کند که در نهایت به صاحبان فروشگاه‌های خرده‌فروشی کمک می‌کند تا فروش و درآمد را افزایش دهند.

چرا افزودن SKU به مدیریت خرده‌فروشی مهم است؟ کد واحد نگهداری سهام منحصر به فرد که به هر محصول اختصاص داده شده است مزایای زیر را ارائه می دهد:

svg%3E - SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی

مدیریت بهتر موجودی

مدیریت SKU برابر است با بهبود مدیریت موجودی. هنگامی که آنها محصولات را از یکدیگر متمایز می کنند، مدیران در کسب و کار خرده فروشی بهتر می توانند برای جستجو و مکان یابی محصولات، که باعث افزایش رضایت مشتری و کاهش خطا می شود. به علاوه، آنها روند ردیابی موجودی و بهینه سازی کاتالوگ خود را بهبود می بخشند و در عین حال از مشکلات مربوط به سطوح موجودی جلوگیری می کنند. SKUها حتی به مدیران خرده‌فروشی اجازه می‌دهند از برنامه‌های مدیریت موجودی استفاده کنند تا همه چیز را از راه دور پیگیری کنند.< /p>

تجارب مشتری پیشرفته

چگونه یک سیستم SKU می تواند وفاداری مشتریان خرده فروشی را بهبود بخشد؟ داده های تولید شده هنگام پیگیری سطح موجودی توسط خرده فروشان می تواند برای درک بهتر رفتار مشتری تجزیه و تحلیل شود. به این ترتیب عناصر خرده فروشی مانند چیدمان فروشگاه و محل قرارگیری محصول را می توان تغییر داد تا خریداران بیشتری را جذب کند. البته، بهبود مدیریت سهام و ارائه مکان های بهتر محصول تنها رضایت مشتری را بیشتر می کند. به همین ترتیب، شماره‌های SKU برای خرده‌فروشان آنلاین عالی هستند، زیرا به خریداران آنلاین اجازه می‌دهند تا محصولات را پیدا کنند و به راحتی خریدهای تکراری را انجام دهند.

کاهش یافته است. هزینه‌ها

پیاده‌سازی سیستم SKU می‌تواند به یک کسب‌وکار خرده‌فروشی در صرفه‌جویی در هزینه کمک کند. با استفاده از اعداد SKU برای بهبود مدیریت موجودی، یک مدیر خرده‌فروشی می‌تواند استفاده فروشگاه از لوازمی مانند مواد اولیه یا بسته‌بندی محصولات را بهینه کند و هزینه‌های کلی فروشگاه را کاهش دهد. بعلاوه، با تجزیه و تحلیل داده‌های فروش و سطح موجودی، آنها می‌توانند بهتر برای سفارش‌ها یا تولیدات آتی آماده شوند، نقاط سفارش مجدد را تعیین کنند و پایین‌ترین فروشندگان را شناسایی کنند، در نتیجه تصمیمات هوشمندانه‌تری برای خرید موجودی گرفته و محصولات هدر رفته را کاهش دهند.

افزایش فروش

هدف نهایی اکثر خرده فروشان افزایش فروش در آینده و افزایش درآمد است. خوشبختانه، اختصاص یک کد SKU منحصر به فرد به هر محصول در موجودی فروشگاه، یک مسیر ثابت شده برای رشد است. تقویت سیستم فروش یک کسب و کار با بهبود مدیریت موجودی و رضایت مشتری دستور العمل عالی برای افزایش درآمد فروش است. به هر حال، ضایعات کمتر و مشتریان خوشحال فقط می توانند با هم ترکیب شوند تا محصولات جابجا شده بیشتری را به همراه داشته باشند.

svg%3E - SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی

واحد انبارداری در مقابل کد محصول جهانی

اکنون که اهمیت SK را درک کردید شماره U، ممکن است تعجب کنید که چگونه با UPC ها یا کدهای محصول جهانی تفاوت دارند. در حالی که هر دو کد SKU و UPC برای شناسایی محصولات استفاده می‌شوند، این دو نوع دنباله به روش‌های زیر متفاوت هستند:

  • کدهای SKU به صورت داخلی توسط یک کسب و کار استفاده می شوند، در حالی که شماره های UPC، همانطور که از نامشان پیداست، به طور جهانی به یک محصول برای شناسایی خارجی اختصاص داده می شوند.
  • کدهای UPC همیشه ۱۲ رقمی هستند، در حالی که طول اعداد SKU می تواند متغیر باشد. از ۸ تا ۱۲ کاراکتر.
  • کدهای SKU حروف عددی هستند، در حالی که کدهای UPC فقط شامل اعداد هستند.
  • یک UPC نام و سازنده محصول را مشخص می کند، اما شماره SKU ویژگی های مهم محصول را ارائه می دهد. .
  • تجار منفرد شماره SKU را به محصولات خود اختصاص می دهند، در حالی که کدهای UPC توسط سازمان استاندارد جهانی صادر می شود و برای همه اقلام یک محصول در سراسر جهان اعمال می شود.

<شماره SKU در مقابل شماره سریال

اگر SKU اعداد d هستند متفاوت از کدهای UPC، پس شماره سریال چطور؟ در حالی که هر دو کد SKU و UPC انواع محصولات را شناسایی می کنند، شماره سریال شناسه های منحصر به فرد برای موارد جداگانه هستند. به عنوان مثال، اگر فروشگاهی ۲۰ لپ تاپ با شماره مدل یکسان بفروشد، هر کدام یک شماره SKU و یک کد UPC به اشتراک می گذارند، اما به هر کالا یک شماره سریال منحصر به فرد اختصاص می یابد. آنها معمولاً برای ردیابی یک واحد خاص از طریق موجودی و مستندسازی اطلاعات ضمانت استفاده می‌شوند.

svg%3E - SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی

نحوه ایجاد شماره های SKU

آیا ایجاد شماره های SKU دشوار است؟ ایجاد SKU با دنبال کردن چند مرحله ساده بسیار ساده است.

مرحله ۱: یک فرمت ایجاد کنید

هیچ محدودیت اساسی در مورد قالب بندی که در معماری SKU خود استفاده می کنید یا تعداد کاراکترها وجود ندارد. در کدهای SKU شما گنجانده شده است. هنگام تصمیم گیری در مورد یک قالب، مطمئن شوید که نحوه استفاده از اعداد SKU را در نظر گرفته اید. به عنوان مثال، اگر صندوقداران شما نیاز دارند SKU ها را حفظ کنند، ایده خوبی است که آنها را کوتاه و خوانا نگه دارید. با این حال، اگر در انبارهایی با محصولات مختلف کار می‌کنید، شماره‌های SKU طولانی‌تر ممکن است انتخاب بهتری باشد.

پس از تصمیم‌گیری در مورد طول، قالبی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد سطحی از معنا را در آن جاسازی کنید. هر بخش از کد SKU شما می توانید کد خود را به سه بخش – آغاز، وسط و پایان – تقسیم کنید و به هر بخش معنای متفاوتی بدهید.

مرحله ۲: یک سیستم کدنویسی ایجاد کنید

بعد از اینکه فرمت SKU خود را تعیین کردید، زمان ایجاد یک سیستم کدگذاری شامل لیستی از کدها فرا رسیده است. برای ویژگی های محصول مانند تولید کنندگان، مارک ها، رنگ ها و اندازه ها. نرم افزار نقطه فروش شما ممکن است عملکردی را برای این مرحله ارائه دهد، اما یک مدیر همچنین می تواند با استفاده از یک محصول نرم افزار صفحه گسترده مانند Microsoft Excel یا Google Sheets، یک سیستم کدگذاری طراحی کند.

برای مثال، فقط فهرستی از تولیدکنندگان و برندها را در یک ستون از صفحه گسترده خود تهیه کنید و به هر کدام یک کد در ستون دیگری اختصاص دهید. وقتی بخش‌های مختلف کد را کنار هم قرار می‌دهید، می‌توانید هر محصول جداگانه برای فروش را شناسایی کنید. با توسعه سیستم خود، کارمندان در نهایت قادر خواهند بود هر محصول فروخته شده را با SKU منحصر به فرد خود شناسایی کنند.

مرحله ۳: ایجاد شماره های SKU

نگران نباشید اگر از این همه اعداد غرق شدید. لازم نیست SKU ها را به صورت دستی ایجاد کنید. درعوض، از یک مولد SKU استفاده کنید تا دنباله‌ها را به شما اختصاص دهد.

بسیاری از پلت‌فرم‌های برتر تجارت الکترونیک و نرم افزار سیستم های نقطه فروش ژنراتورهای SKU را ارائه می دهد. صاحبان مشاغل همچنین می‌توانند از میان انواع برنامه‌های تولیدکننده SKU که دانلود و استفاده فوری آن‌ها ساده است، انتخاب کنند. تعدادی از محبوب ترین ژنراتورهای SKU عبارتند از Zoho، < a href="https://www.magecloud.net/marketplace/extension/sku-auto-generator/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">MageCloud و Primaseller.

svg%3E - SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی

مثال SKU

چگونه می توانید شماره SKU را تشخیص دهید؟ چه شکلی است؟ اکثر SKU ها حدود ۸ کاراکتر طول دارند و از حروف و اعداد تشکیل شده اند. با این حال، از آنجا که هر کسب و کاری می تواند قالب SKU خود را توسعه دهد، طول دقیق و ترکیب دنباله ها می تواند متفاوت باشد.

هنوز نمی توانم شماره SKU؟ شاید نمونه های شماره SKU زیر بتواند کمک کند:

  • TSH-000-S – این شماره SKU به یک تی شرت کوچک مشکی اختصاص داده شده است. در کد TSH مخفف نوع محصول، تی شرت است. ۰۰۰ کدی است که به رنگ سیاه اختصاص داده شده است و S به این معنی است که اندازه مورد کوچک است.
  • DR-211-FL-12 – این شماره SKU فرضی ایجاد شده است. برای یک لباس زرد و گلدار، سایز ۱۲٫ برای شروع دنباله، کد DR به این معنی است که محصول یک لباس است. سپس، ۲۱۱ به این معنی است که رنگ آن زرد است، FL به این معنی است که الگوی طرح گل است، و در نهایت، ۱۲، البته، اندازه مورد است.
  • TV-RCA-52-SM1
  • TV-RCA-52-SM1
  • قوی> – در یک توالی SKU تصویری دیگر، شماره به تلویزیون خاصی اختصاص داده می شود. SKU با توضیحات مورد و توضیح واضح تلویزیون شروع می شود. کد بعدی، RCA، سازنده را مشخص می کند، سپس یک کد برای اندازه صفحه نمایش – ۵۲ اینچ – و کد دیگری، SM1، که یک ویژگی تلویزیون هوشمند را مشخص می کند.

نکات SKU

در حالی که به راحتی می توانید با دنبال کردن موارد بالا یک شماره SKU ایجاد کنید مراحل، می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی، فرآیند را بهبود ببخشید:

  • استفاده مجدد از SKUها – حتی اگر SKUهای مختلف به عنوان شناسه‌های منحصر به فرد باشند. می‌توانید از شماره‌های SKU قدیمی برای محصولات جدید استفاده کنید، به شرطی که چند سال صبر کنید تا دوباره آنها را تخصیص دهید.
  • SKU را با حروف شروع کنید – هنگام اختصاص دادن شماره‌های SKU، ایده خوبی است که شروع کنید. آنها را با حروف این به تیم حسابداری شما کمک می کند تا آنها را در یک صفحه گسترده پر از اعداد شناسایی کنند. به همین ترتیب، اعداد SKU را با صفر ایجاد نکنید زیرا برخی از برنامه‌ها و نرم‌افزارها صفر را به اشتباه به‌عنوان «هیچ» تعبیر می‌کنند و منجر به خطا می‌شود.
  • سفارش گسترده به خاص – ابتدای شماره SKU شما باید گسترده ترین و بالاترین سطح باشد. بخش‌های بعدی اعداد باید به‌تدریج برای مشخص‌تر شدن کار کنند و به باریک‌ترین دسته‌ای که می‌توانید واجد شرایط باشید ختم شود.
  • از حروفی که شبیه اعداد هستند پرهیز کنید – از آنجایی که به‌طور خودکار می‌توانید برخی SKUها را اسکن کنید، و حسابداران به صورت دستی دیگران را وارد می کنند، می توانید با اجتناب از حروفی که شبیه اعداد هستند، خطاها را کاهش دهید. برای مثال، حرف “I” شبیه عدد “۱” و حرف “O” شبیه عدد “۰” است.
  • SKU ها را کوتاه و ساده نگه دارید – اگر می خواهید SKU های خود را به صورت دستی وارد کنید، سعی کنید تعداد کاراکترها را به حداقل برسانید. هرچه رشته کاراکترها در یک SKU کوتاهتر باشد، به خاطر سپردن آن برای افراد آسان تر خواهد بود و زمان کمتری برای وارد کردن آن طول خواهد کشید. به یاد داشته باشید، حتی اگر می‌خواهید اعداد SKU خود را با معنی القا کنید، بارگذاری بیش از حد آنها می‌تواند منجر به SKUهایی شود که دارای ارقام بسیار زیادی هستند

svg%3E - SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی> /p>

کلمات پایانی

استفاده از SKU مدیریت کنترل امور مالی کسب‌وکارتان یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که می‌توانید برای برندتان بگیرید، به‌خصوص اگر محصولات متنوعی برای ردیابی در مکان‌ها دارید. راه اندازی سیستمی که قادر به اسکن، ردیابی و تجزیه و تحلیل آنها باشد زمان می برد. با این حال، ارزش تلاش را دارد.

SKU مخفف چیست؟

اصطلاح SKU مخفف “واحد نگهداری سهام” است. این یک شناسه منحصر به فرد است که هر محصول را در سطح موجودی تعریف می کند. به عنوان مثال، در یک فروشگاه خرده فروشی، یک شماره SKU ممکن است نوع کالا، سبک، اندازه و رنگ آن را مشخص کند.

چگونه شماره SKU خود را پیدا کنم؟

شماره SKU یک محصول را معمولاً می توان روی برچسب قیمت یا بسته بندی آن پیدا کرد، اغلب بالای UPC آن کالا بارکد. در حالی که کد جهانی محصول ۱۲ رقمی خواهد بود و فقط شامل اعداد است، SKU با طول متفاوت و گنجاندن کاراکترهای الفبایی همراه با اعداد متمایز می شود. یک SKU همچنین ممکن است در سفارشات خرید یا برچسب های چاپی یا حمل و نقل فهرست شود.

آیا SKU یک شماره سریال است؟

اگرچه ممکن است شبیه یکدیگر باشند، SKUها با شماره سریال یکسان نیستند. شماره سریال یک کد منحصر به فرد است که برای ردیابی اطلاعات مالکیت و گارانتی یک کالای خاص استفاده می‌شود، در حالی که از شماره SKU برای ردیابی یک محصول در موجودی استفاده می‌شود.

svg%3E - SKU چیست و کسب و کار کوچک شما چگونه می تواند استفاده کند
یکی

یک بارکد است SKU؟

یک بارکد UPC با شماره SKU در حال استفاده یا قالب یکسان نیست. بارکدها همیشه ۱۲ رقمی هستند و فقط شامل اعداد هستند. آنها برای شناسایی یک محصول و سازنده آن استفاده می شوند. از طرف دیگر اعداد SKU معمولاً کدهای الفبایی هستند و می توانند از نظر طول متفاوت باشند. آن‌ها اقلام موجودی فروشگاه را با ویژگی‌های خاص محصول آن، مانند رنگ، اندازه یا سبک شناسایی می‌کنند.

چگونه می‌توانم دریافت کنم. یک SKU برای محصول من؟

می خواهید یک سیستم SKU ایجاد کنید و موجودی خود را سازماندهی کنید؟ شما می توانید با تعیین فرمت SKU و توسعه یک سیستم کدگذاری در صفحه گسترده، سیستم خود را به صورت دستی ایجاد کنید. با این حال، همچنین می‌توانید از روش ساده‌تر استفاده کنید و از هر سیستم POS یا برنامه‌های تولیدکننده SKU برای تولید SKUهای خود استفاده کنید.

تصویر: Envato Elements


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی