عمومی

تاریخچه کامل رسانه های اجتماعی: آن زمان و اکنون

تاریخچه کامل رسانه های اجتماعی: آن زمان و اکنون

تاریخ رسانه های اجتماعی دوره ای بسیار بیشتر از آنچه که بسیاری انتظار دارند را در بر می گیرد. در حالی که رسانه‌های اجتماعی، همانطور که ما اکنون آن را می‌شناسیم، ممکن است بیشتر با مواردی مانند مای‌اسپیس، فیس‌بوک و توییتر مرتبط باشند، مردم در رسانه های اجتماعی برای صدها سال فعالیت داشته است. با این حال، آن اشکال قبلی رسانه‌های اجتماعی بسیار کمتر از کانال‌های مدرن کارآمد یا مؤثر بودند.



چه زمانی رسانه های اجتماعی اختراع شد؟

چه زمانی رسانه های اجتماعی شروع به کار کردند؟ آیا اختراع شده است یا این فناوری در طول زمان تکامل یافته است؟ هیچ پاسخ ساده ای برای هیچ یک از این سؤالات وجود ندارد زیرا منشأ رسانه های اجتماعی همچنان مورد بحث است.

آیا با تولد تلگراف در سال ۱۸۴۴ شروع شد یا با آنچه در نهایت در سال ۱۹۶۹ به اینترنت تبدیل شد؟ یا آیا رسانه های اجتماعی با معرفی اولین تابلوهای اعلانات دیجیتال در سال ۱۹۷۸ اختراع شدند؟ با این حال، بسیاری استدلال می کنند که رسانه های اجتماعی زمانی اختراع شدند که اولین وب سایت های شبکه اجتماعی در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شدند. در نهایت، اعتبار رسانه های اجتماعی متعلق به بسیاری از متفکران مبتکر است که ایده های خود را در طول دهه ها ارائه کردند.

رسانه های اجتماعی قبل از سال ۱۹۰۰

منشاء رسانه های اجتماعی در سنتی بود اشکال ارتباط نوشتاری اولین روش های برقراری ارتباط در فواصل دور بر مکاتبات دستی مانند نامه ها متکی بود. اولین خدمات پستی در اوایل سال ۵۵۰ قبل از میلاد آغاز شد و سیستم تحویل اولیه در نهایت در قرن‌های بعد رشد، گسترش یافت و کارآمد شد.

تلگراف در سال ۱۷۹۲ اختراع شد و امکان ارسال پیام‌های شخصی را فراهم کرد. در مسافت های طولانی بسیار سریعتر از آن چیزی که یک اسب و سوارکار می توانستند آنها را حمل کنند. پیام های تلگراف اگرچه کوتاه بودند، اما راهی انقلابی برای انتقال اخبار و اطلاعات بودند. در واقع، بسیاری ادعا می کنند که تولد رسانه های اجتماعی با توسعه تلگراف مطابقت دارد.

< /span>

پست پنوماتیک که در سال ۱۸۶۵ توسعه یافت، راه دیگری را برای ارسال سریع نامه ها بین گیرندگان ایجاد کرد. اگر چه این پست پنوماتیکی دیگر در خارج از بانکداری درایو-از طرفی محبوب نیست، اما از لوله های هوای تحت فشار زیرزمینی برای حمل کپسول ها از یک منطقه به منطقه دیگر استفاده می کند.

دو کشف مهم در دهه پایانی دهه ۱۸۰۰ رخ داد: تلفن در ۱۸۹۰ و رادیو در ۱۸۹۱٫ خطوط تلفن و سیگنال های رادیویی مردم را قادر می ساختند تا فوراً در فواصل دور ارتباط برقرار کنند، چیزی که بشر قبلاً هرگز تجربه نکرده بود. هر دو فناوری امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه نسخه های مدرن بسیار پیچیده تر از نسخه های قبلی خود هستند.

svg%3E - تاریخچه کامل رسانه های اجتماعی: آن زمان و اکنون

رسانه های اجتماعی در قرن بیستم

تکنولوژی به سرعت در قرن بیستم شروع به تغییر کرد و تکامل رسانه های اجتماعی نیز به همین ترتیب بود. پس از ایجاد اولین ابررایانه‌ها در دهه ۱۹۴۰، دانشمندان و مهندسان شروع به توسعه شبکه‌هایی بین این رایانه‌ها کردند که بعداً منجر به تولد اینترنت و شبکه جهانی وب شد.

اولین اشکال اینترنت، مانند CompuServe، در دهه ۱۹۶۰ توسعه یافتند. اشکال ابتدایی ارتباطات الکترونیکی نیز در این زمان توسعه یافت. در دهه ۷۰، فناوری شبکه بهبود یافته بود و در سال ۱۹۷۹ یوزنت به کاربران اجازه داد تا از طریق یک خبرنامه مجازی و سیستم‌های تابلوی اعلانات دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

در دهه ۱۹۸۰، رایانه‌های شخصی رایج‌تر شدند و رسانه‌های اجتماعی در حال رشد بودند. پیچیده تر. چت های رله اینترنتی یا IRC ها برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ مورد استفاده قرار گرفتند و تا دهه ۱۹۹۰ همچنان محبوب بودند.

قبل از پایان قرن، رسانه های اجتماعی همانطور که اکنون می شناسیم شروع به شکل گیری کردند. اولین سایت رسانه اجتماعی قابل تشخیص، Six Degrees، در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد. این سایت به کاربران امکان می داد پروفایلی را آپلود کنند و با سایر کاربران دوست شوند. در سال ۱۹۹۹، اولین سایت های وبلاگ نویسی برای محتوای تولید شده توسط کاربر محبوب شدند، و باعث ایجاد حسی در رسانه های اجتماعی شد که هنوز هم محبوب است. ارائه دهندگانی مانند America Online نیز در پایان هزاره گذشته برنامه های پیام رسانی فوری بسیار محبوبی را معرفی کردند.

اولین پلت فرم رسانه های اجتماعی.

اولین پلتفرم واقعی رسانه اجتماعی در سال ۱۹۹۷ پس از آن که اندرو واینریش، بنیانگذار Six Degrees، معروف به پدر شبکه های اجتماعی، برای اولین بار درخواست داد، راه اندازی شد. شبکه اجتماعی پتنت. او در آنجا توضیح داد: “یک پایگاه داده شبکه ای حاوی تعداد زیادی رکورد برای افراد مختلف که در آن افراد با روابط تعریف شده به یکدیگر در پایگاه داده متصل می شوند.” تئوری شش درجه جدایی» که پیشنهاد می‌کند همه افراد در جهان بیش از شش درجه جدایی به دیگران متصل نیستند. Six Degrees ممکن است به اندازه سایت شبکه اجتماعی خود که در سال ۲۰۰۱ منقضی می شود دوام نیاورد، اما این ایده زمینه را برای تکامل سریع رسانه های اجتماعی در آینده فراهم کرد.

سایت های اولیه شبکه های اجتماعی

هنگامی که راه اندازی اولین سایت رسانه اجتماعی به کاربران اجازه داد تا انجمن های آنلاین ایجاد کنند و محتوا ارسال کنند، این مفهوم به سرعت محبوبیت پیدا کرد. پلتفرم‌های اولیه رسانه‌های اجتماعی مانند Friendster میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان جذب کردند و افراد را از طریق دوستان مشترک، اعضای خانواده و آشنایان به هم متصل کردند. البته، رسانه های اجتماعی حتی از همان ابتدا چیزی فراتر از دوست یابی بودند. به عنوان مثال، سایت‌های دیگری مانند Hot or Not از کاربران دعوت می‌کردند عکس‌ها را پست کنند و به یکدیگر در جذابیت فیزیکی امتیاز دهند.

LinkedIn در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شد، اما یک سال بعد رسانه‌های اجتماعی همانطور که اکنون می‌دانیم شروع به شکل‌گیری کردند. با معرفی Myspace. رقیب Friendster خیلی زود در بین جوانان محبوبیت پیدا کرد، اما برخلاف بسیاری از رقبای اولیه خود، Myspace به زودی جمعیت گسترده تری را به خود جذب کرد. Myspace نمایه های شخصی قابل تنظیمی را ارائه می دهد که اغلب شامل عکس، فیلم و حتی موسیقی می شود. کدام کاربر اولیه رسانه اجتماعی هنوز برای خاطرات تام و لیست دوستان برترش دلتنگ نمی شود؟

در اوج خود، Myspace ۲۵ میلیون کاربر داشت و پربازدیدترین وب سایت در ایالات متحده بود. متأسفانه برای تام، Myspace در سال ۲۰۰۸ توسط فیس بوک تحت الشعاع قرار گرفت. از آن زمان، این شرکت تلاش کرد خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی متمرکز بر موسیقی تغییر نام دهد، اما عمدتاً به کتاب های تاریخ منتقل شده است.

البته، Myspace چنین نبود. تنها پلتفرم اولیه برای تسلط بر چشم انداز رسانه های اجتماعی. سایت‌هایی مانند Reddit، Tumblr و Flickr در اوایل دهه ۲۰۰۰ جایگاه‌های خاص خود را ایجاد کردند و امروزه همچنان به جذب مخاطبان ادامه می‌دهند.

سکوهای رسانه‌های اجتماعی. امروز

زمانی که موفقیت وحشیانه و در عین حال کوتاه مدت مای اسپیس، رسانه های اجتماعی را تقویت کرد محبوبیت، تعداد زیادی از رقبا، از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب، عجله کردند تا به مبارزه بپیوندند، که منجر به رشد سریع شد. این سایت ها هنوز هم یکی از محبوب ترین کانال های رسانه های اجتماعی هستند. پلتفرم‌های دیگری مانند Spotify، Foursquare و Pinterest نیز برای پر کردن جایگاه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شدند.

معرفی گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه برای ارتباطات دیجیتال به این معنی است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی در هر زمان و عملا در هر مکان در کف دست کاربران قرار دارند. امروزه، تنوع فوق العاده ای از سایت های شبکه های اجتماعی وجود دارد، و بسیاری از آنها را می توان پیوند داد تا امکان ارسال متقاطع را فراهم کند. این محیطی را ایجاد می‌کند که در آن کاربران می‌توانند به حداکثر تعداد افراد دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه صمیمیت ارتباط فرد به فرد را به خطر بیندازند.

اکنون که رسانه‌های اجتماعی در بین مردم تثبیت شده‌اند، داده‌های تولید شده توسط کاربران آن می‌تواند قابل دسترسی باشد. به اندازه تعامل بین آنها ارزشمند است. سازمان‌ها از این داده‌ها در تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند و متخصصان بازاریابی ایالات متحده ۴۰ میلیارد دلار هر سال برای تبلیغات. این تقاضا در دهه گذشته باعث ایجاد فرهنگ اینفلوئنسر شده است و کسانی که بیشترین فالوور را در TikTok، Instagram و سایر شبکه‌های اجتماعی محبوب دارند، می‌توانند با ایجاد شبکه‌هایی با جامعه آنلاین، برای تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود درآمد کسب کنند.

<تاریخچه مختصر سایت های رسانه های اجتماعی محبوب

چه آیا تاریخچه برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی مدرن است؟ بازیگران اصلی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام چگونه به چشم انداز رسانه های اجتماعی آنلاین امروزی کمک کردند؟ چه کسی پینترست را تأسیس کرد و یوتیوب چگونه ایجاد شد؟ برای پاسخ به این سؤالات سوزان به ادامه مطلب بروید و تاریخچه مختصری از سایت های رسانه های اجتماعی را بیاموزید.

Facebook

در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد، فیس بوک به عنوان یک سایت رسانه اجتماعی برای دانشجویان شروع به کار کرد. فیس بوک که توسط مارک زاکربرگ در دوران تحصیل در هاروارد ایجاد شد، به زودی محبوبیت خود را در سراسر جامعه دانشگاهی و فراتر از آن به دست آورد تا از دیگر شبکه های اجتماعی برتر پیشی بگیرد. تا پایان سال ۲۰۰۴، بیش از ۱ میلیون کاربر داشت.

امروز، بیشتر بیش از ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان از فیس بوک برای ایجاد ارتباطات تجاری و شخصی با افراد همفکر استفاده می کنند. با توجه به موفقیت گسترده این پلتفرم، شرکت مادر آن که اکنون متا نام دارد، خریدهای قابل توجهی انجام داده است و همچنان به عنوان نیرویی در حوزه ارتباطات، رسانه و فرهنگ پاپ باقی مانده است.

YouTube

YouTube که در سال ۲۰۰۵ به عنوان یک پلتفرم اشتراک ویدئو راه اندازی شد، به یک رسانه اجتماعی محبوب تبدیل شد. سایتی که در آن کاربران محتوایی از جمله ویدیوهای آموزشی، دستور العمل ها و نظرات طنز را به اشتراک می گذارند. YouTube توسط گروهی از کارمندان سابق PayPal پس از جستجوی بی‌ثمر برای یک وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیو ایجاد شد.

با آپلود اولین ویدیوی YouTube، “Me at the Zoo”، پدیده‌ای متولد شد. هنگامی که گوگل در سال ۲۰۰۶ یوتیوب را به مبلغ ۱٫۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد، شکی وجود نداشت که ویدیو محتوای آینده خواهد بود. کاربران در سراسر جهان هر یک ۱ میلیارد ساعت صرف می کنند. یک روز تماشای آنها، معادل حدود ۵ میلیارد بازدید ویدئو در روز.

توئیتر

که توسط جک دورسی، ایوان ویلیامز، بیز استون و نوآ گلس در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، توییتر چشم انداز رسانه های اجتماعی را به عنوان یک پلت فرم میکروبلاگینگ با حداکثر ۱۴۰ کاراکتر در هر پست تغییر داد. محبوبیت توییتر به عنوان یک سرویس میکروبلاگینگ در سال ۲۰۰۹ به شدت افزایش یافت و شاهد افزایش ۱۳۰۰ درصدی تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد آن بود.

تویتر با معرفی تبلیغات حمایت‌شده به موفقیت مالی دست یافت. محبوبیت آن در میان روزنامه نگاران و فعالان منجر به نقش توئیتر در هر دو جنبش و جنجال در طول سال ها شد. آینده دقیق آن از زمان خرید تا حدی آشفته توییتر توسط کارآفرین ایلان ماسک، زیر سوال است.

اینستاگرام

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط بنیانگذاران کوین سیستروم و مایک کریگر ایجاد شد و اینستاگرام به عنوان یک سرویس اشتراک گذاری عکس و ویدئو ایجاد شد. ، اگرچه سایت رسانه های اجتماعی نیز برای تبدیل شدن به یک پلت فرم جامعه سازی تکامل یافته است. محبوبیت اینستاگرام مانند سیم وحشی گسترش یافت و تنها در عرض ۲ ماه پس از شروع به ۱ میلیون کاربر ثبت نام کرد.

اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ توسط فیس بوک خریداری شد، لیست ویژگی های خود را گسترش داد تا شامل پخش زنده ویدیو و پست های قابل خرید شود. . امروزه اینستاگرام دارای بیش از ۱٫۲ میلیارد کاربر

TikTok

TikTok اولین بار زمانی که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، نشان خود را در تاریخ رسانه های اجتماعی گذاشت. TikTok در ابتدا فقط در بازار چین منتشر شد، در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت. سرویس میزبانی ویدیو کوتاه مدت در میان تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی که از این فرصت برای ایجاد آگاهی از برندهای خود در میان کاربران فعال TikTok استفاده کردند، بسیار محبوب شد. TikTok اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است و اکنون مقصد اصلی ویدیوهای کوتاه با بیش از ۱ میلیارد کاربر است.

Snapchat.

دانشجویان دانشگاه استنفورد، ایوان اشپیگل، رجی براون و بابی مورفی، اسنپ چت را در سال ۲۰۱۱ پس از طرح مفهومی اولیه در یک کلاس طراحی محصول معرفی کردند. ایده یک سایت رسانه اجتماعی اشتراک گذاری عکس بود که در آن پیام ها پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار حذف می شوند و دانش آموزان هم آن را وحشتناک خواندند.

خوشبختانه برای بنیانگذاران، همکلاسی های آنها در اشتباه بودند. تنها یک سال پس از راه اندازی اندروید، کاربران اسنپ چت روزانه ۲۰ میلیون اسنپ ارسال می کردند. فقط چند ماه بعد، این تعداد به ۵۰ میلیون رسید. امروزه، ۳۶۳ میلیوننفر، به‌ویژه جوانان، هر روز از Snapchat استفاده می‌کنند. .

Twitch

جامعه بازی‌ها پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود را در Twitch دارند، یک سرویس پخش زنده که در آن کاربران خود را هنگام بازی در مسابقات ورزشی الکترونیکی پخش می‌کنند. Twitch همچنین دارای پخش موسیقی، محتوای خلاقانه و سایر پخش‌های زنده است.

در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، Twitch به‌عنوان فرعی از پلتفرم پخش عمومی منحل شده Justin.tv شروع به کار کرد. تا سال ۲۰۱۴، توییچ خود را به عنوان چهارمین منبع بزرگ ترافیک اینترنتی در ایالات متحده معرفی کرد. اواخر همان سال، آمازون توییچ را به مبلغ ۹۷۰ میلیون دلار خریداری کرد. Twitch اکنون بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر منحصر به فرد ماهانه دارد.

Medium

یک سایت انتشارات اجتماعی که برای طیف گسترده ای از داستان ها، ایده ها و دیدگاه ها باز است، Medium در سال ۲۰۱۲ توسط ایو ویلیامز، که یکی از بنیانگذاران توییتر و بلاگر بود، ایجاد شد. ویلیامز Medium را برای انتشار محتوایی با بیش از ۱۴۰ کاراکتر به عنوان جایگزینی برای توییتر توسعه داد.

در حالی که نویسندگان آن ترکیبی از نویسندگان آماتور و روزنامه نگاران حرفه ای هستند، Medium تمرکز خود را بر ارسال های مستقل افزایش داده است. Medium اکنون بین ۸۵ و ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه.

Pinterest

Pinterest در سال ۲۰۱۰ توسط بن سیلبرمن، ایوان شارپ تأسیس شد. و Paul Sciarra به عنوان یک موتور کشف بصری که در آن کاربران تصاویر را نشانه گذاری می کنند و تابلوهای بینایی مجازی ایجاد می کنند. پینترست که در ابتدا فقط با دعوت نامه در دسترس بود، در سال ۲۰۱۲ برای عموم مردم راه اندازی شد. در همان سال گزارش شد که پینترست ۱۱٫۷ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در ایالات متحده به دست آورده است و آن را سریع ترین سایتی است که تاکنون از ۱۰ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد فراتر رفته است. تا سال ۲۰۲۲، Pinterest دارای ۴۳۱ میلیون کاربر فعال بود.

Reddit

هم اتاقی های دانشگاه ویرجینیا الکسیس اوهانیان و استیو هافمن Reddit را در سال ۲۰۰۵ پس از دریافت ۱۰۰۰۰۰ دلار از Y Combinator برای کار روی این پروژه تاسیس کردند. آنها مکانی را متصور شدند که کاربران بتوانند داستان های شخصی خود را به اشتراک بگذارند، در مورد موضوعات مورد علاقه بحث کنند و به محبوب ترین محتوا رای دهند.

این سایت به زودی در میان کاربران جوانی که از انجمن برای به اشتراک گذاشتن ایده ها استقبال می کردند، شروع به کار کرد. در سال ۲۰۰۶، کوند ناست، ردیت را با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار خریداری کرد. محبوبیت این سایت رسانه های اجتماعی همچنان در حال رشد بود و تا سال ۲۰۲۰ ۴۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه.

LinkedIn

یکی از پلتفرم های شبکه اجتماعی قبلی که اولین خود را آغاز کرد، لینکدین در سال ۲۰۰۳ به عنوان کانالی برای متخصصان کسب و کار برای ایجاد فرصت های شغلی پیشرفته راه اندازی شد. . کاربران نه تنها به لینکدین برای برقراری ارتباط با آشنایان تجاری، همکاران قبلی و همکلاسی های قدیمی خود متکی هستند، بلکه این پلتفرم اکنون به عنوان منبعی پیشرو برای جویندگان کار و استخدام کنندگان عمل می کند که با عضویت های ممتاز آن تقویت شده است. لینکدین که در دهه سوم فعالیت خود هیچ نشانه ای از کندی نشان نمی دهد، به ۸۷۵ میلیون اعضای بیشتر می بالد. بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان.

درک نحوه شروع رسانه های اجتماعی

کاربران رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان برای ایجاد ارتباط و تعامل با جوامع آنلاین به پلتفرم‌های زیادی متکی هستند. با این حال، رسانه های اجتماعی با اینستاگرام، فیس بوک یا حتی مای اسپیس شروع نشدند. فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی که امروزه در آن شرکت می‌کنیم، ریشه در برخی از اولین اشکال ارتباطات جمعی دارد. این عناصر سازنده شامل پست سنتی، تلگراف و البته تولد اینترنت است.

< span class="ezoic-ad leader-4 leader-4-multi-702 adtester-container adtester-container-702" data-ez-name="smallbiztrends_com-leader-4">

شبکه‌های اجتماعی ما را به کجا خواهند برد؟ آیا شاهد افزایش بازاریابی رسانه های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزایش نقض حریم خصوصی خود خواهیم بود؟ آیا میکروبلاگینگ غالب خواهد شد یا کاربران آینده رسانه های اجتماعی ترجیح خواهند داد محتوای طولانی تر را نشان دهند؟ ویدیو چگونه بر کانال‌های اجتماعی آینده تأثیر می‌گذارد و رسانه‌های اجتماعی چه نقشی در رویدادهای آینده جهان خواهند داشت؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد.

تصویر: $


اطلاعات بیشتر در: فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی