عمومی

علم نشان می دهد که اکثر افرادی که موفق به کسب موفقیت می شوند دوران کودکی مشکلی داشته اند. خواهر ایلان ماسک فقط توضیح داد که چرا او کامل است مثال

علم نشان می دهد که اکثر افرادی که موفق به کسب موفقیت می شوند دوران کودکی مشکلی داشته اند.
خواهر ایلان ماسک فقط توضیح داد که چرا او کامل است
مثال

به دوران کودکی بسیاری از افراد موفق، از هوارد شولتز تا مدونا و النور روزولت نگاه کنید، و متوجه یک مورد مشترک خواهید شد. موضوع: آنها خیلی خوشحال نبودند. در واقع، بسیاری از آنها کاملاً غم انگیز هستند. مدونا در پنج سالگی مادرش را بر اثر سرطان از دست داد. شولتز در یک پروژه مسکن سخت بزرگ شد. پدر روزولت خود را تا حد مرگ نوشید.

در ابتدا ممکن است فقط حکایت های تصادفی به نظر برسد، اما علم نشان می دهد که چیز دیگری در این مشاهده وجود دارد. یک مطالعه کلاسیک بر روی ۴۰۰ فرد موفقی که حداقل دو بیوگرافی درباره آنها نوشته شده بود (به دلایل مثبت) نشان داد که ۷۵ درصد دوران کودکی سختی را تجربه کرده بودند.

روانشناسان بر این باورند که حضور بیش از حد افرادی که دوران سختی را در کودکی تجربه کرده اند در بین افراد موفق به این دلیل است که از مهارت هایی که دوران کودکی دشوار می تواند آموزش دهد. هیچ کس آرزوی آسیب دیدن یا آزار کودکی را ندارد، اما کسانی که این طوفان ها را پشت سر می گذارند تمایل دارند تاب آوری فوق العاده، ظرفیتی بیش از حد برای استرس را کنترل کنید، و نگرش نادیده انگاشته به بازخورد منفی. و اگر به دنبال نمونه‌ای معاصر از نحوه کارکرد آن هستید، به ایلان ماسک نگاه نکنید.

چگونه ایلان ماسک به ایلان ماسک تبدیل شد.

در مصاحبه اخیر با ساندی تایمز بریتانیا، توسکا ماسک، خواهر کوچکتر بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، از دوران کودکی دشوار آنها صحبت کرد. بیشتر گفتگوها بر روی کار فعلی ماسک جوانتر به عنوان یک فیلمساز و کارآفرین متمرکز است، اما او همچنین آزار روحی و جسمی مادرشان توسط پدرشان را به یاد می آورد.

این موضوعی است که مادرش، مای ماسک، در کتاب خود به آن پرداخته است یک زن برنامه ریزی می کند. او نوشت: «به یاد دارم که توسکا و کیمبال، که به ترتیب دو و چهار ساله بودند، در گوشه‌ای گریه می‌کردند و ایلان، پنج ساله، به پشت زانوهایش ضربه می‌زد تا جلوی او را بگیرد.» زمانی که مای بالاخره جرات پیدا کرد و شوهرش را ترک کرد، او را با چاقو در خیابان ها تعقیب کرد.

خاطرات توسکا از سالهای جوانی اش با ایلان و برادرشان کیمبال همگی منفی نیستند. او می‌گوید که خواهر و برادرها صمیمی بودند و به یاد می‌آورد که با برادرانش خانه‌های خشن و مکرر در Dungeons & Dragons توسط Elon مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. اما از مصاحبه، کتاب مای ماسک، و مصاحبه های قبلی ایلان که هر سه خواهر و برادر ماسک در جوانی دوران بسیار سختی را تجربه کردند.

این می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه ایلان ماسک شد. “مقابله با استرس بسیار شبیه ورزش است: ما با تمرین قوی تر می شویم.”  روانشناس بالینی مگ جی در وال استریت ژورنال توضیح داد. او به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد همانطور که افراد به استرس‌های فیزیکی مانند سرماخوردگی یا ورزش مبتلا می‌شوند، سخت‌تر می‌شوند و در برابر شرایط سخت تحمل می‌کنند، می‌توانند از طریق قرار گرفتن در معرض استرس روانی سازگار شوند. جی ادامه می‌دهد: «آنها کمتر تحت تأثیر مشکلات بعدی و برانگیختگی جنگ یا گریز خودشان قرار گرفتند.»

البته برای همه یک نقطه شکست وجود دارد، اما تا آن مرحله چه چیزی شما را نمی کشد ، واقعاً می تواند شما را قوی تر کند. که ممکن است توضیح دهد که چگونه ماسک می تواند با چالش ها مقابله کند، مانند مهندسی یک موشک قابل استفاده مجدد یا مواجهه با هرج و مرج تولید ماشین الکتریکی، که بیشتر ما را به ژله لرزان کاهش می دهد.

چگونه بدون تروما انعطاف پذیرتر شویم

این بدان معنا نیست که سوء استفاده یا تراژدی همیشه مطلوب است. هر مصونیتی که ماسک از دوران سخت کودکی خود در برابر استرس داشته باشد، بدون شک او زخم های آن را نیز به همراه دارد. که منجر به یک سوال اجتناب ناپذیر در مورد این نوع روانشناسی صندلی راحتی می شود: چه کسی اهمیت می دهد؟ بگوییم ماسک و دیگرانی که در دوران کودکی به شدت رنج می‌برند واقعاً قوی‌تر ظاهر می‌شوند، چه اهمیتی دارد؟ اینطور نیست که کسی برای افزایش انعطاف پذیری کودکان، ضربه زدن به کودکان را توصیه کند.

این درست است، اما روانشناسان اصرار دارند که مطالعه فرآیندهایی که کودکان برای غلبه بر چالش‌های شدید استفاده می‌کنند، می‌تواند راه‌هایی را برای ما پیشنهاد کند. همه می توانند انعطاف پذیرتر باشند

اول، در حالی که نمی خواهید به خاطر سرسختی ذهنی بیشتر به خود آسیب وارد کنید، این کار را انجام می دهید. می خواهید خود را به چالش بکشید انجام پروژه‌های طولانی‌مدت که به‌جای تهدید شبیه به چالش هستند، کمک می‌کند. چه کار کردن با خدمه یا جودو، تحصیل در مقطع پیشرفته یا تسلط بر ساز، چیزهای سخت که احساسی یا غیرمنتظره نیستند به ما کمک می‌کنند تا برای کسانی که کار می‌کنند تمرین کنیم. جی می نویسد.

برادر و برادران ماسک به وضوح به یکدیگر تکیه داده اند تا در لحظات سخت زندگی خود زنده بمانند. دوران کودکی. روانشناسان نیز این روش تاب آوری را به همه توصیه می کنند. برخلاف آن فیلم‌های کابوی قدیمی که ممکن است دیده باشید، سرسختی یک ورزش گروهی است. هر چه در مواقع سخت به افراد بیشتری تکیه کنید، انعطاف پذیرتر خواهید بود.

در نهایت، اهمیت نبرد درونی را دست کم نگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که از چالش‌ها قوی‌تر بیرون می‌آیند، کسانی هستند که خود را تشویق می‌کنند و هرگز از تلاش برای برنامه‌ریزی برای مقابله دست نمی‌کشند. کی آموزش می دهد: “در ذهن خود در برابر شکست مقاومت کنید.” “مبارزه در درون جایی است که مبارزه با بیرون شروع می شود.”

ترومای دوران کودکی یک آسیب است. بدی که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. اما مواردی مانند ماسک نشان می‌دهد که برای برخی، چالش‌های شدید می‌تواند انعطاف‌پذیری شدید ایجاد کند. با هر سن یا پیشینه ای که هستید، می توانید از دانش آن فرآیند استفاده کنید تا خودتان از نظر ذهنی کمی سخت تر باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

حتما بخوانید : جنبه منفی مثبت اندیشی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی