عمومی

ذهن خود را درست کنید: 5 نکته برای گره گشایی از کارهایی که نمی توانید انجام دهید طرز فکر

ذهن خود را درست کنید: ۵ نکته برای گره گشایی از کارهایی که نمی توانید انجام دهید
طرز فکر

من اغلب از مشتریانم می‌پرسم، “اگر چیزی مانع شما شود، چه خواهد بود؟” این یک سوال مهم است، به خصوص در این زمان از سال.

تعطیلات می تواند هم شاد و هم پیچیده باشد. توقعات زیاد است و ما می توانیم احساس درهم تنیدگی و تعارض کنیم. ما چیزهایی مانند تعطیلات عالی خواهند بود! خانواده ما از اوقات ویژه ای با هم لذت خواهند برد! تمام هدایای من شادی و هیجان را به همراه خواهد داشت! فوق العاده ترین زمان سال است!

و سپس واقعیت اتفاق می افتد. اما آیا واقعاً وضعیت خوب پیش نرفت یا فقط انتظار زیادی داشتیم؟

اوه، موانع داخلی. این موانع ذهنی افکاری هستند که هیچ کس دیگری نمی تواند ببیند، اما دوباره و دوباره ظاهر می شوند و پاسخ های ما و تصمیماتی که می گیریم را تغییر می دهند.

انتظار ما خیلی زیاد است. نتیجه می گیریم که مشکل از ما بزرگتر است. ما ایده هایی داریم که هرگز به آنها عمل نمی کنیم. ما در مسیر خودمان قرار می گیریم، و چیزی که هرگز نمی توانست انجام شود این بود.

این هفته با یک کلاس MBA کالج صحبت کردم و از آنها خواستم موانع داخلی “مورد علاقه” خود را به اشتراک بگذارند:

  • انتظاراتی که باعث ناامیدی کمتری می شود
  • کمال گرایی که باعث می شود احساس کنیم ما هرگز کاملاً آماده نیستیم
  • ریسک گریزی که ما را متقاعد می کند باید کمی بیشتر بدانیم
  • به تعویق انداختن کاری که به ما اطمینان می دهد زمان زیادی داریم
  • فقدان اعتماد به نفس و باور به خودمان که به ما می گوید مطمئناً به اندازه کافی نمی دانیم

  • سندرم “من خیلی ________ هستم” که ما را در این باور نگه می دارد که خیلی جوان، خیلی پیر، خیلی زن یا آنقدر متفاوت هستیم که پاسخ درست را بدانیم

در تحقیقاتم درباره «موج سازها» برای کتابم موج بسازید ، متوجه شدم کسانی که تغییرات بزرگ را آغاز کردند، به دلیل افکارشان که باعث خوش بینی، انعطاف پذیری، اعتقاد به خود و دیگران و اعتماد به نفس برای ادامه یادگیری می شد، فوق العاده بودند.

پس چگونه وقتی سرتان به شما نه می‌گوید، به روشی سازنده به جلو حرکت می‌کنید؟ یکی از عناصر بسیار مهم تفکر سازنده، تمرکز بر مشارکت به جای هدف به دنبال تایید یا پذیرش دیگران. زمانی که تنها هدف شما مشارکت باشد، متفاوت ظاهر می شوید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که می‌توانید قبل از جلسه بزرگ بعدی، رویداد یا حتی یک گردهمایی تعطیلات، سرتان را به هم نریزد:

۱٫ از خود بپرسید که چگونه می توانید مشارکت داشته باشید.

برای مشارکت لازم نیست باهوش ترین یا با تجربه ترین فرد در اتاق باشید. شما چه چیزی را به مهمانی می آورید؟

۲٫ به فکر حل مشکل باشید نه به فکر مردم

چه مشکل نیاز دارد حل شود یا چه فرصتی برای پیگیری وجود دارد؟ ذهنت را آنجا نگه دار این انرژی شما را روی نتایج نگه می دارد. توصیه های اخیری که برای فارغ التحصیلان جدید شنیدم را دوست داشتم: به جای تمرکز بر شغلی که می خواهید، روی مشکلاتی که می خواهید حل کنید تمرکز کنید.

۳٫ جستجوی تایید یا تایید را متوقف کنید.

همه با شما موافق نیستند یا ایده ها یا پیشنهادات شما را دوست ندارند. زمانی که قرار است این کار را انجام دهید، انتظار قدردانی برای مشارکت‌کننده بودن نداشته باشید.

۴٫ منتظر نمانید تا از شما سؤال شود.

انتظار داشته باشید که نقشی دارید و به دلیلی آنجا هستید. با صبر کردن قدرت خود را از دست ندهید برای کسی که از شما بخواهد مشارکت کنید.

۵٫ مقایسه ها را متوقف کنید.

ارزیابی خود در برابر دیگران یا موقعیتی که امیدوار بودید مفید نباشد. افکاری مانند آن‌ها بسیار باهوش‌تر/خیلی با تجربه‌تر از من هستند و من جوان‌ترین فرد اینجا هستمخودخراب‌کننده و بی‌ربط هستند. همین طور است که فکر می کنم من این را متفاوت تصور کردم. این افکار مانع کاری می شوند که باید انجام دهید.

در نظر داشته باشید که چه کاری می توانم انجام دهم؟ و چگونه می توانم کمک کنم؟—این موضوع شما را روی چه چیزی می توانید تحت تاثیر قرار دهید و کنترل کنید.

شما مسئول شما هستید. اعمال شما با افکار شما آغاز می شود. دست از سر راه خود بردارید و کمک کنید، به خصوص در فصل شلوغ تعطیلات.

این مقاله در دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس گوستاوو فرازائو/ Shutterstock

Mag Subs Leaderboard 728 x 90 - ذهن خود را درست کنید: 5 نکته برای گره گشایی از کارهایی که نمی توانید انجام دهید
طرز فکر

پتی جانسون یک کارشناس شغلی و محل کار و مدیر عامل شرکت PeopleResults، یک شرکت مشاوره تغییر و منابع انسانی است که او در سال ۲۰۰۴ تأسیس کرد. پیش از این، او یکی از مدیران ارشد Accenture بود و اخیراً به عنوان یک متخصص در معرفی شده است. وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، NBC، مجله پول و مادر کارگر. پتی همچنین یک مربی آموزش اجرایی SMU و یک سخنران اصلی در مورد “تغییر پیشرو” است. اولین کتاب او، Wave Waves: The One to Start Change at Work & in Life، در ماه می ۲۰۱۴ وارد بازار شد. از وب سایت او در PattiBJohnson.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی