عمومی

مدیر عامل گوگل به تازگی استراتژی 8 کلمه ای خود را برای ساختن فاش کرد شرکت سازنده تر. این خیلی خوب است که هر رهبر باید تلاش کند آی تی

مدیر عامل گوگل به تازگی استراتژی ۸ کلمه ای خود را برای ساختن فاش کرد
شرکت سازنده تر. این خیلی خوب است که هر رهبر باید تلاش کند
آی تی

لایک کردن بسیاری از شرکت های فناوری در حال حاضر، گوگل زمان سختی را سپری کرده است. هنوز هم بزرگترین پلتفرم تبلیغاتی جهان و یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فناوری است، اما همچنین شاهد کاهش رشد درآمد آن هستیم و برای دومین بار متوالی سود کمتری نسبت به سال قبل داشت.

واضح است که این یک مشکل است. اگر شما مدیر عامل شرکتی مانند آن بودید، ممکن است فکر کنید زمان آن رسیده است که انگیزه کارمندان خود را برای افزایش سرعت شروع کنید. به هر حال، مدیران عامل شرکت های بزرگ فناوری برای تحمل چیزی غیر از رشد سریع، دستمزد دریافت نمی کنند. هر چیزی کمتر شکست خورده تلقی می شود. همانطور که مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک، ظاهراً قبل از اینکه برخی از آنها احتمالاً باید کار را ترک کنند، به کارمندان گفته است، حتی ممکن است وسوسه شوید که آنها را به چالش بکشید تا “با کمتر کار بیشتری انجام دهند”.

ساندار پیچای، مدیر عامل Google، ایده متفاوتی دارد و آنقدر هوشمند است که هر رهبر باید آن را امتحان کند.

پیچای با اذعان به چالش‌های شرکت طی جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، به کارمندان گفت که شرکت باید کارهایی انجام دهد. این مطابق با گزارش از CNBC. پیچای گفت: “نگرانی های واقعی وجود دارد که بهره وری ما به عنوان یک کل در حدی نیست که باید برای تعداد سران ما باشد.”

برای رسیدن به آن، پیچای گفت که گوگل باید “فرهنگی را ایجاد کند که بیشتر متمرکز بر ماموریت باشد، بیشتر بر محصولات ما متمرکز باشد، بیشتر مشتری محور باشد. ما باید به این فکر کنیم که چگونه می توانیم حواس پرتی را به حداقل برسانید و واقعاً سطح برتری و بهره وری محصول را بالا ببرید.”

کلمه کلیدی در آن جمله “ما” است. پیچای نگفت که نشسته بود و به این فکر می کرد که چه کاری باید انجام شود یا اینکه تیم اصلی او در این مشکل است. او گفت «ما»، مانند همه در گوگل.

بسیاری از مواقع که مدیران می گویند “ما” در واقع منظورشان این نیست. منظور آنها واقعاً این است که “این همان چیزی است که من فکر می کنم، و اگر همه شما فقط وارد کشتی شوید، عالی خواهد بود.” اما در مورد پیچای، به نظر نمی رسد که چنین باشد.

“پیچای” در حالی که به کارمندان می‌گفت شرکت در حال راه‌اندازی یک “اسپرنت ساده” است، گفت: “خیلی دوست دارم از همه کمک‌های شما استفاده کنم. برای دریافت ایده هایی در مورد چگونگی بهبود کارایی و تمرکز کارکنان. هدف این است که به همه کمک کنیم با پرسیدن اینکه چه چیزهایی باید باشند، کارآمدتر باشند.

این یک جمله است. — فقط هشت کلمه طولانی — عالی است، اگر به هیچ دلیل دیگری جز مدیر عامل گوگل فرض نکند که از قبل می داند چه کاری باید انجام دهد. او کمک می خواهد نه تنها این، او از مدیران نمی‌پرسد که در مورد عملکرد بهتر تیمشان چه فکری می‌کنند، بلکه از افرادی می‌پرسد که به احتمال زیاد می‌دانند چه چیزی به آنها کمک می‌کند تا بازدهی بیشتری داشته باشند.

بیایید صادق باشیم، اکثر رهبران در درخواست کمک عالی نیستند. بسیاری از آنها تصور می کنند که می دانند چه کاری باید انجام دهند و معتقدند وظیفه اصلی آنها متقاعد کردن دیگران به انجام آن است.

بیشتر اوقات اینطور نیست. معمولاً افرادی که شما رهبری می کنید ایده های بسیار خوبی دارند. آن‌ها مطمئناً ایده‌هایی درباره چیزهایی دارند که برای بهره‌وری بیشتر نیاز دارند، شما هرگز از آنها نپرسیدید. اگر این کار را بکنید، ممکن است از شنیدن آن متعجب شوید.

وقتی درخواست کمک می کنید، سه کار را انجام می دهید. ابتدا، تأیید می کنید که برای ورودی تیم خود ارزش قائل هستید. این به تنهایی می تواند قوی ترین دلیل برای پرسیدن باشد. تیم شما باید از شما بشنود که تصدیق می‌کنید که آنها بینش‌ها و ایده‌هایی دارند که می‌تواند به شرکت شما کمک کند.

دوم، مالکیت مشترک ایجاد می‌کند. حل مشکل. این به تیم شما امکان خرید می دهد و از تیم شما – که احتمالاً به اندازه کافی باهوش هستند که آنها را برای انجام کار در وهله اول استخدام کرده اید – دعوت می کند تا در حل هر مشکلی که شرکت شما با آن مواجه است، مشارکت کنند.

در نهایت، مسئولیت پذیری را تشویق می کند. وقتی ایده‌های تیم خود را می‌پرسید، در ارتباط با آنچه به شما می‌گویند پاسخگو هستید. اگر از تیم خود بخواهید به شما بگوید که فکر می‌کنند باید چه کاری انجام دهید، فقط نادیده گرفته می‌شوند، این کار را اشتباه انجام می‌دهید. بهتر است اصلاً نپرسید.

در عوض، باید به افرادی که استخدام کرده‌اید گوش دهید، احتمالاً چون فکر می‌کردید آنها باهوش و با استعداد بودند و می توانستند کمک کنند. به احتمال زیاد حق با شماست، به همین دلیل باید این کار را امتحان کنید.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی