عمومیمقالات

هوش عاطفی برای رهبری خوب بسیار مهم است – در اینجا چرا

هوش عاطفی برای رهبری خوب بسیار مهم است – در اینجا
چرا

آیا شما یک رهبر هستید؟ آیا می خواهید یکی باشید؟ سپس این را بدانید: برای رسیدن به آن و موفقیت در آن به چیزی بیش از هوش شناختی و تخصص فنی نیاز دارید. شما همچنین به هوش هیجانی نیاز دارید – شاید حتی بیشتر از آن IQ چشمگیر. و ممکن است از اینکه تسلط بر هوش هیجانی یا EQ در رهبری برای موفقیت کلی شما.

هوش عاطفی به توانایی شما برای مدیریت احساسات درونی و بیرونی اشاره دارد. اگر EQ بالایی دارید، می‌توانید احساسات خود را بشناسید و آنها را تحت کنترل نگه دارید. شما همچنین می توانید احساسات دیگران را تشخیص دهید و به آن احساسات به شیوه ای سالم تر و سازنده تر پاسخ دهید.

تبدیل شدن به یک رهبر بهتر کاملاً تحت کنترل شماست و این یک موضوع هوش هیجانی است. ممکن است فکر کنید که هوش هیجانی یک ویژگی ذاتی است که به دلیل ژنتیک یا سابقه شخصی وجود دارد. اما برخلاف ویژگی‌های ذاتی و ثابت، مانند IQ شما، EQ یک مهارت انعطاف‌پذیر است که می‌توانید آن را ارتقا دهید. با کمک عادات خوب و فداکاری می‌توانید هوش هیجانی را در طول زمان توسعه دهید و آن را تقویت کنید.

چرا رهبران باید بر هوش هیجانی تسلط داشته باشند؟

دانیل گولمن، روانشناس و نویسنده، مولفه های خاص هوش هیجانی را به عنوان خودآگاهی، خودتنظیمی، انگیزه، همدلی و مهارت های اجتماعی برمی شمارد. این مولفه ها می توانند به شما کمک کنند تا تفاوت های ظریف را درک کنید و ارتباط برقرار کنید و هوشمندانه تر رفتار کنید. آنها همچنین می توانند توانایی شما برای رهبری با وضوح و شایستگی را ایجاد یا از بین ببرند.

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که همه افراد در نقش رهبری باید بر هوش هیجانی تسلط داشته باشند:

۱٫ توانایی ایجاد روابط قوی بسیار مهم است.

به عنوان یک رهبر، توانایی شما در ایجاد روابط از طریق ایجاد رابطه و مدیریت تعاملات بلندمدت تعیین می کند که آیا افراد به سمت شما جذب می شوند یا خیر – و در نهایت تمایل به همکاری با شما دارند یا خیر. اکنون یا در آینده این مؤلفه «مهارت اجتماعی» هوش هیجانی است.

ما برای ارتباط ایجاد شده‌ایم، بنابراین توانایی ایجاد روابط سالم جنبه مهمی از تجربه انسانی است. شما به این جذابیت کاریزماتیک نیاز دارید تا با موفقیت ارتباط برقرار کنید، تأثیر بگذارید و دیگران را رهبری کنید.

۲٫ مایک میات، مشاور رهبری ۵۰۰ مدیر عامل Fortune و نویسنده میات، می‌گوید: ارتباطات بر همه چیز تأثیر می‌گذارد.

«به سادگی غیرممکن است که یک رهبر بزرگ بدون داشتن یک ارتباط‌دهنده عالی تبدیل شوید.رهبری مهم است…راهنمای بقای مدیرعامل.

بدون توانایی برقراری ارتباط موثر بینش و مسیر پیش رو، رهبری یا توانمندسازی دیگران برای پذیرش تغییر دشوار است. به عنوان یک رهبر، شما همیشه آماده برقراری ارتباط هستید. آگاهی دقیق از احساسات، انگیزه و حساسیت دیگران به پیام شما برای پیشبرد ارزش پیشنهادی شما و الهام بخشیدن به دیگران برای برداشتن گام‌های قاطع رو به جلو ضروری است.

۳٫ رهبران دیگران را توسعه می دهند.

برای توسعه مؤثر دیگران، باید بتوانید تفاوت های ظریف در رفتار را شناسایی کنید، نقاط ضعف را کشف کنید و راه حل های مرتبط را تجویز کنید. اما هیچ کدام از اینها را بدون خودآگاهی و همدلی نمی توانید انجام دهید. نشان دادن این توانایی‌های ادراکی قوی می‌تواند به شما در ایجاد و حفظ اعتبار در حین رشد دیگران کمک کند.

هوش عاطفی در رهبری همچنین به ایجاد زمینه‌ای برای مدل‌سازی رفتاری که می‌خواهید در تیم خود ایجاد کنید کمک می‌کند. با مقابله با نقاط قوت و ضعف خود، می توانید نقشه دقیق تری برای انعکاس برتری ایجاد کنید.

۴٫ مدیریت بحران‌ها برای این کار مهم است.

رهبران باهوش عاطفی نه تنها در موقعیت‌های بحرانی عملکرد خوبی دارند، بلکه شکوفا می‌شوند. از آنجا که دیگران برای راهنمایی و تخصص به شما وابسته هستند – به ویژه در مواقع عدم اطمینان – درک اینکه چگونه احساسات شما بر تفکر و رفتار شما تأثیر می گذارد کاملاً ضروری است و بر نحوه هدایت شما در آشفتگی تأثیر می گذارد. توانایی شما برای خودتنظیمی، انعطاف پذیری و تصمیم گیری خوب در سناریوهای پربار، سنگ بنای رهبری موثر است.

۵٫ تصمیمات خوب نتایج بهینه را به همراه دارد.

رهبران همیشه تصمیمات حیاتی می گیرند. اما هیچ تصمیمی اگر به خوبی آگاه نباشد خوب نیست. و تصمیمات آگاهانه ریشه در اصول هوش هیجانی، به ویژه در رهبری دارند.

با کندن لایه‌های ظاهرسازی و نگاه دقیق‌تر به عناصری که بر تفکر، رفتار و نتایج تأثیر می‌گذارند، رهبران همیشه این کار را انجام خواهند داد. فرصتی برای تصمیم گیری بهتری دارند که منجر به نتایج بهینه می شود.

در نهایت، در رهبری، افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، می توانند روابط بهتری با اعضای تیم خود حفظ کنند، در موقعیت های استرس زا یا احساسی شفاف تر فکر کنند و بیایند. با ایده های بهتری برای نحوه مدیریت مسائل پرسنلی.

ویژگی های هوش هیجانی لازم در رهبری

<اینها برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و عادات هوش هیجانی هستند که برای موفقیت در نقش رهبری ضروری هستند - و رهبران را دوست‌داشتنی‌تر می‌کنند: 

۱٫ آنها شنوندگان فعالی هستند.

مهمترین ابزار موجود در زرادخانه شما گوش دادن فعال: تمرین گوش دادن به دیگران در حالی که کاملاً درگیر هستید. اگر فعالانه گوش می‌دهید، حواس‌تان به تلفن یا کارهای دیگر پرت نمی‌شود. شما همچنین فقط منتظر صحبت کردن نیستید. در عوض، شما تمام توجه خود را صرف گوش دادن به صحبت های دیگران می کنید. این به شما امکان می دهد استدلال و انگیزه آنها را بهتر درک کنید و لحن آنها را بهتر بخوانید – که می تواند به شما کمک کند احساسات آنها را تفسیر کنید و راه حل هایی را پیدا کنید که برای آنها مفید باشد.

۲٫ آنها ارتباطات شخصی ایجاد می کنند.

حتی در یک اتاق شلوغ، افرادی در رهبری که هوش هیجانی بالایی دارند باعث می شوند افراد احساس کنند که مکالمه عمیق یک به یک، گویی آنها تنها فردی در اتاق هستند که اهمیت دارد. و برای آن لحظه، آنها هستند. رهبران دوست داشتنی در سطح شخصی و احساسی ارتباط برقرار می کنند. رهبران باهوش عاطفی هرگز فراموش نمی کنند که یک انسان گوشتی و خونی در مقابل آنها ایستاده است.

۳٫ کسانی که دارای هوش هیجانی رهبری هستند، صبر دارند.

رهبران باهوش عاطفی نیز صبر را تمرین می کنند. بسیاری از رهبران عمل گرا هستند و به سوالات، نگرانی ها و مسائل در سریع ترین زمان ممکن پاسخ می دهند. اما رهبران با EQ بالا صبور و راحت هستند و زمان بیشتری را بین یک موقعیت جدید و پاسخ خود می‌گذارند. این صبر به شما اجازه می دهد تا زمان بیشتری را برای نظارت و پاسخ به احساسات خود داشته باشید و شما را آرام تر و منطقی تر می کند. همچنین به شما کمک می کند محیط آرام تری را برای کارمندان خود ایجاد کنید.

۴٫ آنها همدلی دارند.

برای اکثر مردم، همدلی به طور طبیعی اتفاق می افتد. شما نمی توانید به طور ذهنی سایه ای از احساساتی را که دیگران احساس می کنند احساس نکنید. برای برخی افراد، این امر چالش برانگیز یا غیرممکن است. صرف نظر از اینکه در کجای این طیف قرار می گیرید، می توانید تمرین «همدلی فعال» را به یک عادت تبدیل کنید. به عبارت دیگر، زمان بیشتری را صرف تصور اینکه دیگران با توجه به شرایط شخصی خود چه احساسی دارند، صرف کنید. آیا می توانید ببینید که چرا ممکن است استرس، بی حوصلگی یا هیجان زده باشند؟ هر چه بیشتر این کار را تمرین کنید، آسان‌تر می‌شوید. برخی همدلی را مهم ترین مهارتمی دانند. یک رهبر می تواند داشته باشد.

۵٫ افرادی که دارای هوش هیجانی رهبری هستند، از پتانسیل بالقوه قدردانی می کنند.

رابرت برالت گفت: “کاریزما به این معنا نیست که مردم شما را دوست داشته باشند، بلکه این است که وقتی شما در کنار شما هستید، مردم خودشان را دوست داشته باشند.” رهبران دوست داشتنی و باهوش عاطفی نه تنها بهترین ها را در افراد خود می بینند، بلکه مطمئن می شوند بقیه نیز آن را می بینند. آن‌ها استعدادهای افراد را به‌کار می‌گیرند تا همه خودشان و کارهایی را که در دست دارند، بهتر کنند.

۶٫ آنها قابل دسترس هستند.

آدم هایی را می شناسید که فقط در صورتی برای شما وقت دارند که بتوانید کاری برای آنها انجام دهید؟ رهبران دوست داشتنی و باهوش عاطفی واقعاً معتقدند که هر کس، صرف نظر از رتبه یا توانایی، ارزش وقت و توجه خود را دارد. آنها به همه احساس ارزشمندی می دهند زیرا معتقدند همه افراد ارزشمند هستند.

۷٫ افرادی که دارای هوش هیجانی رهبری هستند به زبان بدن توجه دارند.

اگرچه تعیین کمیت آن به وضوح دشوار است، مدل ارتباطی محرابیان می گوید که ۵۵ درصد از ارتباطات از طریق زبان بدن منتقل می شود. بر این اساس، رهبران باهوش عاطفی به طور فعال به زبان بدن کارکنان خود توجه می کنند. آنها می دانند که ارتباط ناگفته اغلب مهمتر از کلماتی است که مردم می گویند. آن‌ها حالت‌های چهره، زبان بدن و لحن صدا را یادداشت می‌کنند تا بفهمند واقعاً با مردمشان چه می‌گذرد. یک کارمند ممکن است به آنها بگوید که با تصمیم شما خوب هستند یا استرس ندارند، اما بازوهای ضربدری و فشار عصبی آنها ممکن است داستان متفاوتی را بیان کند. رهبران با هوش هیجانی بالا به این تفاوت‌های رفتاری ظریف توجه می‌کنند و توجه می‌کنند که آیا آنها نشانه‌ای از احساسات عمیق‌تر هستند یا خیر. به عبارت دیگر، آنها از آگاهی اجتماعی بالایی برخوردارند—یک مهارت EQ حیاتی.

۸٫ آنها متواضع هستند.

چیزهای کمی به اندازه تکبر دوست داشتنی را از بین می برند. رهبران باهوش عاطفی طوری رفتار نمی کنند که گویی بهتر از شما هستند زیرا فکر نمی کنند بهتر از شما هستند. آنها به جای اینکه منبعی از اعتبار باشند، موقعیت رهبری خود را به عنوان مسئولیت بیشتر برای خدمت به کسانی که از آنها پیروی می کنند، می دانند.

۹٫ آنها مثبت هستند.

افرادی که دارای هوش هیجانی هستند معمولاً دیدگاه مثبت و این نشان می دهد که آنها چگونه چیزها را توصیف می کنند. آنها مجبور نیستند به هیئت مدیره ارائه دهند. آنها می توانند دیدگاه و ایده های خود را با هیئت مدیره به اشتراک بگذارند. رهبران باهوش عاطفی مجبور نیستند به یک تور گیاهی بروند. آنها می توانند با افرادی که محصولات شرکت آنها را تولید می کنند ملاقات و بازدید کنند. آنها حتی مجبور نیستند رژیم بگیرند؛ آنها می توانند مزایای تغذیه سالم را تجربه کنند. حتی در موقعیت‌های غیرقابل انکار منفی، رهبران دوست‌داشتنی و باهوش عاطفی، امیدی مشتاق به آینده دارند، این اطمینان را دارند که می‌توانند به بهتر شدن فردا از امروز کمک کنند.

۱۰٫ افرادی که دارای هوش هیجانی رهبری هستند به طور مرتب مدیتیشن می کنند.

روش های زیادی برای مدیتیشن وجود دارد، اما اکثر آنها هدف یکسانی داشته باشید: به شما آگاهی بیشتری از لحظه حال و کنترل بیشتر بر افکار و احساسات خود بدهید. مدیتیشن چیزی نیست که فواید آن را برای شما فراهم کند. در عوض، اینها باید در طول زمان با تمرین مداوم پرورش داده شوند. اگر فقط ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در روز مدیتیشن را تمرین کنید، در نهایت با افکار و احساسات خود هماهنگ می شوید. بسیاری از مطالعات یک ارتباط قوی بین مدیتیشن و کنترل هیجانی پیدا کرده اند که می تواند به شما کمک کند آرام و منطقی بمانید. حتی در شرایط سخت

۱۱٫ آنها یکنواخت هستند.

وقتی نوبت به موفقیت‌ها و شکست‌های خودشان می‌رسد، کسانی که در رهبری با هوش هیجانی بالا هستند، همه چیز را آرام می‌گیرند. آنها شاخ خود را نمی زنند، و وقتی اشتباه می کنند سر و صدا نمی کنند. رهبران باهوش عاطفی موفقیت را بدون اینکه اجازه دهند به سرشان برود مزه مزه می کنند و به راحتی شکست را بدون غرق شدن در آن تصدیق می کنند. آنها از هر دو درس می گیرند و ادامه می دهند.

۱۲٫ افرادی که دارای هوش هیجانی رهبری هستند، سخاوتمند هستند.

همه ما برای کسی کار کرده‌ایم که دائماً چیزی را عقب نگه می‌دارد، چه دانش یا منابع. آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار می‌ترسند اگر به شما اجازه دهند به همه چیزهایی که برای انجام کارتان نیاز دارید دسترسی داشته باشید، از آنها پیشی بگیرید. رهبران دوست داشتنی و باهوش عاطفی، بدون شکست سخاوتمند هستند. چه کسانی را می شناسند، چه می دانند و منابعی که دارند. آنها بیش از هر چیز دیگری از شما می خواهند که خوب عمل کنید زیرا می دانند که این وظیفه آنها به عنوان یک رهبر است. به علاوه، آنها به اندازه کافی اعتماد به نفس دارند که هرگز نگران این نباشند که موفقیت شما ممکن است آنها را بد جلوه دهد. در واقع آنها معتقدند موفقیت شما موفقیت آنهاست.

۱۳٫ آنها مرتباً به خاطرات روزانه می نویسند.

در همین راستا، رهبران باهوش احساسی اغلب روزنامه نویسی یا عادت مشابهی را تمرین کنید که به آنها اجازه می دهد با افکار و احساسات شخصی خود روبرو شوند و آنها را مرتب کنند. این برای شناخت و کنترل احساسات خود مهم است، اما همچنین می تواند به شما در پردازش آنچه در اعضای تیم خود مشاهده می کنید کمک کند. برای مثال، از طریق نوشتن شخصی، رهبران ممکن است به درک انگیزه‌های اعضای تیم و احساسات یک همکار غیرمولد دست یابند. این می تواند شما را به راه حل های متفکرانه تر و موفقیت آمیزتری برساند.

۱۴٫ کسانی که در رهبری دارای هوش هیجانی هستند تعادل بین کار و زندگی را دارند.

رهبران باهوش عاطفی همچنین به اهمیت تعادل کار و زندگی پی برده و آن را در زندگی خود تمرین می کنند و در عین حال از آن در زندگی کارکنان خود حمایت می کنند. آنها مایل به استراحت هستند و از موقعیت های پر استرس دور می شوند و از رفتن به تعطیلات برای جلوگیری از فرسودگی نمی ترسند. آنها همچنین عادات سالمی مانند خواب، ورزش و رژیم غذایی متعادل را در اولویت قرار می دهند. به آن‌ها و تیم‌هایشان اجازه می‌دهد تا از نظر ذهنی و عاطفی پایدارتر بمانند.

۱۵٫ آنها یکپارچگی را نشان می دهند.

رهبران دوست داشتنی که هوش هیجانی بالایی دارند، اعتماد و تحسین را از طریق اعمال خود، نه فقط با گفتارشان، القا می کنند. بسیاری از رهبران می گویند که صداقت برای آنها مهم است، اما رهبران باهوش عاطفی با نشان دادن صداقت هر روز در سخنرانی شرکت می کنند. حتی یک رهبر از نظر عاطفی باهوش که جذابیت دارد، دوست‌داشتنی نخواهد بود اگر این جذابیت توسط پایه‌ای محکم از صداقت پشتیبانی نشود.

۱۶٫ آنها ماده دارند.

دانیل کوئین گفت: «کاریزما فقط توجه مردم را به خود جلب می کند. وقتی توجه آنها را جلب کردید، باید چیزی برای گفتن داشته باشید.» رهبران باهوش عاطفی می دانند که دانش و تخصص آنها برای موفقیت هر کسی که از آنها پیروی می کند بسیار مهم است. بنابراین، آنها به طور منظم با مردم ارتباط برقرار می کنند تا مطالب خود را به اشتراک بگذارند (برخلاف صحبت های کوچک سطحی). رهبران دوست داشتنی خود را خفن نمی کنند یا وانمود نمی کنند که چیزی نیستند زیرا مجبور نیستند. آنها محتوایی دارند و آن را با مردم خود به اشتراک می گذارند.

هوش عاطفی فقط برای کسانی که در رهبری هستند نیست

هوش عاطفی نه تنها برای رهبران مفید است. تقریباً هر کسی می تواند از داشتن یک EQ بالاتر سود ببرد. بر این اساس، بخشی از مسئولیت یک رهبر آموزش اعضای تیم در مورد ارزش EQ و کمک به آنها برای ایجاد عاداتی مانند موارد ذکر شده در بالا است.

هوش عاطفی را در اولویت بالاتری در سازمان خود قرار دهید و همه شما از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

این مقاله در ابتدا در مارس ۲۰۱۵ منتشر شد و به روز شده است. عکس توسط fizkes/Shutterstock.com

f2a11b02e916adc26a5c90ee9bbb17fa?s=150&d=mp&r=g - هوش عاطفی برای رهبری خوب بسیار مهم است - در اینجا
چرا

جیسون دمرس بنیانگذار و مدیر عامل EmailAnalytics، ابزار بهره وری که به حساب Gmail یا G Suite شما متصل می شود و فعالیت ایمیل شما یا کارمندان شما را به تصویر می کشد.

5959c846eee4b718c488b6b24923f4e8?s=150&d=mp&r=g - هوش عاطفی برای رهبری خوب بسیار مهم است - در اینجا
چرا

جان سی. ماکسول، کارشناس، سخنران و نویسنده معتبر بین المللی رهبری که فروش بیش از ۱۸ میلیون کتاب، به عنوان اولین سفیر موفقیت انتخاب شده است. دکتر ماکسول بنیانگذار EQUIP است، یک سازمان غیرانتفاعی که بیش از ۵ میلیون رهبر را در ۱۲۶ کشور در سراسر جهان آموزش داده است. یک نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و BusinessWeek؛ نویسنده پرفروش، ماکسول سه کتاب نوشته است که بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

Karima Mariama Arthur 150x150 - هوش عاطفی برای رهبری خوب بسیار مهم است - در اینجا
چرا

کریما ماریاما-آرتور، یک مرجع برجسته در توسعه رهبری و مدیریت عملکرد سازمانی، بیش از ۲۵ سال جامع و آبی را به ارمغان می آورد. تجربه تراشه در حقوق، کسب و کار و دانشگاه برای هر تعامل مشتری. یک مشاور زیرک برای سازمان‌های برجسته از دی سی تا دبی، بینش‌های تخصصی او به مشتریان کمک می‌کند تا با موفقیت در محیط کسب‌وکار جهانی در حال تغییر و رقابتی امروزی حرکت کنند. کریما نویسنده کتاب راهنمای رهبری تحسین‌شده بین‌المللی و نامزد جایزه تصویر NAACP در سال ۲۰۱۹، آماده برای تعالی: اصول بنیادی اثربخشی است. رهبری در اتاق هیئت مدیره و فراتر از آن (پالگریو مک میلان)، که در آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت راه اندازی شد. به عنوان توسعه کار خود، او به طور منظم در سطح ملی و بین المللی در زمینه های تخصصی خود صحبت می کند و به عنوان مشاور در هیئت مدیره های شرکتی منتخب خدمت می کند.

Travis Bradberry 150x150 - هوش عاطفی برای رهبری خوب بسیار مهم است - در اینجا
چرا

دکتر. تراویس بردبری نویسنده برنده جایزه شماره ۱ کتاب پرفروش، هوش هیجانی ۲٫۰، و یکی از بنیانگذاران TalentSmart، ارائه دهنده پیشرو در جهان تست های هوش هیجانی و آموزش، به بیش از ۷۵٪ از ۵۰۰ شرکت Fortune خدمات می دهد. کتاب های پرفروش او به ۲۵ زبان ترجمه شده و در بیش از ۱۵۰ کشور موجود است. دکتر بردبری یک اینفلوئنسر لینکدین است و برای Newsweek نوشته است یا تحت پوشش قرار گرفته است.، BusinessWeek، Fortune، Forbes، Fast Company، Inc.، Forbes، Fast Company، Inc.، ، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست، و The Harvard Business Review. /em>

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی