8 سوال مصاحبه که ایلان ماسک، سارا بلیکلی و دیگر مدیران ارشد از کاندیداهای شغلی بپرسید (و شما هم باید همینطور)
۸ سوال مصاحبه که ایلان ماسک، سارا بلیکلی و
دیگر مدیران ارشد از کاندیداهای شغلی بپرسید (و شما هم باید همینطور)
بهترین رهبران کسب و کار بهترین سؤالات را می پرسند، به خصوص هنگام استخدام کارکنان جدید. به هر حال، اینها افرادی هستند که باعث رشد و موفقیت شرکتشان می شوند.
اما رهبران و مدیران باهوش تجارت همیشه اینگونه نیستند. به دنبال پاسخ “درست” درعوض، آنها بیشتر به نحوه کارمندان بالقوه به سؤالات مطرح شده رسیدگی می کنند.
اول از همه، درک اینکه چه سؤالاتی در مصاحبه باید پرسیده شود، کلیدی است. به همان اندازه مهم دانستن اهداف سختترین سؤالهایی است که میخواهید بپرسید.
در اینجا نگاهی به سوالات مصاحبه ای که توسط رهبران کسب و کار موفق پرسیده می شود. آنها توسط CV builder online resume.io، همراه با چند نکته مفید برای پاسخگویی مؤثر به هر سؤال، گردآوری شدند.
Elon Musk
الون ماسک، رئیس تسلا و SpaceX، نامزدهای خود را با این تیزور فکری:
“شما روی سطح زمین ایستادهاید. یک مایل به سمت جنوب، یک مایل به سمت غرب و یک مایل شمال راه میروید. دقیقاً همان جایی که شروع کردهاید به پایان میرسید. کجا هستید؟”
این سوال دانش علمی، تفکر منطقی و توانایی پردازش سریع اطلاعات جدید را آزمایش می کند. این سوال آغازین کاملی برای مصاحبه با دانشمندان مشتاق موشک است.
اما از جهات دیگر نیز مفید است، حتی اگر داوطلب این کار را انجام ندهد. جواب را نمی دانم کسی که می گوید “نمی دانم، لطفا توضیح دهید” چندین ویژگی مثبت از جمله صداقت، صداقت و تمایل به یادگیری را نشان می دهد.
سارا بلیکلی
مدیر عامل اسپانکس سارا بلیکلی یک سوال مصاحبه : “آیا می توانی خودت را در سه کلمه توصیف کنی؟”
این راهی است که سارا درک خوبی از خودآگاهی، ارزشها، و اینکه آیا آنها برای شرکت او مناسب هستند یا نه.
کاندیداها باید کلمات را انتخاب کنند. که استعدادها و شایستگی آنها را به نمایش می گذارد.
اما فقط به کلمات گوش ندهید.
کاندیداهایی که مصاحبه خوب باید کمی زمان ببرد تا توضیح دهید که چرا آن کلمه را انتخاب کرده اند و چرا مرتبط است. به عنوان مثال، “من رقابتی هستم. من در برابر چالش ها پیشرفت می کنم و برای تمام تلاش هایم پاداش دریافت می کنم. این یکی از دلایلی است که باعث می شود در شرکت های پر فشار و هدف محور مانند شما خوب عمل کنم.”
چاد دیکرسون
چاد دیکرسون، مدیر عامل سابق Etsy، از کارفرمایان بالقوه می خواهد که در مورد شکست های آنها او پرسش:
“درباره زمانی به من بگویید که واقعاً چیزی را خراب کردید. چگونه با آن برخورد کردید و چگونه این اشتباه را برطرف کردید؟”
این یک سوال پیچیده است که برای وادار کردن داوطلبان به ارزیابی عملکرد گذشته خود طراحی شده است. این توانایی آنها را در قبول مسئولیت پیشرفت حرفه ای و شخصی خود می سنجد.
اشتباهات طبیعی هستند. اما چیزی که بهترین ها را از بقیه جدا می کند نحوه واکنش آنهاست. دنبال بهانه نمی گردند در عوض، آنها اشتباه را ارزیابی میکنند و از اطلاعات برای یافتن راههایی برای بهبود استفاده میکنند.
لوئیس فون آن
لوئیس فون آن یکی دیگر از رهبران موفق تجاری است که نامزدهای شغلی را با سوالات سخت و ناراحت کننده به چالش می کشد.
“کسی که شما را دوست ندارد درباره شما چه چیزی به ما می گوید؟” از رئیس Duolingo می پرسد.
اول، این سوال از داوطلبان می خواهد که کاستی های شخصی و حرفه ای خود را بپذیرند. خودآگاهی و فروتنی را آزمایش می کند. آیا میخواهید کسی را استخدام کنید یا میخواهید با کسی کار کنید که فکر میکند بینقص است؟
نکته دوم سوال این است که ببینید چه چیزی چیست؟ نامزد در حال کار بر روی نقاط ضعف خود است. پاسخ ایدهآل یک خطای شخصی را مشخص میکند و سپس با نشان دادن اقدامات انجام شده، آن را دوباره به صورت مثبت در میآورد.
کسی که قبلاً انجام شده است. کوتاه مزاج می تواند توضیح دهد که چگونه مدیتیشن یا ذهنآگاهی به آنها کمک کرد کمتر واکنشپذیر و همدلتر شوند.
رولی ساکسنا
رولی ساکسنا، رئیس Adroll، رویکرد متفاوتی دارد. او می خواهد مردم در طول مصاحبه بدرخشند.
“شما در چه چیزی بهتر از بسیاری از افراد دیگر هستید؟” پرسش رئیس Adroll “قدرت فوق العاده شما چیست، و چگونه می توانید از آن برای تأثیرگذاری در این شرکت استفاده کنید؟”
مصاحبه ها درباره نشان دادن بهترین نسخه از خودت به عبارت دیگر، کمی لاف زدن اشکالی ندارد. اما باید به روش درست انجام شود.
ترفند این است که داوطلبان روی نقاط قوت خود تمرکز کنند که با شرح شغل مطابقت دارد. برای پشتیبانگیری از ادعاها، به مثالها و معیارهای واقعی گوش دهید.
تیم چن
تیم چن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل NerdWallet، دوست دارد در طول مصاحبههایش، جدول را برگرداند. او می پرسد، “اگر در من بودید کفش، چه ویژگی هایی را در استخدام برای این نقش جستجو می کنید؟
این فرصتی است برای داوطلب تا ثابت کند که او مهارتهای خود و نحوه اعمال آن در این موقعیت را درک میکند. نامزدهای شغلی که به خوبی آماده شده اند، تا حد امکان تحقیقات بیشتری انجام خواهند داد و بر شرح شغل و ارزش های شرکت تمرکز خواهند کرد.
پورتر براسول
پورتر براسول یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Jopwell است، یک استارت آپ استخدامی متنوع که شرکت ها را با نامزدهای سیاه پوست، لاتین تکس و بومی آمریکا مرتبط می کند.
<. div class="standardText" readability="30.984732824427">
او از این سوال برای کمک به نامزدها برای باز کردن آنچه واقعاً برای آنها مهم است: “موفقیت برای شما چه معنایی دارد؟”
مکالمه آزادانه درباره ارزشها و اهداف نامزد شغل آغاز میشود. بهعنوان مصاحبهکننده، در اینجا به دنبال صداقت و اصالت باشید، حتی اگر میخواهند پول زیادی کسب کنند یا در رقابتهای فروش ماهانه برنده شوند. و به سرنخهایی در مورد تمایل آنها برای کمک به دیگران برای موفقیت در کار گوش دهید.
هر چه کاندیداها بیشتر در مورد اهداف خود باشند، بهتر است. شانس یافتن یک تناسب خوب که هم استخدامکننده جدید و هم کارفرما را واقعاً خوشحال کند.
لورا بهرنس وو
مدیر عامل Shippo، لورا بهرنز وو، مصاحبهها را با سؤالی آغاز میکند که به نظر میرسد با یافتن فرد مناسب برای این شغل ارتباطی ندارد.
او پرسش , “چه چیزهایی خارج از کار وجود دارد که شما به طور غیرمنطقی به آن علاقه دارید؟”
این سوال داوطلبان را راحت می کند. اما همچنین نشان میدهد که چه چیزی آنها را برمیانگیزد و اینکه آیا علایق آنها با اهداف شرکت مطابقت دارد یا نه.
به صدای آنها گوش دهید اما نه اشتیاق نابجا و بیش از حد. شما می خواهید کارمند آینده (بالقوه) شما را متقاعد کند که کار همیشه اولویت اول آنها خواهد بود.
آمادگی مقدم بر موفقیت است. بنابراین مراقب باشید که چگونه می خواهید نامزدهای شغلی به این سؤالات پاسخ دهند. زیرا اگر آنها به طرز ماهرانهای با این موارد برخورد کنند، ممکن است استخدام بعدی شما باشند.